Kończy się umowa opolskiego urzędu marszałkowskiego z Przewozami Regionalnymi

archiwum
W przyszłym roku kończy się siedmioletnia umowa opolskiego urzędu marszałkowskiego z Przewozami Regionalnymi.
W przyszłym roku kończy się siedmioletnia umowa opolskiego urzędu marszałkowskiego z Przewozami Regionalnymi. Archiwum
W 2015 roku Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego będzie musiał zdecydować, kto będzie nas wozić koleją.

W przyszłym roku kończy się siedmioletnia umowa opolskiego urzędu marszałkowskiego z Przewozami Regionalnymi na zapewnienie połączeń kolejowych na terenie naszego województwa. Co więc może czekać pasażerów?

- Najbardziej prawdopodobne są trzy warianty - mówi Tomasz Kostuś, wicemarszałek województwa opolskiego.

Pierwszy jest taki, że tak jak do tej pory za transport będzie odpowiadał opolski oddział Przewozów Regionalnych.

- Mamy najtańszą w utrzymaniu strukturę w całym kraju i do tego najlepiej zorganizowaną, dlatego szkoda by było z niej rezygnować - uważa wicemarszałek. - Zatrudnionych jest tutaj 600 osób i nie chcielibyśmy, by stracili pracę, ale musimy rozpisać przetarg i nie wiadomo, kto go wygra.

Sprawdź: Od 1 września zmienia się rozkład jazdy PKP. Jakie zmiany na Opolszczyźnie?
Kolejny wariant to taki, że Opolszczyzna, podobnie jak województwo dolnośląskie, stworzy własną spółkę, która zajmie się transportem kolejowym. Jest on jednak mało realny.

- Dolny Śląsk stać na to, bo ma potężny budżet, do naszego z roku na rok wpływa mniej pieniędzy i raczej nie zdołamy poprowadzić takiego przedsiębiorstwa - mówi Tomasz Kostuś. - Już teraz rocznie Przewozy Regionalne dofinansowujemy kwotą 43,5 miliona złotych. Przy samodzielnym prowadzeniu przewozów taka suma byłaby jednak niewystarczająca.

Województwo bierze też pod uwagę, że przetarg na organizację przewozów kolejowych w regionie wygra jakaś prywatna firma (na przykład w województwie kujawsko-pomorskim odpowiada za nie Arriva) lub nasz zakład Przewozów Regionalnych przejmą koleje dolnośląskie.

Przy obu tych rozwiązaniach ponownie jednak pojawia się pytanie, co się stanie z pracownikami naszych Przewozów Regionalnych.

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

I co? Opolskie jak zwykle podkuli ogon i podpisze cokolwiek PR podsuną do podpisania- niestety fałszywa megalomania tego niy województwa nie pozwoli nigdy dogadać się z którymś z 3 sąsiadów, żeby wspólnie ponosić koszty i obsługiwać międzywojewódzkie linie przy użyciu spółek sąsiadów, aby przełamać monopol PR

g
gość
W dniu 02.09.2014 o 12:23, Tomek napisał:

Opolskie uchroniły się przed tym dziadostwem jakie miało miejsce w ościennych województwach i przypominam krytykantom że to PR zapewniły płynne połączenia stykowe pomiędzy nami a Katowicami . To co zaoferowały KS w pierwszym tygodniu , to był skandal i tylko szybki powrót PR na te odcinki uratował sytuację . Pamiętajcie że władze we Wrocławiu czy Katowicach mają gdzieś ruch regionalny naszego województwa . Zresztą widać to po naszym zbiorniku wodnym w Turawie , którym to rządzi Wrocław. Więc nie dawajmy naszego transportu w obce ręce .  

I na tym właśnie polega manipulacja- używasz sformułowania, że w ościennych województwach jest dziadostwo, podczas gdy tylko w jednym z 3 tj. śląskim są kłopoty- co do reszty demagogii , gdyby Wrocław miał wszystko w d....ie to po pierwsze przestałby płacić za połączenie stykowe aż do Brzegu a tylko do palika 2 km za stacją Oława, a jakby się opolskiemu nie podoba to pociągi kończyłyby bieg w Oławie, to samo z drugą linią po co jechać aż do Kluczborka jak można skończyć jazdę w Bierutowie. I po drugie jakoś Lubuskie umiało się dogadać i Żagań i Żary mają dolnośląskie szynobusy.  A zbiornik w Turawie nie ma nic wspólnego z koleją i jest zbiornikiem retencyjnym, a nie rekraacją i pierwszą funkcję tj. regulacji ilości wody w Odrze spełnia, a druga funkcja to jest problem gmin, a ściślej mówiąc nieszczelnych szamb.

o
ola

"co roku wplywa mniej kasy" ale wiecej wyplywa - co nie pedaly kierowniczki ? :-)

T
Tomek

Opolskie uchroniły się przed tym dziadostwem jakie miało miejsce w ościennych województwach i przypominam krytykantom że to PR zapewniły płynne połączenia stykowe pomiędzy nami a Katowicami . To co zaoferowały KS w pierwszym tygodniu , to był skandal i tylko szybki powrót PR na te odcinki uratował sytuację . Pamiętajcie że władze we Wrocławiu czy Katowicach mają gdzieś ruch regionalny naszego województwa . Zresztą widać to po naszym zbiorniku wodnym w Turawie , którym to rządzi Wrocław. Więc nie dawajmy naszego transportu w obce ręce .  

g
gość

Opolskie dziadostwo potulnie i grzecznie podpisze nową umowę na warunkach PR,  bo wszyscy wiemy, że nic innego nie może, a opolski honor przecież nie pozwala na dogadanie się z dolnośląskim, aby mieć konkurencję na początek np. do obsługi szynobusem  linii Wrocław-Nysa.

q
qq

Przywiązać Kostusia łańcuchem do budy na dworcu i niech pilnuje kolejarzy!
A oni: Kostus do budy!!!

b
bankomat1970

Proponuję DB.

o
osobowy przyspieszony

Osobiscie opowiadam sie za polskimi nazwami pociagow Polskich Kolei Panstwowych:  osobowy, pospieszny, ekspresowy ( OSOB, POSP, Ex ).

 

Pociag "osobowy", bo blisko osoby ludzkiej, blisko czlowieka.

G
Gość
W dniu 01.09.2014 o 13:11, Gość napisał:

Chcieliście OPOLSKIEGO małego to teraz z wszystkim jest problem duży może wiecej . Pozdrawiam


Duży może wiecej?
g
gość
W dniu 01.09.2014 o 16:26, Pasażer napisał:

Dać kolej Czechom, stoją o wiele lepiej niż nasze koleje.Opłaca im się jeżdzić przez Głuchołazy i płacić za to Polakom, a u nas jak zwykle nic się nie opłaca.Znowu kolejna zmiana rozkładu jazdy.Robią, myślą i g.... z tego mają

A były takie  piękne stacyjki w Głuchołazach. :(

P
Pasażer

Dać kolej Czechom, stoją o wiele lepiej niż nasze koleje.Płaca im się jeżdzić przez Głuchołazy i płacić za to Polakom, a u nas jak zwykle nic się nie opłaca.Znowu kolejna zmiana rozkładu jazdy.Robią, myślą i g.... z tego mają

G
Gość

"Kończy się" i wszystko w tym temacie . Głosujcie dalej ......

G
Gość

Chcieliście OPOLSKIEGO małego to teraz z wszystkim jest problem duży może wiecej . Pozdrawiam

A
Arnold

Gdybym miał coś do powiedzenia poza wrzuceniem kartki papieru do urny, to zlecił bym przwozy kolejarzom z Deutsche Bahn, albo kolej Czeską. Badzie taniej i punktualnie, szybciej nie bo w Polsce tory sa krzywe i nie dostosowane do predkosci 60km/h. Pozdrawiam optymistów.

S
Slezan s Polsk

Jest absolutnie niemożliwe aby NAJLEPSZE NAJBOGATSZE NAJCUDOWNIEJSZE I W OGÓLE NAJCACY "województwo" w Polsce nie stać było na własną kolej. To potwarz, zmowa i krecia robota dolnośląskiego i śląskiego!!

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3