Targi nto - nowe

Kontrola drogowa. Zbyt duży ciężar i inne kłopoty kierowców dostawczaków

Paweł Piątek / GITD
Trzy dostawczaki skontrolowane przez lubuskich i opolskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego były przeładowane. Na tym jednak nie koniec nieprawidłowości.
Trzy dostawczaki skontrolowane przez lubuskich i opolskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego były przeładowane. Na tym jednak nie koniec nieprawidłowości. GITD
Trzy dostawczaki skontrolowane przez lubuskich i opolskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego były przeładowane. Na tym jednak nie koniec nieprawidłowości.

W piątek (11 marca) inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gorzowie Wlkp. zatrzymali dwa dostawczaki przeładowane artykułami spożywczymi. Kontrola tonażu w obu przypadkach wykazała o wiele za duże przekroczenie dozwolonych parametrów. Rzeczywista waga pojazdu o maksymalnej ładowności 710 kg okazała się za duża aż o 2,2 t. Dostawczak wraz z ładunkiem ważył 5,7 t. Dopuszczalna ładowność drugiego zdecydowanie przeładowanego pojazdu wynosiła 570 kg. W tym przypadku masa rzeczywista samochodu dostawczego była przekroczona o 1,9 t. Zamiast 3,5 t załadowany pojazd ważył 5,4 t. Inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego kierujących ukarali mandatami karnymi. Do czasu rozładowania nadmiaru ładunku, pojazdy zostały skierowane na parking strzeżony.

Dzień wcześniej (10 marca) przeładowanego dostawczaka zatrzymali inspektorzy opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu przekroczona była o 360 kg, za co kierowca został ukarany mandatem karnym. Kontrola samochodu załadowanego konstrukcjami metalowymi wykazała więcej nieprawidłowości. Oprócz przekroczonego tonażu, dostawczak nie miał ważnego badania technicznego. Według danych pozyskanych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, skontrolowany przez opolskich inspektorów ITD pojazd, jeździł bez wymaganego przeglądu ponad trzy miesiące. Sprawdzony został także licznik przebiegu zatrzymanego busa. Porównanie aktualnego stanu przejechanych kilometrów z danymi odnotowanymi w listopadzie 2020 roku ujawniło poważną różnicę. Stan drogomierza w chwili kontroli był niższy o około 20 tys. km w porównaniu z poprzednim odczytem. Na miejsce kontroli wezwany został policyjny patrol z Nysy, który podjął dalsze czynności wyjaśniające tę rozbieżność.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska