Koreańskie produkty Gangam style sprzedają się jak świeże bułeczki

Redakcja
Popularność artysty PSY i jego singla "Gangam style", przełożyła się na zainteresowanie świata nie tylko muzyką koreańską, ale i kuchnią. W supermarketach rośnie zapotrzebowanie na tradycyjne produkty koreańskie, które sprzedają się w zawrotnym tempie.

W zeszłym miesiącu sieć supermarketów Tesco wzbogaciła swoją ofertę o nowe koreańskie produkty spożywcze m.in.: napój alkoholowy Chum Churum Soju, sosy Bulgogi i makarony Katsuobushi Udon, a sprzedaż dotychczas dostępnych wzrosła dwukrotnie. Wszystko za sprawą południowokoreańskiego rapera PSY i jego singlowi "Gangam style", który zdobył oszałamiającą popularność dzięki chwytliwemu bitowi, humorystycznemu teledyskowi, a przede wszystkim charakterystycznemu tańcowi, który naśladuje już cały świat.

Teledysk umieszczony 15 lipca 2012 roku na YouTube ma już ponad 413 mln wyświetleń, czym pobił rekord Guinnessa w ilości głosów oddanych na niego przez użytkowników serwisu. Swoją popularnością przyćmił nawet "Macarenę", przebój hiszpańskiego duetu Los Del Rio, który w 1996 roku stał się światowym hitem.

Za jego sprawą, przebojem sklepowych półek stały się natomiast produkty tradycyjnej kuchni koreańskiej. Dotychczas nie była ona tak popularna w Europie jak japońska czy chińska, ale okazuje się, że koreańskie lekkie i zdrowe jedzenie, to nowy kulinarny trend.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska