Są one jednak obarczone dużo większym ryzykiem wynikającym z tego, że towaru nie można wcześniej osobiście zobaczyć. Na szczęście prawo stoi po stronie kupującego.
Na dobry początek warto postarać się o dokładne informacje o:
- sklepie,
- produkcie
- jego cenie (z uwzględnieniem cła i podatków),
- koszcie, zasadach płatności oraz terminie i sposobie dostawy.
- Ponadto warto zorientować się również w możliwościach reklamacji.
Jeśli już kupimy coś, co mam nie odpowiada, musimy pamiętać, że każdy kupujący online może zrezygnować z transakcji.
Maciej Żyłka, prawnik Towarzystwa Ubezpieczeń Ochrony Prawnej D.A.S:
- W przypadku umowy zawieranej na odległość, czyli m.in. za pośrednictwem Internetu czy w ramach sprzedaży wysyłkowej, konsumentom zagwarantowano uprzywilejowane możliwości rezygnacji z zakupów. Należy jednak pamiętać, że polskie prawo obowiązuje jedynie te sklepy, które mają siedzibę na terenie naszego kraju.
Aby zgodnie z prawem zrezygnować z zakupu, trzeba w ciągu dziesięciu dni od dostarczenia produktu napisać specjalne oświadczenie i w tym terminie wysłać je sprzedającemu.
Klient nie ponosi żadnych konsekwencji zmiany decyzji, ale musi w ciągu kolejnych 14 dni odesłać kupiony produkt. W tym samym terminie sprzedający zobowiązany jest zwrócić pieniądze za daną rzecz.
Jeśli towar nie zgadza się z zamówieniem albo jest uszkodzony, a my nie chcemy rezygnować z zakupu, możemy w ciągu dwóch miesięcy domagać się od sprzedającego jego wymiany lub naprawy.
Jest to jednak możliwe tylko w przypadku, gdy towar jest wadliwy. Sprzedający ma na rozwiązanie problemu 14 dni od otrzymania zgłoszenia.
Trzeba pamiętać, że wszystkie te przepisy nie dotyczą licytacji i aukcji internetowych, a także zakupów artykułów spożywczych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?