Małe i dostawcze. Rynek samochodów użytkowych jest spory

fot. Fiat
Dacia loga pick-up została zaprojektowana z myślą o drobnych przedsiębiorcach.
Dacia loga pick-up została zaprojektowana z myślą o drobnych przedsiębiorcach. fot. Dacia
Dziś zajmiemy się najmniejszymi i najtańszymi dostępnymi w naszym kraju dostawczakami.
Fiat panda to propozycja przede wszystkim dla przedstawicieli handlowych.
Fiat panda to propozycja przede wszystkim dla przedstawicieli handlowych. fot. Fiat

Fiat panda to propozycja przede wszystkim dla przedstawicieli handlowych.
(fot. fot. Fiat)

Jednym z najtańszych i najciekawszych dostawczaków na rynku jest niewątpliwie dacia logan pick-up. Oprócz ceny wyróżnia się w swojej kategorii sporą ładownością, która wynosi 800 kg.

Samochód został zaprojektowany z myślą o drobnych przedsiębiorcach poszukujących prostego i praktycznego samochodu dostawczego z otwartym nadwoziem, przystosowanym do łatwej zabudowy.

Właśnie teraz rumuński producent wprowadza na rynek auta z takimi zabudowami. Zabudowa Cargobox przygotowana dla modeli z silnikami 1.6 o mocy 84 KM i 1.5 dCi o mocy 75 KM pozwala użytkownikom na szersze wykorzystanie auta. Jej wymiary: szerokość na poziomie klapy tylnej: 1470 mm, długość: 1730 mm, wysokość: 810 mm, wytrzymałość dachu: max 45 kg.

Warto nadmienić, że niemiecki ADAC uznał model Dacia Logan za najtańsze auto w eksploatacji w swojej klasie.

Ceny: dacia logan pick-up, confort z zabudową Cargobox, z silnikiem 1.6 84 KM kosztuje 32 992 zł netto, a z silnikiem 1.5 dCi 75 KM - 37 336 zł netto.

Jednym z najtańszych dostawczaków na rynku jest fiat panda w wersji van, czyli z jednym rzędem siedzeń dla kierowcy i pasażera i przestrzenią ładunkową w miejscu tylnej kanapy. To przede wszystkim propozycja dla przedstawicieli handlowych. Przedział ładunkowy ma 1000 litrów.

Jego długość ma 1150 mm, szerokość 1220 mm, a wysokość 1000 mm. Pomimo swojej długości (3538 mm) samochód jest przestronny, co umożliwia załadunek towaru o wadze do 505 kg. Panda van dostępna jest z trzema silnikami - dwoma benzynowymi i Diesla. Najmniejsza jednostka benzynowa ma pojemność 1,1 litra i moc 54 KM.

Samochód z takim silnikiem w mieście pali 7,2 litra na 100 km, poza miastem 4,8, a w cyklu mieszanym 5,7 litra na 100 km. Większy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra ma moc 60 KM. W mieście zadowala się 7,1 litra benzyny na 100 km, poza nim 4,8, a w cyklu mieszanym pali 5,6 litra na 100 km.

Najbardziej odpowiednim motorem dla fiata pandy van jest silnik Diesla. Jednostka o pojemności 1,3 litra Multijet 16 V ma moc 70 KM. W mieście pali 5,4 litra na 100 km, poza nim 3,7, a w cyklu mieszanym 4,3 litra na 100 km. Teraz o cenach. Z silnikiem 1,1 kosztuje 29 220 zł netto, 1,2 - 31 476 zł, a z silnikiem Diesla 39 030 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska