Marek Trejda: - Opolanie, walczcie z oszustami!

Artur  Janowski
Artur Janowski
- Sporo osób, choć zdają sobie sprawę, że zostały oszukane, nic w tej sprawie nie robi. To błąd. Trzeba walczyć z nieuczciwymi sprzedawcami i firmami - przekonuje w programie "Gość nto" Marek Trejda, miejski rzecznik praw konsumentów w Opolu.

Miejski rzecznik konsumentów przyznaje, że obecnie prowadzi kilkadziesiąt spraw związanych z firmami, które wprowadzają w błąd konsumentów.

- Niestety, większość z nich żeruje na osobach starszych, które łatwiej oszukać - ocenia Trejda. - Sporo osób, choć zdają sobie sprawę, że zostały oszukane, nic w tej sprawie nie robi. To błąd. Trzeba walczyć z nieuczciwymi sprzedawcami i firmami. One nie mogą się czuć bezkarne.

Marek Trejda apeluje, aby dokładnie czytać umowy, a już szczególnie to, co napisane jest drobnym druczkiem.

- Nie zapominajmy, że każdą umowę, zawartą poza lokalem danej firmy, klient może wypowiedzieć bez podawania powodów i bez żadnych konsekwencji dla siebie w czasie 14 dni od daty zawarcia - mówi rzecznik.

Marek Trejda zapowiada, że niebawem w Opolu ruszą szkolenia, na których seniorzy dowiedzą się, jak nie dać się oszukać.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska