Miejski rzecznik konsumentów przyznaje, że obecnie prowadzi kilkadziesiąt spraw związanych z firmami, które wprowadzają w błąd konsumentów.
- Niestety, większość z nich żeruje na osobach starszych, które łatwiej oszukać - ocenia Trejda. - Sporo osób, choć zdają sobie sprawę, że zostały oszukane, nic w tej sprawie nie robi. To błąd. Trzeba walczyć z nieuczciwymi sprzedawcami i firmami. One nie mogą się czuć bezkarne.
Marek Trejda apeluje, aby dokładnie czytać umowy, a już szczególnie to, co napisane jest drobnym druczkiem.
- Nie zapominajmy, że każdą umowę, zawartą poza lokalem danej firmy, klient może wypowiedzieć bez podawania powodów i bez żadnych konsekwencji dla siebie w czasie 14 dni od daty zawarcia - mówi rzecznik.
Marek Trejda zapowiada, że niebawem w Opolu ruszą szkolenia, na których seniorzy dowiedzą się, jak nie dać się oszukać.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?