Media Markt ukarany. Ma zapłacić 750 tys. zł

Edyta Hanszke ehanszke@nto.pl 077 44 32 587
Urząd Ochrony Konkurencji i konsumentów sprawdza, czy placówka tej sieci Media Markt w Opolu łamała prawo. (fot. logo sieci Media Markt)
Urząd Ochrony Konkurencji i konsumentów sprawdza, czy placówka tej sieci Media Markt w Opolu łamała prawo. (fot. logo sieci Media Markt)
Udostępnij:
Urząd Ochrony Konkurencji i konsumentów sprawdza, czy placówka tej sieci w Opolu łamała prawo. Olsztyńska już została ukarana za utrudnianie możliwości reklamowania wadliwych towarów.

Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte, bo klienci skarżyli się na ten sklep do powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów, że spółka odmawia przyjmowania lub odrzuca reklamacje zgłaszane po upływie sześciu miesięcy od wydania towaru, jeśli konsument nie udowodni w sposób wymagany przez sklep, że wada istniała w chwili zakupu.

Tymczasem konsument ma do tego prawo.

Z materiałów zgromadzonych przez UOKiK wynika, że Media Markt arbitralnie i bez żadnego merytorycznego uzasadnienia po upływie sześciu miesięcy od zakupu odmawiał uwzględnienia reklamacji informując, że niezgodność towaru z umową nie istniała w chwili jego wydania, a konsument nie przedstawił dowodów potwierdzających twierdzenie przeciwne.

Osoba, która kupiła wadliwy towar pozostawała z nierozpatrzoną reklamacją bez rzetelnych informacji o przyczynach odrzucenia jej przez sklep.

Prezes UOKiK nałożyła na olsztyński sklep karę w wysokości prawie 750 tys. zł. Decyzja nie jest ostateczna. Spółka może odwołać się od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zobacz: Produkty z wadami trzeba zgłaszać

Urząd prowadzi prowadzi kolejne podobne postępowania przeciwko placówkom Media Markt z Opola, Katowic, a także dwóch z Warszawy. W toku jest również postępowanie przeciwko jednemu ze sklepów Saturn Planet z Warszawy.

Urząd przypomina!!!!!!

Że w przypadku każdej spornej sytuacji z przedsiębiorcą lub wątpliwości związanych z zawarciem umowy konsumenci mogą liczyć na pomoc powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów czy organizacji pozarządowych współfinansowanych przez UOKiK. Bezpłatne porady udzielane są również pod numerem infolinii 0 800 800 008.

 

Strefa Biznesu - Urszula Jóźwiak, Robert Kłosowski

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie