Międzynarodowa konferencja językoznawcza na UO

Iwona Kłopocka
O poznawczych i emocjonalnych procesach językowych w kontekście międzykulturowym będą dyskutować badacze z 15 krajów na rozpoczynającej się dziś międzynarodowej konferencji naukowej.

Konferencję organizuje Zakład Językoznawstwa Stosowanego Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Opolskiego.

Tematyka konferencji skupia się przede wszystkim na poznawaniu języka i emocjach z tym związanych w sytuacji, kiedy coraz bardziej stajemy się obywatelami świata. Znajomość języków obcych jest koniecznym pośrednikiem w naszych kontaktach z różnymi społecznościami i kulturami.

Do przeprowadzenia sesji plenarnych zaproszono renomowanych językoznawców stosowanych z Chorwacji, Wielkiej Brytanii i Polski.

Prof. Jelena Mihaljevic Djigunovic z uniwersytetu w Zagrzebiu, która jest ekspertem w nauczaniu języków obcych dzieci młodszych (6-7 lat), przedstawi wyniki badań nad związkami między motywacją, nastawieniem do nauki języków obcych czy obrazem samego siebie a wynikami w nauce języków obcych, sytuacją społeczno-ekonomiczną rodziny czy też wsparciem, jakiego rodzice udzielają swoim pociechom.

Prof. Jean-Marc Dewaele z Wielkiej Brytanii będzie mówił o tym, jak osoby znające kilka języków posługują się emocjonalnie naznaczonymi zwrotami dotyczącymi wulgaryzmów, gniewu czy deklaracji miłości.

Prof. Anna Niżegorodcew z UJ odniesie się do tego, w jaki sposób osoby z różnych krajów, pracujące nad wspólnym projektem i używające języka angielskiego, pisały o takich uczuciach jak duma, wstyd czy poczucie niższości i w jaki sposób przedstawiały kulturę własnego kraju.

W innych referatach poruszone zostaną m.in. tematy dotyczące motywacji - jednego z głównych czynników odpowiadających za sukces w nauce języków obcych, czy lęku językowego, który towarzyszy uczniowi w wielu sytuacjach związanych z używaniem języka obcego.

Dowiemy się też jak osobowość uczniów wiąże się z talentem do nauki języków obcych, dlaczego uczniowie nie czują się komfortowo, kiedy słuchają tekstów w językach obcych i kiedy muszą się w tych językach porozumiewać, czy też do jakich uciekają się sposobów, aby języków obcych się nauczyć, na przykład jakich strategii używają, aby okiełznać niesforne reguły gramatyczne.

Odbywająca się w Auli Błękitnej Collegium Maius konferencja zakończy się w środę.
Jedną z sesji plenarnych poprowadzi prof. Jean-Marc Dewaele z Wielkiej Brytanii, który będzie mówił o tym, jak osoby znające kilka języków posługują się emocjonalnie naznaczonymi zwrotami dotyczącymi wulgaryzmów, gniewu czy deklaracji miłości.

W referatach zostaną też poruszone tematy dotyczące motywacji - jednego z głównych czynników odpowiadających za sukces w nauce języków obcych, czy lęku językowego. Dowiemy się też jak osobowość uczniów wiąże się z talentem do nauki języków oraz jakich strategii oni używają, aby okiełznać niesforne reguły gramatyczne. Odbywająca się w Auli Błękitnej Collegium Maius konferencja zakończy się w środę.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marta

Skoro mowa o języku proszę poprawić swój tekst ;-)

Dodaj ogłoszenie