Mieszczuch ze sportowym temperamentem

fotAudi
fotAudi
Latem Audi wprowadzi na rynek najmniejszy samochód w swojej flocie - model A1. Autko jest zwinne, szybkie i oszczędne.

Napęd

Napęd

Do nowego modelu Audi oferuje cztery silniki - dwa benzynowe i dwa wysokoprężne. Wszystkie funkcjonują zgodnie z zasadą downsizingu - czyli zamiast dużej pojemności turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa. We wszystkich wariantach A1 przekonuje niskim zużyciem paliwa - od 3,8 do 5,4 litra na 100 km. Silniki są ekologiczne. Na przykład motor 1.6 TDI o mocy 66 kW (90 KM) z manualną skrzynią biegów emituje tylko 99 gramów CO2 na kilometr. Wszystkie wersje wyposażone są w system rekuperacji oraz w system start-stop. Z kolei jednostka 1.2 TFSI dysponuje nowym systemem zarządzania temperaturą z regulowaną pompą wodną dla obniżenia zużycia paliwa. Teraz o osiągach. Silnik 1.2 TFSI o mocy 86 KM rozpędza A1 do 179 km/h, a pierwsza setkę osiąga po 12,1 s. Silnik 1.4, TFSI o mocy 122 KM pozwala na osiągnięcie 200 km/h. Do setki przyśpiesza w 9,1 s. Z kolei A1 z motorem 1,6 TDI o mocy 90 KM rozpędza się do 179 km/h, a sprint do 100 km/h zajmuje 12,2 s. Natomiast mocniejszy motor 1,6 TDI o mocy 105 KM rozpędza małe audi do 187 km/h, a do "setki" w 10,8 s.

Najnowszy produkt Audi ma konkurować m.in. z Mini, Alfą Romeo MiTo, Lancią Ypsilon oraz Citroënem DS3. Już na pierwszy rzut oka widać, że jego stylistyka jest niepowtarzalna i nowoczesna. Linia boczna z wyraźnie zaznaczonym łukiem dachu w stylu coupe oraz z dużymi nadkolami świadczy o sportowym temperamencie tego "malucha".

Przód z osłoną chłodnicy Singleframe nie pozostawia wątpliwości, z jaką marką mamy do czynienia. Długość nowego audi opartego na podwoziu PQ25 (dzielonym z volkswagenem polo V generacji i seatem ibizą IV) wynosi 3950 mm, szerokość 1740, a wysokość 1420 mm. Rozstaw osi z kolei wynosi 2470 mm. Takie wymiary pozwoliły wygospodarować w kabinie całkiem sporo miejsca. Bagażnik ma pojemność 267 litrów. Po złożeniu tylnych foteli przestrzeń ta wzrasta do 920 litrów.

Deska rozdzielcza przywodzi na myśl skrzydło samolotu, a cztery okrągłe wloty nawiewu przypominają jego turbiny. Odpowiednia ergonomia i wysoka jakość wykonania to również cechy typowe dla Audi. A1 dostępne będzie w dwóch poziomach wyposażenia: attraction i ambition, różniących się m.in. rozmiarami felg (attraction ma 15-calowe felgi aluminiowe, ambition - 16-calowe). W opcji można wybrać jeden z siedmiu wzorów obręczy w rozmiarze 17 cali.

Do wersji ambition będzie można również zamówić usportowione zawieszenie, pakiet stylistyczny S oraz sportowe fotele i kierownicę. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazł się również rozbudowany system audio sygnowany logiem Bose (465 Watt) i nawigacja satelitarna.
Klienci będą też mogli doposażyć swoje A1 w system obsługi multimediów MMI i panoramiczny dach. Wszystkie wersje Audi A1 posiadają napęd na przednią oś i są standardowo wyposażone w system ESP z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska