Młodzi Polacy chcą pracować mobilnie. Biuro kojarzy się równie źle jak korporacja

AIPZaktualizowano 
Anna Kaczmarz / Polska Press
Nowe pokolenie chce być mobilne, nie daje się uziemić i jasno mówi o swoich potrzebach. Dla millenialsów „praca stacjonarna” równa się „praca syzyfowa”.

W związku z rozwojem technologicznym granica między życiem prywatnym a pracą zaciera się coraz bardziej. Ma to odzwierciedlenie szczególnie w przypadku pokolenia Y, które dynamicznie transformuje rynek pracy i zasady które rządziły nim do tej pory. Pracodawcom coraz ciężej sprostać wymaganiom młodych pracowników.

Według badań Kantar TNS, 95% osób mających doświadczenie w pracy zdalnej ocenia ją pozytywnie.

Rozwój technologii i zmieniający się styl pracy dają początek nowym trendom na rynku. Nie bez powodu hasła, takie jak coworking, biura satelickie czy praca zdalna, silnie zyskują na popularności. Benefity pozapłacowe i szybki Internet przestają być wyróżnikiem nowoczesnego pracodawcy. Współczesny pracownik oczekuje od przedsiębiorstwa czegoś więcej, na przykład elastyczności, ponieważ chce mieć wpływ na to, gdzie, jak i ile pracuje.

Wyścig po pracownika

Polska znajduje się na czele potencjalnej rewolucji w sposobie pracy i swobodnego łączenia jej z życiem prywatnym. Aby sprostać wymaganiom dzisiejszych cyfrowych nomadów z generacji Y i powoli wkraczającej na rynek generacji Z, pracodawcy prześcigają się w coraz to korzystniejszych warunkach zatrudnienia. Tym bardziej, że do 2025 roku to właśnie te pokolenia będą stanowiły aż 75% siły roboczej na świecie.

„Przywiązanie pracownika do firmy buduje się oferowaniem mu możliwości ciągłego rozwoju, poczuciem sensu wykonywanych przez niego obowiązków oraz zapewnieniem elastyczności godzin i miejsca pracy. Podstawowe znaczenie w zrozumieniu potrzeb Millenialsów odgrywa więc umiejętność spojrzenia na zawodową rzeczywistość z ich punktu widzenia. To klucz do sukcesu każdej firmy” – mówi Piotr Grabowski – Biz Dev Manager w HubHub – międzynarodowej sieci coworkingowej, oferującej przestrzenie do pracy dla freelancerów, małych, średnich firm i korporacji.

Biorą, ale też dają

Według tegorocznych badań Kantar TNS2, 95% osób mających doświadczenie w pracy zdalnej ocenia ją pozytywnie. Mobilna praca wpływa także na ogólne zadowolenie z pełnionego obowiązku i chęć pozostania w firmie „na dłużej”. Satysfakcja młodych ludzi z wykonywania zadań rośnie, gdy mają możliwość niestacjonarnego trybu pracy. W zamian wykazują się większym zaangażowaniem i wzmożoną efektywnością. Właśnie dlatego coraz więcej firm decyduje się na zatrudnianie freelancerów, których charakteryzuje chęć poszukiwania nowych doświadczeń i nawiązywania kontaktów w wielu społecznościach.

To z kolei powoduje wzrost zainteresowania przestrzeniami coworkingowymi i miejscami pobudzającymi kreatywność. Biura coworkingowe są odpowiedzią na potrzeby nowoczesnych pracowników, którzy nie są przywiązani do konkretnej lokalizacji i sami decydują, gdzie chcą przebywać. To znacznie lepsze rozwiązanie niż praca z domu. Coworking pozwala na rozdzielenie życia prywatnego od zawodowego, a znajomości nawiązywane w społeczności pracującej w danej przestrzeni mogą wydatnie pomóc w karierze zawodowej i rozwoju swoich umiejętności.

Dzięki swojej ambicji, zaangażowaniu i wysokim kwalifikacjom Millenialsi przejmują rynek pracy, całkowicie transformując styl wypełniania codziennych obowiązków. Są bezkompromisowi i dynamiczni, więc śmiało dążą do celu. W oczach właścicieli firm nie są zagrożeniem, lecz szansą. Pracodawcy właśnie w nich coraz częściej dostrzegają ludzi o największym potencjale. Przed pracodawcami stoi teraz prawdziwe wyzwanie. Już dziś muszą się zastanowić, jak stworzyć środowisko pracy, które pozwoli na przyciągnięcie do siebie młodego, dynamicznego pracownika.

Chcesz być dobrze poinformowany w tematach budżetu domowego, prowadzenia biznesu i ważnych zmian w prawie? Kliknij w ten tekst i polub nas na Facebooku! Naprawdę warto!

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Materiał oryginalny: Młodzi Polacy chcą pracować mobilnie. Biuro kojarzy się równie źle jak korporacja - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3