MZK testuje nowy 15-metrowy autobus

fot. Sławomir Mielnik
15-metrowy MAN to pierwszy tego typu autobus w Opolu.
15-metrowy MAN to pierwszy tego typu autobus w Opolu. fot. Sławomir Mielnik
Nowy MAN testowany będzie na opolskich drogach przez dwa tygodnie. Na razie nie wiadomo, czy MZK zdecyduje się na jego zakup.

MAN o symbolu NL 313-15 jest modelem łączącym klasyczne 12-metrowe autobusy z pojazdami przegubowymi, które mierzą do 18 metrów długości. Mimo, że ma jednobryłową konstrukcję do środka wejdzie aż 130 osób (w tym 45 siedzących).

Dla porównania: "zwykły" autobus mieści maksymalnie stu pasażerów.
- Jest bardzo pojemny więc może być pomocny na najbardziej obciążonych liniach
- tłumaczy Tomasz Zawadzki, rzecznik opolskiego MZK.

- Testowany MAN ma bardzo duża przewagę nad przegubowcami. Jest mniejszy i dzięki skrętnej trzeciej osi kół lepiej się nim manewruje po wąskich, miejskich ulicach - wyjaśnia Zawadzki dodając, że pojazd testowy zużywa mniej paliwa od przegubowców.

- Nasze przewidywania już się sprawdzają - kierowcy mówią, że autobus prowadzi się dobrze - informuje rzecznik.
Autobus testowy, który od czwartku (19 luty) obsługuje linię nr 15 jest niskopodłogowy, ma rampę dla wózków inwalidzkich i klimatyzację.

Na razie nie wiadomo, czy po testach MZK zdecyduje się kupić wypożyczony przez producenta model. Spółka nie ma jeszcze zatwierdzonego budżetu na 2009 rok, a pojazd kosztuje ponad milion złotych. Ostatnim nabytkiem MZK były dwie Scanie Omnicity kupione w październiku za blisko 2 mln zł.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
TOM
ale głupota lepiej skręca przegubowiec bo łamie się w środku a ten w ogóle a na wąskich ulicach lepiej jeździ przegubowiec ponieważ jest manerwniejszy
~Kierowca~
Tak jest Leon.... nie ma to tamto, z "fachowcami " trzeba krótko.
l
leon zawodowiec
W dniu 23.02.2009 o 17:47, arni napisał:

Niby taki łatwy w prowadzeniu z dodatkową osia skrętną, a na każdym zakręcie w prawo zgarnia połowę lewego pasa i stwarza ogromne zagrożenie dla inny pojazdów jadących tym pasem, albo stojących np. prawidłowo na światłach...Sam dzisiaj widziałem, jak kierowca tego autobusy na wyjeździe z Kołłątaja na 1-go Maja nie zmiótł samochodu stojącego przed pasami...Jak się kierowcom MZK daje nowe zabawki, to najpierw trzeba ich nauczyć tym jeździć...


Teeee mądrala....usiądz za sterami i pokaż jak to się robi....proponuję przyjdz i naucz ich wszystkich jezdzic...wierzę w ciebie!!!!Pokaż frajerom jak sie pomyka takimi furami...dasz radę...?
p
pasażer
Autobus ten nie jest tylko testowany na "15" - w sobotę 21.02. kursował na "17", a w niedzielę na "9" (zamiennie Cmentarz i Bierkowice). Poza tym wszystko się zgadza - jest pojemny, wygodny, cichy, ciepło w nim i nad kierowcą widać aktualną temperaturę w klasie (22 st. C). W sobotę po 13 w stronę Dambonia kierowca otwierał tylko potrzebne drzwi, co nie wychładzało środka. Oby jeszcze inni koledzy brali z niego przykład, a nie bezmyślnie nieraz otwierają wszystkie drzwi na pustym przystanku i wietrzą 1-2 min., sprzedając bilety. No, czasem zamykają wtedy swoje pierwsze drzwi, ale "dbają" o przewiew środka i tyłu wozu...
G
Gość
Może rano w soboty i w niedziele wożą powietrze za to nadrabiaja o poranku każdego innego dnia. Autobus jest rewelacyjny. Jedzie się nim znacznie przyjemniej niż naszymi nowymi nabytkami, które są ciasne. Powinnismy mieć więcej takowych bo za każdym razem rano czuje się jak rybka w konserwie, która może w każdej chwili wybuchnąć.
~opolanin~
Po Opolu powinny jeżdzić busy a nie 15 metrowe autobusy rano w soboty, niedziele wożą powietrze?
a
arni
Niby taki łatwy w prowadzeniu z dodatkową osia skrętną, a na każdym zakręcie w prawo zgarnia połowę lewego pasa i stwarza ogromne zagrożenie dla inny pojazdów jadących tym pasem, albo stojących np. prawidłowo na światłach...
Sam dzisiaj widziałem, jak kierowca tego autobusy na wyjeździe z Kołłątaja na 1-go Maja nie zmiótł samochodu stojącego przed pasami...
Jak się kierowcom MZK daje nowe zabawki, to najpierw trzeba ich nauczyć tym jeździć...
Dodaj ogłoszenie