Nowy seat leon w sportowej wersji

fot. Seat
fot. Seat
Teraz seat leon cupra zyskał jeszcze bardziej imponujący wygląd dzięki modyfikacjom zastosowanym w jego wnętrzu i nadwoziu.

Najbardziej rzucająca się w oczy zmiana to nowa sylwetka z eleganckimi i innowacyjnymi czarnymi wlotami powietrza osłoniętymi siatką o strukturze plastra miodu poniżej centralnej atrapy chłodnicy. Dwa kolejne czarne akcenty znajdują się po bokach przedniego zderzaka. Tuż obok, z lewej strony umieszczono napis Cupra.

Z tyłu uwagę zwraca wyraźna czarna listwa w dolnej części zderzaka, owalna końcówka układu wydechowego z polerowanej stali oraz nazwa modelu pośrodku tylnej klapy.

Z boku widoczny jest niższy prześwit w porównaniu z podstawową wersją modelu, dzięki czemu samochód bardziej przypomina pojazd wyścigowy. Nie sposób przeoczyć także 18-calowe obręcze kół, wydatne nadkola oraz polakierowane na czarno lusterka boczne.

We wnętrzu panuje głęboka czerń, w przeciwieństwie do jasnych odcieni stosowanych w innych wersjach modelu. Skórzana kierownica ozdobiona jest detalami w kolorze aluminium oraz logo Cupra w dolnej części. Do kierownicy dopasowana jest rękojeść dźwigni zmiany biegów. Kolejne sportowe akcenty to białe tarcze wskaźników oraz aluminiowe nakładki na pedały.
Na szczególną uwagę zasługują fotele, ze względu na ich wybitnie sportową kubełkową konstrukcję ze zintegrowanymi zagłówkami oraz naszywki Cupra na oparciu. Takie fotele zapewniają idealne podparcie boczne w czasie dynamicznego pokonywania zakrętów oraz podnoszą komfort jazdy. Nową atrakcyjną opcją jest czarna skórzana tapicerka z białymi szwami krzyżykowymi.

Podobnie jak poprzednia wersja, nowy leon cupra napędzany jest potężnym silnikiem 2.0 TSI o mocy 240 KM, który zapewnia znakomite osiągi przy wyjątkowo umiarkowanym zużyciu paliwa. Samochód rozwija prędkość maksymalną 247 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy. Pierwszy kilometr ze startu zatrzymanego auto pokonuje już w 26,4 sekundy. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 8,3 litra na 100 kilometrów.

Standardowe wyposażenie nowego leona obejmuje między innymi takie elementy, jak XDS, ABS z TCS, ESP z układem wspomagania hamowania awaryjnego EBA, system ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu, dwie czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne, poduszki powietrzne ochraniające głowę, elektroniczna klimatyzacja, lampy przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, komputer podróżny, tempomat, sportowe zawieszenie oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z ośmioma głośnikami i wejściem Aux-in.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska