Nowy volkswagen polo jest już w polskich salonach

fot. Volkswagen
Nowe polo na pierwszy rzut oka przypomina starszego brata - golfa.
Nowe polo na pierwszy rzut oka przypomina starszego brata - golfa. fot. Volkswagen
Producent zapewnia, że oprócz nazwy nic nie jest takie samo, jak w poprzednim modelu. Na początku nowe polo będzie napędzane siedmioma silnikami.

Dwa benzynowe o pojemności 1,2 litra mają moc 60 i 70 KM, 1,4 ma 85 KM, 1,2 TSI ma moc 105 KM, natomiast diesel o pojemności 1,6 litra ma moc 75, 90 i 105 KM. Do nowych jednostek napędowych należą wszystkie trzy turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem Common-Rail.

Silniki są oszczędne i ekologiczne, np. polo z jednostką 1.6 TDI o mocy 90 KM w połączeniu z pakietem Blue Motion spala średnio 3,8 litra na 100 kilometrów. Na uwagę zasługuje też benzynowa jednostka 1,2 TSI. Ten mały, napędzany turbosprężarką czterocylindrowy silnik zyskuje uznanie nie tylko za moc, ale również za wysoką kulturę pracy.

Nowe polo należy do najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. Ma na to wpływ m.in. lepsza wytrzymałość nadwozia. Ryzyko deformacji przestrzeni dla nóg obniżono o 50 procent, a przy uderzeniu bocznym o 20 procent. Dla większej ochrony przechodniów maska silnika została zamontowana wyżej, a jej konstrukcja zawieszenia zoptymalizowana. Nawet silniki o największej mocy utrzymują kilkucentymetrowy odstęp od wewnętrznej krawędzi pokrywy, co w przypadku kolizji z udziałem pieszego obniża ryzyko jego obrażeń.

Samochód seryjnie wyposażony jest w ABS, zestaw poduszek powietrznych, obejmujący także poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową, napinacze i ograniczniki siły naprężenia pasów, a także zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa, trzy zagłówki na tylnej kanapie oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych.

Osiągi

Osiągi

Silnik 1,2 - moc 60 KM, prędkość 157 km/h, średnie spalanie 5,5 l/100 km.
Silnik 1,2 - moc 70 KM, prędkość 165 km/h, średnie spalanie 5,5 l/100 km.
Silnik 1,4 - moc 85 KM, prędkość 177 km/h, średnie spalanie 5,9 l/100 km.
Silnik 1,2 TSI - moc 105 KM, prędkość 190 km/h, średnie spalanie 5,5 l/100 km.
Silnik 1,6 TDI - moc 75 KM, prędkość 170 km/h, średnie spalanie 4,2 l/100 km.
Silnik 1,6 TDI - moc 90 KM, prędkość 180 km/h, średnie spalanie 4,2 l/100 km.
Silnik 1,6 TDI - moc 105 KM, prędkość 189 km/h, średnie spalanie 4,2 l/100 km.

Jest o 32 mm szersze, o 54 mm dłuższe i o 14 mm niższe od poprzednika. Nowy miejski volkswagen wykazuje też lepsze właściwości jezdne, dzięki zwiększonemu o 30 mm rozstawowi kół oraz kołom o większych rozmiarach. Wynikiem tego jest doskonała i zwiększająca bezpieczeństwo jazdy przyczepność samochodu.

Jako wyposażenie dodatkowe oferowane są takie rozwiązania jak: system nawigacji satelitarnej RNS 310, statyczne światła doświetlające pobocze zintegrowane z reflektorami przeciwmgielnymi, światła do jazdy w dzień, kurtyny powietrzne - system poduszek powietrznych chroniących głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska