Grupa Mondelez International, Inc. zanotował w trzecim kwartale tego roku 8,5 mld USD przychodów, co oznacza wzrost o 1,8 proc. Natomiast przychody bez zdarzeń jednorazowych, jak akwizycje, czy wpływ kursu walutowego, wzrosły o 5,3 proc.
Na rynkach wschodzących koncern zanotował 10,7 proc. wzrostu sprzedaży. Do segmentu „rynki wschodzące" zaliczane są kraje Ameryki Łacińskiej, Afryki, Bliskiego Wschodu oraz Europy Wschodniej, w tym Polska.
Spółka podała, że sprzedaż z kluczowych marek rosła szybciej, niż przychody. Takie brandy jak: belVita, Milka, czy Cadbury Dairy Milk wzrosły o 6,9 proc.
Przychody osiągnięte na rynku europejskim wzrosły o 4,3 proc., a licząc organicznie (bez zdarzeń jednorazowych) - o 1,9 proc. Kluczowe marki, w tym Oreo, Cadbury, Milka i Tassimo, wzrosły o 4,7 proc.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?