reklama

O bezpieczeństwie na drogach - debata z udziałem samorządowców, policjantów i strażników miejskich

RedakcjaZaktualizowano 
Ograniczenie znaków nakazujących prędkość 40 km/h, lepsze drogi, mniejsza brawura kierowców i współpraca projektantów dróg z policją mogą sprawić, że na drogach będzie bezpieczniej. Do takich wniosków doszli uczestnicy dzisiejszego spotkania w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Opolu.

Na tle całego kraju Opolszczyzna wypada pod względem bezpieczeństwa bardzo dobrze. Ma na to wpływ m.in rozbudowa struktur straży miejskiej, do końca 2008 roku w naszym województwie było już 20 oddziałów strażników.

Ogromne znaczenie ma też wsparcie samorządów, które nie tylko utrzymują straże miejskie i współfinansują sprzęt dla policji ale płaca także za dodatkowe patrole policyjne.

Przykładem mogą być Opole oraz gminy Dobrzeń Wielki, Tułowice i Tarnów Opolski, które w 2008 roku na ponadnormatywne patrole w sumie przeznaczyły 452 tys. zł.

- Wspólnie z samorządami prowadzimy też wiele akcji prewencyjnych - mówi Maciej Milewski, rzecznik prasowy Komendanta Wojewódzkiego Policji w Opolu. - Na przykład urząd marszałkowski sfinansował 2 000 ulotek "Kierowca i alkohol", które przypominały o zagrożeniach i konsekwencjach prowadzenia w stanie nietrzeźwym.
- Samorządowcy, policjanci i strażnicy zgodnie przyznali jednak, że piętą achillesową Opolszczyzny są drogi i organizacja ruchu.

- Nie może być tak, że bez konsultacji z policją projektowane są skrzyżowania - mówił Ryszard Wilczyński, wojewoda opolski - Drogowcy powinni pytać ich o zdanie i przy określaniu specyfikacji inwestycji i potem przy zatwierdzaniu projektów. Policjanci najlepiej wiedzą, jaka organizacja ruchu jest w danym miejscu najlepsza.

- Nasze drogi coraz bardziej się korkują, spóźnieni kierowcy naciskają gaz więc jest coraz bardziej niebezpiecznie. Trzeba znaleźć sposób aby ruch był płynny - tłumaczył Tadeusz Kulesza, z-ca komendanta wojewódzkiego policji w Opolu - Dlatego chcemy ograniczyć znaki nakazujące jazdę do 40 km na godzinę. Nie zawsze one są uzasadnione i wielu przypadkach niepotrzebnie spowalniają ruch.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ten tekst chyba był korygowany , w orginale wygladał inaczej.

z
zależność: droga uczestnik

podstawowa zależność ruchu drogowego w tym bezpieczeństwa na drodze, to zależność pomiędzy pojazdem a drogą. Te pierwsze są coraz lepsze, a drogi dalej beznadziejne. Wszelkie dodatki, na które łoży się społeczne pieniądze, to takie zabiegi ku uciesze je wprowadzających. Radary?? Na bezmózgich nic nie pomogą. Ci co zapłacą, bezpieczeństwa nie poprawią. Akcje typu "wyłapiemy piratów drogowych" , to może poprawie samopoczucie organizujących je. Drogi , drogi i jeszcze raz drogi. Poczytajcie tylko NTO i ile wypadków oraz kolizji ma miejsce na A-4 a ile na wąskich dziurawych drogach lokalnych obsadzonych drzewami, w czasach kiedy po nich pomykały furmanki zaprzęgnięte w rączych gniadych? Jest jeszcze czynnik ludzki, ale w tym temacie cywilizacja idzie do przodu i tu najmniej można zrobić, bo niby co wychowamy takie jednostki co to będą jeździć 40 km/h??
Nawet sam marszałek sejmu grzał swoim służbowym samochodzikiem ile wlezie.
No właśnie : które auto w 5 sekund dojdzie do 170 km/h? Każde Ferrari i każde służbowe.

w
waskos

"Ograniczenie znaków nakazujących prędkość 40 km/h, lepsze drogi, mniejsza brawura kierowców i współpraca projektantów dróg z policją mogą sprawić, że na drogach będzie bezpieczniej..." Cóż za odkrywcze myślenie, Niebywałe, jak ci panowie na to wpadli. No i zebrało się kilku geniuszy i odkryli coś co jest od 30 lat wiadome i pewnie przez 30 następnych lat nic się w tej kwestii nie zmieni. w 2039 roku zbierze się równie inteligentne konsylium i stwierdzi, że: "Ograniczenie znaków nakazujących prędkość 40 km/h, lepsze drogi, mniejsza brawura kierowców i współpraca projektantów dróg z policją mogą sprawić, że na drogach będzie bezpieczniej..."

G
Gość

No to fajnie.Kawy się napili.Ciasteczka zjedli.Dłonie uscisneli i do roboty na drogi liczyc trupy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3