Celem projektu jest przekazanie matkom pomocnych narzędzi do rozmowy z córką, nie tylko w kontekście zmian fizjologicznych, ale co ważniejsze - zmian związanych z psychiką i emocjami dojrzewającej kobiety.
Impulsem do rozpoczęcia kampanii były wyniki badania przeprowadzonego w 2018 roku przez Kantar Polska. Okazało się, że większość matek nie wie jak rozmawiać z córkami na temat menstruacji i dojrzewania. Miesiączka w wielu polskich domach jest wciąż tematem tabu, a ciężar przygotowania dziewczynki do zmian towarzyszących dojrzewaniu świadomie przenoszony jest na szkołę. W efekcie dziewczynki wkraczają w wiek dojrzewania z bardzo ograniczoną wiedzą, a miesiączka, która powinna być czymś naturalnym, budzi dużo negatywnych emocji takich jak stres, strach, skrępowanie, obawę przed bólem i rozczarowanie.
- Tymczasem szczera rozmowa to klucz do zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i bliskości. To podstawa tworzenia więzi między matką a córką, której nie zastąpi lekcja w szkole – podkreśla Agnieszka Górecka, ekspert kampanii, wiceprezeska Fundacji Edukacji Społecznej, pedagożka, edukatorka seksualna.
W ramach projektu powstała specjalna platforma edukacyjna www.porozmawiajmymamo.pl z materiałami przygotowanymi przez ekspertów. Działania prowadzone są również na kanale YouTube „Porozmawiajmy Mamo” oraz kanale społecznościowym Facebook, poprzez akcję hasztagową w mediach społecznościowych #porozmawiajmymamo, cykl webinarów edukacyjnych skierowanych dla matek.
Partnerem merytorycznym kampanii jest Fundacja Edukacji Społecznej. Akcję wsparła popularna aktorka, mama dwóch córek - Magdalena Różczka.
Grupę krwi u człowieka można zmienić, to przełom!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?