Opole znów dopłaci do MZK. Co z cenami biletów?

archiwum
archiwum
180 tys. zł przekaże miasto Miejskiemu Zakładowi Komunikacji. To nie planowany wcześniej wydatek wynikający z pogarszającej się sytuacji finansowej spółki. Nikt nie mówi jednak o podwyżce cen biletów.

- Powodem są galopujące ceny paliw - tłumaczy Arkadiusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Opola, ds. komunikacji. - Myślę, że w tym roku to ostatnia, taka nie planowana dopłata ze strony miasta. Co będzie w przyszłym roku, trudno powiedzieć, bo sytuacja gospodarcza w kraju jest bardzo niepewna.

Przypomnijmy, że rocznie miasto dopłaca do MZK około 11 mln zł. To pieniądza z tytułu ulg, które obowiązują w autobusach miejskiej komunikacji.

Jak wynika z materiałów, które otrzymali radni, w przyszłym roku spółka chciałaby od miasta od 11,8 do 12, 4 mln zł w zależności od cen biletów miesięcznych czy liczby nowych połączeń, na które zdecyduje się ratusz. Przedstawiciela spółki zasugerowali też podwyżkę cen biletów miesięcznych w 2012 roku o około 5 procent. To miałoby dać spółce dodatkowe 300 tys. zł.

- Nie będzie na to zgody - kręci głową Wiśniewski. - Raczej, jeśli będzie taka potrzeba, poszukamy pieniędzy w budżecie miasta. Jeśli komunikacja miejska ma być konkurencyjna wobec samochodów, to nie może być droga.

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Obuzony
Moze by tak zaczac oszczednosci od kadry kierowniczej ktora jest jeszcze z poprzedniego systemu dostaja kupe kasy za nic

Do tej firmy najpierw musi wejsc CBA przeswietlic ta kadre kierownicza,rozliczyc a dopiero wymienic
w
wojtek
a może problemem są niewłaściwie opracowane rozkłady jazdy i bezsensownie wymyślone linie? czy bałagan w samym MZK generuje straty?

Straty w MZK robi sama czolowka tempi kierownicy ktozy nieznaja sie na niczym a mimo to sa glaskani przez prezesa Stadnickiego ktory rownierz zostal prezesem zato ze potrafil zgnembic robotnika i do dzis pracownik niema prawa dyskusji z tym czlowiekiem wstyd niby wyksztalceni ludzie a robia takie wpadki i dlatego drodzy pasazerowie MZK musicie te straty pokrywac WY w cenach biletow
w
wojtek
A jak się to opłaca firmie 'LUZ' ??? Może by się przydała mała reorganizacja MZK..
Ale to Opole jest PO-lszewickie!!! Partyjne koleżeńskie podsyłanie kasy z budżetu do MZK...
Ale co naród wybrał niech ma..
Mieszkańcy PO-lszewiki płacicie za bilety nawet 4 zł...i dalej czekajcie na ten cud ...

Szanowny Panie firma Luz niema armi uzednikow na swoim utrzymaniu i rzeszy kierownikow nie kompetentnych
w
wojtek
MZK to trup, zlikwidowali linie, zmniejszyli ilość autobusów i się dziwią że ludzie przesiedli się do samochodów. Na autobusy w Opolu nie ma co liczyć.
Jeśli paliwo takie drogie to może niech pomyślą o zmianie paliwa - np przerobieniu autobusów na gaz ziemny - w autobusach miejskich jest to paliwo bardzo opłacalne.

Moze by tak zaczac oszczednosci od kadry kierowniczej ktora jest jeszcze z poprzedniego systemu dostaja kupe kasy za nic
M
M&M
Do pracy mam na 10 i musiałem wychodzić z domu o 9:30 bo kierowcy mają rozkład gdzieś. Na moim przystanku miał być o 9:42 tak raczej nigdy nie było. Wielokrotnie dzwoniłem do MZK i to zgłaszałem nawt do dyrekcji i nic.
Może źle zgłaszałeś? Jeśli do pracy musiałeś wychodzić pół godziny przed, to naprawdę to istna katastrofa!

Teraz jeszcze coś do lini nr 15 kto wymyślił trase tej lini jest tak czasochłąnna i do tego puszczali często krótkie autobusy.
Ilość przegubów jest ograniczona, z rękawa się ich nie wysypie, dziś na linii 15 większość autobusów to przegubowce. A zmianom trasy winne są przedłużające się remonty i objazdy, co w najbliższym czasie powinno się zmienić (wiadukt na Ozimskiej, otwarcie Al.Solidarności)

Gdzie przy politechnice wsiadała masa studentów i była straszna ciasnota.
Gdybyś nie zrezygnował z usług MZK, miałbyś szansę zauważyć, że od marca 15 pod Politechniką z doskonałym skutkiem wspiera 7 i problem w dużym stopniu się zmniejszył.

Namawiam wszystkich olejcie MZK i wsiądźcie na rower i do samochodów.
Na pewno! By żyło się lepiej! Wszystkim

Na koniec z tego co przez te pare lat zauważyłem. Układ tras autobusów nie jest dla pasażerów tylko dla MZK.

Niestety nie - układ jest wypadkową potrzeb i możliwości organizatora komunikacji

Pozdrawiam.
G
Gość

Jeździłem MZK prawie 6 lat i mam na ten temat wiele do powiedzenia jako klient. Od dwóch lat jeżdżę rowerem i więcej z MZK nie skorzystam a jak już to bardzo sporadycznie. Do pracy mam na 10 i musiałem wychodzić z domu o 9:30 bo kierowcy mają rozkład gdzieś. Na moim przystanku miał być o 9:42 tak raczej nigdy nie było. Wielokrotnie dzwoniłem do MZK i to zgłaszałem nawt do dyrekcji i nic. Dzień w dzień traciłem 30 min. jadąc rowerem wychodzę z domu o 9:45 i jestem przed 10. Teraz mam też auto i w zimie wole jednak jechać autem. Teraz jeszcze coś do lini nr 15 kto wymyślił trase tej lini jest tak czasochłąnna i do tego puszczali często krótkie autobusy. Gdzie przy politechnice wsiadała masa studentów i była straszna ciasnota. Całą dyrekcję i śmietankę toważyską z MZK jak i z ratusza za kare powinno się dzień w dzień wozić przez miesiąc takimi liniami. Może by do któregoś coś dotarło. Namawiam wszystkich olejcie MZK i wsiądźcie na rower i do samochodów. Często chodzę pieszo i zajmuje mi to 35 min. Opole jest małe i mozna pieszo dojść wszędzie. Na koniec z tego co przez te pare lat zauważyłem. Układ tras autobusów nie jest dla pasażerów tylko dla MZK.

C
Czytelnik

Szanowny Panie Redaktorze,

nie wiem jaką szkołę podstawową i średnią Pan skończył, ale mnie uczono że "nie" z przymiotnikami (np. planowany) piszemy RAZEM. W związku z tym, w Pana tekście znalazły się aż dwa błędy ortograficzne.

e
edulud protection

A jak się to opłaca firmie 'LUZ' ??? Może by się przydała mała reorganizacja MZK..
Ale to Opole jest PO-lszewickie!!! Partyjne koleżeńskie podsyłanie kasy z budżetu do MZK...
Ale co naród wybrał niech ma..
Mieszkańcy PO-lszewiki płacicie za bilety nawet 4 zł...i dalej czekajcie na ten cud ...

w
wnerwiony

nikt tym nie jeździ tylko ten kto naprawdę musi. bo co to za idiotyzm jeżeli ja do pracy mam 2 przystanki i mam płacić 2.80zł za przejazd gdzie tyle samo kosztuje przejazd z jednego końca pętli na drugi? gdzie tu logika. tyle samo albo i mniej muszę zapłacić za jazdę samochodem. niech wywalą tą całą chorą dyrekcję banda figurantów która tylko kasiore bierze a gówno potrafi wymyślić!!!!!!!!

p
pasażer
Osoby po 70. roku życia mają prawo do BEZPŁATNYCH przejazdów komunikacją miejską w ogromnej większości polskich miast. Wymienię tylko te, które znam z tak zwanej autopsji: Warszawa, Poznań, Wrocław, Gorzów... I w miastach tych komunikacja miejska rozwija się świetnie (np. w Poznaniu 100% taboru to autobusy niskopodłogowe). Więc to nie ulgi dla emerytów są przyczyną tego, że akurat w MZK Opole źle się dzieje. Ale tu wyłazi ta polska "życzliwość" - jak ktoś ma jakiś przywilej, którego my nie mamy (wozi się za darmo autobusami po Opolu, nie musi płacić podatku za psa w Strzelcach etc.), to mu trzeba dołożyć od szkodników beztrosko żerujących na publicznych pieniądzach...

chcialbym, aby Opole miało takich prezydentów jak w Poznaniu, Warszawie, Wroclawiu, Gdyni, Katowicach, Gorzowie.
I jeszcze przedstaw dowody ile w/w miasta doplacają do komunikacji?
b
brum

MZK to trup, zlikwidowali linie, zmniejszyli ilość autobusów i się dziwią że ludzie przesiedli się do samochodów. Na autobusy w Opolu nie ma co liczyć.
Jeśli paliwo takie drogie to może niech pomyślą o zmianie paliwa - np przerobieniu autobusów na gaz ziemny - w autobusach miejskich jest to paliwo bardzo opłacalne.

h
headbanger

Osoby po 70. roku życia mają prawo do BEZPŁATNYCH przejazdów komunikacją miejską w ogromnej większości polskich miast. Wymienię tylko te, które znam z tak zwanej autopsji: Warszawa, Poznań, Wrocław, Gorzów... I w miastach tych komunikacja miejska rozwija się świetnie (np. w Poznaniu 100% taboru to autobusy niskopodłogowe). Więc to nie ulgi dla emerytów są przyczyną tego, że akurat w MZK Opole źle się dzieje. Ale tu wyłazi ta polska "życzliwość" - jak ktoś ma jakiś przywilej, którego my nie mamy (wozi się za darmo autobusami po Opolu, nie musi płacić podatku za psa w Strzelcach etc.), to mu trzeba dołożyć od szkodników beztrosko żerujących na publicznych pieniądzach...

p
piko

a może problemem są niewłaściwie opracowane rozkłady jazdy i bezsensownie wymyślone linie? czy bałagan w samym MZK generuje straty?

N
Nadużycie to czy nie?

Czy uwzględniono w tym CZY TO SKANDAL CZY DBANIE O INTERESY MIASTA I JEGO MIESZKAŃCÓW?
I kolejny artykulik NIEZBĘDNOŚĆ CZY MARNOTRAWIENIE PUBLICZNYCH FUNDUSZY?

j
j.

Niech zatrudnią jeszcze jednego wiceprezesa a później nam niech wmawiają ciemnotę że muszą dopłacać

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3