Rewolucja w PSG to jeden z elementów nowej strategii Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa.
- Stawiamy na rozwój, pozyskiwanie nowych klientów i poprawę jakości usług, a nie wyłącznie cięcie kosztów działalności, które cechowało naszych poprzedników - podkreśla Janusz Kowalski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych w PGNiG. - Polska Spółka Gazownictwa sukcesywnie odbudowuje część placówek, zlikwidowanych w poprzednich latach decyzjami rządzącej wówczas koalicji PO-PSL, a także uruchamia nowe. Zamierza też zatrudnić nowych pracowników.
Zgodnie z nową strategią, od 1 stycznia zmieni się struktura organizacyjna PSG. Powstanie 17 zakładów gazowniczych we wszystkich województwach plus dodatkowo w Koszalinie.
Zakład w Opolu będzie miał możliwości realizacji inwestycji na obszarze województwa, a to oznacza np. gazyfikowanie nowych obszarów, gmin i miejscowości w oparciu o własne szczegółowe plany.
Będzie też mógł szybko i precyzyjnie reagować na potrzeby rynków lokalnych w zakresie dostaw gazu sieciowego. Przyspieszy to również proces konkretnych inwestycji, dzięki możliwości organizowania bliższej współpracy z władzami lokalnymi na każdym szczeblu.
Zakład w Opolu będzie mógł też uczestniczyć w planowaniu każdej inwestycji drogowej, infrastrukturalnej, by tam, gdzie jest to uzasadnione ekonomicznie, budować sieć gazową wspólnie z partnerami. Tym samym to szansa na kolejne inwestycje rozwijające region.
- Powstanie oddziału pozwoli przyśpieszyć wiele decyzji, które obecnie zapadają w Zabrzu, pod które dziś gazownia w Opolu podlega - tłumaczy wiceprezes Kowalski.
Nowy oddział to ukłon w stronę opolskich klientów spółki, ale na tym się nie skończy. Zapadła już decyzja o uruchomieniu placówki w Głubczycach, która będzie podlegać gazowni w Krapkowicach. Wiąże się to z zatrudnieniem dodatkowych osób, a więc aktywizacją lokalnego rynku pracy.
Oprócz tego PSG będzie posiadać w strukturze gazownię w Brzegu, Kędzierzynie-Koźlu, w Kluczborku i Nysie. Łącznie w opolskim oddziale pracować ma 269 osób, każda gazownia uruchomi swój punkt obsługi klienta, które wcześniej zlikwidowano.
- Chcemy być bliżej klientów, którzy właśnie w punktach będą mogli załatwić każdą sprawę, dotycząca przyłączenia się do sieci gazowej - podkreśla Kowalski.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?