Wczoraj (27 września) przedstawiciele samorządu województwa podpisali umowę z firmą Newag z Nowego Sącza, która wygrała przetarg na szynobusy dla nas.
Zobacz: Opolszczyzna> Trzeci szynobus dzięki Unii
Jeden musi dostarczyć jeszcze w grudniu br., a w kwietniu kolejny. W każdym będzie po 130 miejsc siedzących.
W sumie po Opolszczyźnie będzie jeździć 11 takich pojazdów (pierwszy trafił do nas w 2002 r.).
W sumie ich koszt to ponad 80 mln zł
Pieniądze na dwa ostatnie opolski urząd marszałkowski dostał z budżetu państwa i funduszu kolejowego, po tym jak spółka Przewozy Regionalne trafiła pod skrzydła samorządów województw.
Napędzane olejem napędowym szynobusy obsługują głównie niezelektryfikowane trasy kolejowe w regionie: Nysa - Opole, Nysa - Brzeg, Opole - Kluczbork i Kędzierzyn-Koźle - Nysa.
- Dzięki temu zakupowi będziemy mieli wkrótce jeden rezerwowy szynobus, co pozwoli na szybkie reagowanie w awaryjnych sytuacjach, czy choćby wysyłanie kolejnych pojazdów na przegląd - tłumaczy Andrzej Kasiura, członek Zarządu Województwa Opolskiego.
- Być może na początku roku zmienimy rozkład jazdy. Po ostatnim zakupie na więcej szynobusów w najbliższym czasie nie możemy liczyć.
Teraz samorząd województwa chce inwestować w remonty jednostek elektrycznych. Modernizacja jednej kosztuje ok. 4-5 mln zł, podczas gdy kupno nowej - 18-20 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?