PKP ogranicza połączenia Przewozów Regionalnych

Archiwum
Archiwum
Kilkadziesiąt tysięcy pasażerów Przewozów Regionalnych nie będzie mogło dzisiaj skorzystać z wielu połączeń InterRegio.

PKP Polskie Linie Kolejowe ograniczają ruch pociągów tego przewoźnika. Na tory nie wyjedzie łącznie 108 składów - w tym 47 we wtorek.

Rzecznik prasowy Grupy PKP Łukasz Kurpiewski powiedział, że wstrzymanie pociągów ma związek z zadłużeniem spółki.

Na razie ograniczenia dotkną Przewozy Regionalne, ale już wkrótce - od 15 maja - ten sam los spotka PKP Intercity. Nie wiadomo na razie ile pociągów tego przewoźnika zostanie odwołanych. Łącznie obie spółki są winne PKP Polskim Liniom Kolejowym ponad 400 milionów złotych.

Przewozy Regionalne zarzucają zarządcy infrastruktury, czyli PKP PLK, że ograniczył ruch najbardziej popularnych pociągów spółki. Łukasz Kurpiewski tłumaczy jednak, że PKP PLK skupiła się na ograniczeniu połączeń, które generują największy dług, czyli głównie tych, które nie są dotowane przez samorządy.

Według Przewozów Regionalnych ograniczenie oferty przewoźnika nie spowoduje jednak znaczących oszczędności u zarządcy infrastruktury. Oznacza również mniejsze wpływy z tytułu opłat przewoźnika za korzystanie z torów, co dodatkowo skomplikuje trudną sytuację finansową spółki i pogorszy jej możliwości płatnicze. Przewozy Regionalne szacują, że w ten sposób mogą tracić 600 tysięcy złotych dziennie.

Rzecznik Grupy PKP rozumie trudności finansowe przewoźnika, ale podkreśla, że przez problemy Przewozów Regionalnych nie może cierpieć PKP PLK.

Zarządca infrastruktury zdecydował się jednak na gest wobec PKP Intercity. Spółka ta ma mniejsze zadłużenie niż Przewozy Regionalne. Ten przewoźnik będzie więc mógł sam przedstawić, które pociągi mają być wycofane.

Ponadto składy pociągów PKP Intercity zostaną wzmocnione o dodatkowe wagony w relacjach, na których zawieszone będą podróże pociągami interREGIO. Bilety kupione w przedsprzedaży na Przewozy Regionalne będą też honorowane w pociągach Intercity.

Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów międzywojewódzkich będą dla wielu pasażerów uciążliwe. Wiele ze zlikwidowanych składów to tanie połączenia.

Podróżni mogli wybierać, czy na przykład z Warszawy do Krakowa pojadą za niecałe 50 złotych z Przewozami Regionalnymi, czy za dwa razy tyle wsiądą do pociągu obsługiwanego przez Intercity.

PKP Intercity wchodzi w skład Grupy PKP, do której wchodzi też spółka PKP PLK. W związku z prywatyzacją Polskich Kolei Państwowych - do grupy nie należą już jednak Przewozy Regionalne, których właścicielem są samorządy województw.

Kurpiewski uważa, że nie należy się w tym jednak doszukiwać żadnych podtekstów. Jego zdaniem liczy się tylko spłata długu zarządcy infrastruktury.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pasażer
Dopóty nie pozbędziemy się na PKP związków zawodowych to nic się tam nie zmieni.Wiekszości związki to nie roby i zakała koleji.
G
Gość
wszyscy na wybory, teraz prezydenckie potem samorządowe potem parlamentarne żeby dalej było jak jest albo jeszcze GORZEJ nam wyborcom!!!, bo tym na których oddamy głos będzie ZDECYDOWANIE SUPER!!! My ludzie mamy oszczędzać, zwalniają nas z pracy, redukuja etaty, ale w Parlamencie wciąż posłów tyle samo!!!??? w sencie senatorów tez nie ubywa !!!!???? a my jak te barany dalej chodzimy na nich głosować!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
G
Gość
BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ ...... wszystkim przy korycie. PO-LSKA TO DZIKI KRAJ.
~...~
PO CHOLERĘ TYLE TYCH SPÓŁEK - PRZECIEŻ ZA KAŻDĄ JEDNĄ SPÓŁKĄ STOI SZTAB LUDZI, KTÓRY ZARABIA PORZĄDNĄ KASĘ. nIE WYSTARCZYŁA BY JEDNA SPÓŁKA - PKP ??
WYSTARCZY POMYŚLEC - TERAZ JEST TYCH SPÓŁEK W BRUD A ŻADNA NIE JEST SAMOWYSTARCZALNA. CENY BILETÓW ROSNĄ, A WOŻĄ NAS NADAL STARYMI, ŚMIERDZĄCYMI RUPIECIAMI, W KTÓRYCH NAWET OKNA NIE SĄ SZCZELNE. TO JEST POLSKA NIESTETY. DLACZEGO U NIEMCÓW NIE SPOTKA SIĘ TAKICH OBSKURNYCH WAGONÓW ? ? ?? MOŻE KTOŚ ODPOWIE MI NA TO PYTANIE ?
G
Gość
pociągnąć do odpoiedzilności "Mądreg" który wymyślił i wprowdził w życie spółki i spółeczki na PKP i obsadził na nich Prezesów, Dyrektorów, Z-ców Dyrektorów, Naczelników itp...
g
gość
Jakoś Wrocław o tym pomyślał i ma w 100 % przez siebie kontrolowane Koleje Dolnośląskie, którym pewnie zleci w przyszłym roku więcej przewozów. A trwanie tylko przy PKP się tak właśnie kończy- bo jak jest 16-tu udziałowców w długach to nic dobrego z tego nie może wyniknąć.
N
Nik
...sprzedać bankruta!
Jak długo jeszcze mamy dofinansowywać stajnię kadry partyjnej. Nie za moje pieniądze!
Nikt w cywilizowanym świecie nie jeździ takim złomem.
Dworce i ich otoczenie to wstyd dla kraju.
Od momentu przejęcia w 1945 po Niemcach funkcjonującej infrastruktury kolejowej prawie nic się w tym zakresie nie zmieniło. Co gorsza nie potrafimy nawet tego zagospodarować.

PKP to nie przedsiębiorstwo wolnorynkowe tylko wrzód na żołądku!!!

Pozdrawiam wszystkich kolejarzy z wysokimi emeryturami. Pa Pa
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie