Polacy kojarzą Opole głównie z festiwalem piosenki [wideo]

Artur  Janowski
Artur Janowski
Aż 67 procent z ponad 1000 osób wskazało Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej jako coś, co wyróżnia nasze miasto. Wśród symboli Opola najwięcej ankietowanych (32 proc.) wymieniło amfiteatr, a 26 proc. wieżę Piastowską.
Aż 67 procent z ponad 1000 osób wskazało Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej jako coś, co wyróżnia nasze miasto. Wśród symboli Opola najwięcej ankietowanych (32 proc.) wymieniło amfiteatr, a 26 proc. wieżę Piastowską. Sławomir Mielnik
Tak wynika z badań, które przeprowadzono na zlecenie urzędu miasta. Inne skojarzenia z Opolem to zoo, mniejszość niemiecka i uczelnie.

Ale to Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej był wśród pytanych bezkonkurencyjny. Aż 67 procent z ponad 1000 osób wskazało tę imprezę, muzykę jako coś, co wyróżnia nasze miasto. Taki wynik nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Bardziej zaciekawił urzędników fakt, że aż 44 proc. badanych nie potrafi wymienić żadnych dodatkowych skojarzeń z Opolem.

- I to jest pole do zagospodarowania - ocenia Łukasz Śmierciak, naczelnik wydziału promocji Urzędu Miasta Opola.

Inne niż festiwalowe skojarzenia z miastem potrafią wskazać osoby, które w Opolu były. Skojarzenia te dotyczą m.in. zoo, historii, mniejszości niemieckiej, uczelni. Osoby, które odwiedziły kiedykolwiek miasto podkreślały spokój, jako jego największą zaletę Opola.

- Sprawdziliśmy także jak Opole, wygląda w oczach samych mieszkańców - mówi Śmierciak.

Większość pytanych - próba wynosiła ponad 500 osób - utożsamia się z miastem, doceniając bezpieczeństwo i kameralny charakter Opola, a także ofertę kulturalną i możliwości rozwoju zawodowego.

- Aż 77 proc. badanych uważa, że Opole jest dobrym miejsce do życia, a 75 proc. czuje się związanych z miastem - opowiada
Śmierciak.

Jest też grupa niezadowolonych (11 proc.), która rośnie w młodszych grupach wiekowych. Dla nich spokój nie jest zaletą, a Wrocław jest wymieniany jako miasto, w większym stopniu spełniające aspirację tej grupy opolan.

Firma Ageron Polska - pracująca dla ratusza - zapytała także opolan o symbole i znane osoby, kojarzone z miastem. Wśród symboli najwięcej ankietowanych (32 proc.) wymieniło amfiteatr, a 26 proc. wieżę Piastowską.

Wśród pytanych najwięcej badanych (po 16 proc.) znało Karola Musioła oraz piosenkarkę Edytę Górniak, a 9 proc. wyróżniło prezydenta Arkadiusza Wiśniewskiego.

Badania to zaledwie element stworzenia Strategii Promocji Marki Opole na lata 2017 - 2022. Pierwszy tego typu dokument mamy poznać jeszcze w grudniu tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
piekny sosnowiec
opcja niemiecka zdegenerowala to i tak syfiaste miasto...
o
o to samo
Niemców, wynik byłby bardziej róznorodny i bogatszy. Nie ma się Polakom co dziwic, tamci mają wiedzę o tym mieście ugruntowaną przez ok. 600 lat a my biedni - marne 70 parę i w dodatku " niedokładną "
C
Czytelnik

No niewątpliwie pan naczelnik odkrył Amerykę.

H
Hans bleib do
bo ukradli to miasto Niemcom w 1945 roku a Stalin przyniósł polskość na bagnetach
e
ela

Z drożyzną i brudnymi ulicami.

G
Gość

Opole jest też znane, ze złodziejstwa.

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie