Przepisomat, który skomponuje menu i przygotuje listę zakupów. Takie urządzenie jest w sklepie w Nysie

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Narzędzie ułatwiające zakupy przyciąga do nyskiego sklepu większą liczbę klientów.
Narzędzie ułatwiające zakupy przyciąga do nyskiego sklepu większą liczbę klientów. archiwum firmy
Zakupy z pomocą spożywczego „personalshoppera”, jakim jest Przepisomat, można zrobić w jednym ze sklepów sieci Lewiatan w Nysie.

A gdybyśmy tak podczas wizyty w sklepie zaoszczędzili czas, uzyskali dostęp do kilkuset przepisów, a dodatkowo mogli liczyć na pomoc „asystenta”, który za nas skomponuje menu i przygotuje listę zakupów?

Innowacyjne rozwiązania technologiczne w połączeniu z kompleksową obsługą i zróżnicowaną ofertą wzbudzają zainteresowanie wśród klientów i pozwalają podnieść atrakcyjność sklepu.

Z takie założenia wyszli właściciele sklepu z Nysy, którzy zamontowali w placówce Przepisomat. To urządzenie, które ma ułatwić codzienne zakupy, zaoszczędzić pieniądze i czas.

W sklepach spożywczych najważniejszym czynnikiem przyciągającym klientów jest asortyment. Czasem wystarczy odpowiednio wyeksponować najlepsze produkty, by wzbudzić potrzebę zakupu. Gdy dany region jest jednak wyjątkowo nasycony puntami sprzedaży, handlowcy muszą sprawić, żeby to właśnie do ich sklepu klient przyszedł i dopiero później zainteresował się prezentowaną ofertą.

Klienci wybierają te sklepy, gdzie wiedzą, że znajdą wszystko, czego potrzebują. Przyciąga ich także unikatowość sklepu i rozwiązania ułatwiające robienie zakupów.

– Jako firma zajmująca się między innymi tworzeniem oprogramowania dla urządzeń zapewniających optymalizację procesu zakupowego mamy doskonały wgląd w to, czego tak naprawdę poszukuje współczesny klient. Nie jest zaskoczeniem fakt, że w każdym aspekcie naszego życia poszukujemy przede wszystkim komfortu. To samo dotyczy zakupów. Klient poszukuje punktów sprzedaży, gdzie szybko i sprawnie znajdzie to, czego potrzebuje, a dodatkowo zaoszczędzi czas nie tylko na samych zakupach, ale i po, przygotowując na bazie kupionych produktów konkretne dania – mówi Marek Kaniewski, prezes firmy IteCom.

Nieograniczona ilość towarów dostępnych w sklepach sprawia, że zakupy niejednokrotnie stają się czynnością, podczas której wymagana jest dodatkowa pomoc. Kupując samochód, dom, sprzęt AGD, ubezpieczenie, a nawet ubrania bez trudu znaleźć można wsparcie pod postacią doradcy.

Co jednak z branżą spożywczą? Wymagający klient coraz częściej potrzebuje wsparcia w zakresie wyboru najlepszych produktów, dopasowanych zarówno do własnych preferencji smakowych, jak i diety. Etat pod postacią doradcy klienta w branży spożywczej praktycznie nie istnieje. Alternatywą dla właścicieli punktów sprzedaży stać się może jednak technologia.

– Obserwując branżę spożywczą na przestrzeni lat mogę stwierdzić, że to właśnie dziś właściciele sklepów stają przed największym wyzwaniem -mówi Bożena Polakowska, właścicielka sklepu Lewiatan w Nysie. - Nie wystarczy już dbać o asortyment i obsługę na wysokim poziomie. Klienci ciągle oczekują nowych wrażeń, zaskoczenia, wyselekcjonowanych produktów, lepszej oferty. Od kiedy w sklepie pojawiło się narzędzie ułatwiające zakupy z pewnością nie możemy narzekać na liczbę klientów. Część z nich pojawia się u nas z ciekawości, choć zdecydowana większość przyzwyczaiła się już do zakupów z pomocą ich spożywczego „personalshoppera”, jakim jest Przepisomat – dodaje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska