Remont dworca PKP w Opolu. Pasażerów czekają problemy

archiwum/SMZaktualizowano 
Przez główną halę dworcową codziennie przechodzą tysiące osób. Im nie uśmiecha się, aby w czasie remontu dworca na perony chodzić dwa razy dłuższą trasą.
Przez główną halę dworcową codziennie przechodzą tysiące osób. Im nie uśmiecha się, aby w czasie remontu dworca na perony chodzić dwa razy dłuższą trasą. Archiwum/SM
Aby dostać się na dworzec kolejowy podczas remontu, trzeba będzie dwukrotnie pokonać wąskie schody i przejść przez wiadukt na Struga. Ta propozycja nie podoba się ani pasażerom, ani miejskim urzędnikom.

Kolej szykuje remont dworca głównego i wygląda na to, że jeśli uzgodni z opolskimi urzędnikami projekt zaplanowanych prac, to w pierwszej połowie roku inwestycja powinna ruszyć. Już wcześniej wiadomo było, że podczas remontu zabytkowy dworzec zostanie wyłączony z użytkowania.

Dlatego muszą powstać tymczasowe kasy (pomieszczą je kontenery, które staną obok budynku), a także nowe przejście na dworzec, bo podziemny tunel wejściowy czeka generalny remont.

I tu zaczynają się przysłowiowe schody. Projektanci kolejowi zaproponowali, aby pasażerowie wchodzili na dworzec od strony wiaduktu na Struga, gdzie już teraz jest możliwość np. swobodnego wjazdu dziecięcym wózkiem.

- Owszem, ale tamto wejście na wiadukt, a także kolejne schody, którymi trzeba zejść z przeprawy, nie są przystosowane do obsługi aż tak dużej liczby osób, która w szczycie pojawia się na naszym dworcu - ocenia Arkadiusz Wiśniewski, zastępca prezydenta ds. komunikacji. - Niebezpiecznie może się zrobić na samym wiadukcie, który nie był projektowany pod kątem tak dużej fali pieszych. Na razie takiego połączenia miasta z dworcem sobie nie wyobrażamy. Chcemy porozmawiać z koleją i spróbować wspólnie znaleźć inne rozwiązanie, które będzie bardziej korzystne dla pasażerów.

Ci także mają wątpliwości. Większość osób, pytana przez nas o ten pomysł, też była zdania, że trzeba szukać innej drogi.

Jakie inne warianty brane są pod uwagę - czytaj w poniedziałkowym wydaniu Nowej Trybuny Opolskiej.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

z
zdunski

Remont ma się przedłużyć do jesieni - ogłosiła PKP. To jest skandal że znowu przedłużają !!!

G
Gość

Od 2 kwietnia 2013 r. zawieszenie ruchu na odc. Opole - Fosowskie - Lubliniec i do Zawadzkiego z powodu remontu torów, który potrwa do grudnia 2013 r. albo dłużej.

b
barbaśka

Oczywiście dobrze jest iż dworzeć będzie remontowany. Może jednak da się wygospodarować tymczasowe przejście na perony obok obecnego gmachu dworca, po jego lewej i prawej stronie. Przejście przez ul. Struga jest wygodne tylko dla ludzi mieszkajacych w tamtej części miasta.

M
M&M

Myślę, że to niegłupie. Tylko czy będzie zgoda na taką zmianę na tak względnie długi okres? Co innego chwilowe zalanie, co innego utrzymywanie takiego stanu przez dłuższy czas.

p
pasażer

Przecież rozwiązania są znane - jak ludzie chodzili jak przejście podziemne było zalane (zdarzyło się kilka razy) ? Obok budynku otwierali bramę i przez tory się latało - i jakoś duży ruch się mieścił na tych torach i nikt nie zginął. Kto może niech leci przez tory (najwyżej pociągi będą tam wolniej jeździć) a kto musi z wózkiem to przez wiadukt (tak samo jak obecnie!).
Proste, skuteczne i sprawdzone ale jak widać ktoś lubi odkrywać amerykę od nowa.

z
zyga

Będzie taki sam bałagan jak we Wrocławiu.Aby dostać się na dworzec tymczasowy trzeba dymać ponad 1 kilometr.Jeszcze w tym dzikim kraju żaden remont nie skończył się w terminie !!! Bananowa republika kolesi ta Polska !!!

M
M&M
Narzekacie, a ładny dworzec chcecie. Nic samo się nie zrobi, trzeba troszkę pocierpieć by były efekty. Ja osobiście cieszę się, że coś z tym zrobią i gdy ktoś przyjedzie z innych miast dworzec będzie wyglądał stosownie.

Oczywiście, że trzeba. I uważam, że ta ofiara jest w 100% warta tego, co możemy osiągnąć porządnym, gruntownym remontem dworca. Nie można jednak sprawić, że nagle - w związku z remontem - nie będzie można się do niego dostać
i
inochi

Narzekacie, a ładny dworzec chcecie. Nic samo się nie zrobi, trzeba troszkę pocierpieć by były efekty. Ja osobiście cieszę się, że coś z tym zrobią i gdy ktoś przyjedzie z innych miast dworzec będzie wyglądał stosownie.

M
M&M
Ludzie, nauczcie się CZYTAĆ!
Nikt nie kwestionuje potrzeby remontu! Nie dociera do was, że chodzi o bezpieczeństwo podróżnych??? Jaką szerokość mają obecne schody i podziemne przejście - a jaka jest szerokość zejścia od strony Struga? Ile jest miejsca na chodniku przed dworcem - jak wąski jest chodnik na wiadukcie? Widzicie setki ludzi wychodzących z pociągu idących tam gęsiego - i równocześnie śpieszących się na pociąg?
A gdzie będzie postój taksówek? Możliwość zatrzymania samochodu, by wysadzić pasażera z bagażem?
Wasze porównania z Wrocławiem są nietrafione.

To faktycznie trafne spostrzeżenia. To są przeszkody, które praktycznie uniemożliwiają korzystanie z dworca sporej grupie ludzi. Rozwiązania tymczasowe - na czas remontu - też muszą spełniać pewne minimum i umożliwiać korzystanie i dostęp do dworca pasażerom w możliwie największym wymiarze.
e
eliot

A nie można zrobić tymczasowego wejścia prosto na perony (np. w okolicach lokomotywy)?

m
mm

Ludzie, nauczcie się CZYTAĆ!
Nikt nie kwestionuje potrzeby remontu! Nie dociera do was, że chodzi o bezpieczeństwo podróżnych??? Jaką szerokość mają obecne schody i podziemne przejście - a jaka jest szerokość zejścia od strony Struga? Ile jest miejsca na chodniku przed dworcem - jak wąski jest chodnik na wiadukcie? Widzicie setki ludzi wychodzących z pociągu idących tam gęsiego - i równocześnie śpieszących się na pociąg?
A gdzie będzie postój taksówek? Możliwość zatrzymania samochodu, by wysadzić pasażera z bagażem?
Wasze porównania z Wrocławiem są nietrafione.

j
ja

Dokladnie zgadzam sie z tym. Nowy dworzec by chcieli ale niestety trzeba troche pocierpiec. We Wroclawiu jakos tez kasy sa na uboczu i jakos ludzie zyja,mimo ze musza tez dluzsza trase pokonac.

k
kurdupel z domu zagłady

czy to koszmarne przejście na II peron zostanie zmodernizowane , przedłużone do peronów III i IV i połączone z przejściem które będzie teraz remontowane - to byłby prawdziwy przełom w organizacji opolskiego dworca i dająca się odczuć poprawa warunków użytkowania

już sporo osób kupuje bilety w internecie, będxzie ich co raz więcej, więc schodzenie i wchodzienie i kolejne schodzenie i wchodzenie po schodach kolejnych tuneli jest dla nich koszmarem [szczególnie jak się ktoś śpieszy, bieganie po schodach jest niebezpieczen więc ilość koniecznych do pokonaniazejść i wejśc powinna być ograniczana

K
Kim

Pasażerom nie uśmiecha się, aby w czasie remontu dworca na perony chodzić dwa razy dłuższą trasą, ale
uśmiecha im się codziennie chodzić przez slumsowaty, obskurny hol!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3