Remont dworca PKP w Opolu. Pasażerów czekają problemy

Archiwum/SM
Przez główną halę dworcową codziennie przechodzą tysiące osób. Im nie uśmiecha się, aby w czasie remontu dworca na perony chodzić dwa razy dłuższą trasą.
Przez główną halę dworcową codziennie przechodzą tysiące osób. Im nie uśmiecha się, aby w czasie remontu dworca na perony chodzić dwa razy dłuższą trasą. Archiwum/SM
Udostępnij:
Aby dostać się na dworzec kolejowy podczas remontu, trzeba będzie dwukrotnie pokonać wąskie schody i przejść przez wiadukt na Struga. Ta propozycja nie podoba się ani pasażerom, ani miejskim urzędnikom.

Kolej szykuje remont dworca głównego i wygląda na to, że jeśli uzgodni z opolskimi urzędnikami projekt zaplanowanych prac, to w pierwszej połowie roku inwestycja powinna ruszyć. Już wcześniej wiadomo było, że podczas remontu zabytkowy dworzec zostanie wyłączony z użytkowania.

Dlatego muszą powstać tymczasowe kasy (pomieszczą je kontenery, które staną obok budynku), a także nowe przejście na dworzec, bo podziemny tunel wejściowy czeka generalny remont.

I tu zaczynają się przysłowiowe schody. Projektanci kolejowi zaproponowali, aby pasażerowie wchodzili na dworzec od strony wiaduktu na Struga, gdzie już teraz jest możliwość np. swobodnego wjazdu dziecięcym wózkiem.

- Owszem, ale tamto wejście na wiadukt, a także kolejne schody, którymi trzeba zejść z przeprawy, nie są przystosowane do obsługi aż tak dużej liczby osób, która w szczycie pojawia się na naszym dworcu - ocenia Arkadiusz Wiśniewski, zastępca prezydenta ds. komunikacji. - Niebezpiecznie może się zrobić na samym wiadukcie, który nie był projektowany pod kątem tak dużej fali pieszych. Na razie takiego połączenia miasta z dworcem sobie nie wyobrażamy. Chcemy porozmawiać z koleją i spróbować wspólnie znaleźć inne rozwiązanie, które będzie bardziej korzystne dla pasażerów.

Ci także mają wątpliwości. Większość osób, pytana przez nas o ten pomysł, też była zdania, że trzeba szukać innej drogi.

Jakie inne warianty brane są pod uwagę - czytaj w poniedziałkowym wydaniu Nowej Trybuny Opolskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zdunski

Remont ma się przedłużyć do jesieni - ogłosiła PKP. To jest skandal że znowu przedłużają !!!

G
Gość
Od 2 kwietnia 2013 r. zawieszenie ruchu na odc. Opole - Fosowskie - Lubliniec i do Zawadzkiego z powodu remontu torów, który potrwa do grudnia 2013 r. albo dłużej.
b
barbaśka
Oczywiście dobrze jest iż dworzeć będzie remontowany. Może jednak da się wygospodarować tymczasowe przejście na perony obok obecnego gmachu dworca, po jego lewej i prawej stronie. Przejście przez ul. Struga jest wygodne tylko dla ludzi mieszkajacych w tamtej części miasta.
M
M&M
Myślę, że to niegłupie. Tylko czy będzie zgoda na taką zmianę na tak względnie długi okres? Co innego chwilowe zalanie, co innego utrzymywanie takiego stanu przez dłuższy czas.
p
pasażer
Przecież rozwiązania są znane - jak ludzie chodzili jak przejście podziemne było zalane (zdarzyło się kilka razy) ? Obok budynku otwierali bramę i przez tory się latało - i jakoś duży ruch się mieścił na tych torach i nikt nie zginął. Kto może niech leci przez tory (najwyżej pociągi będą tam wolniej jeździć) a kto musi z wózkiem to przez wiadukt (tak samo jak obecnie!).
Proste, skuteczne i sprawdzone ale jak widać ktoś lubi odkrywać amerykę od nowa.
z
zyga
Będzie taki sam bałagan jak we Wrocławiu.Aby dostać się na dworzec tymczasowy trzeba dymać ponad 1 kilometr.Jeszcze w tym dzikim kraju żaden remont nie skończył się w terminie !!! Bananowa republika kolesi ta Polska !!!
M
M&M
Narzekacie, a ładny dworzec chcecie. Nic samo się nie zrobi, trzeba troszkę pocierpieć by były efekty. Ja osobiście cieszę się, że coś z tym zrobią i gdy ktoś przyjedzie z innych miast dworzec będzie wyglądał stosownie.

Oczywiście, że trzeba. I uważam, że ta ofiara jest w 100% warta tego, co możemy osiągnąć porządnym, gruntownym remontem dworca. Nie można jednak sprawić, że nagle - w związku z remontem - nie będzie można się do niego dostać
i
inochi
Narzekacie, a ładny dworzec chcecie. Nic samo się nie zrobi, trzeba troszkę pocierpieć by były efekty. Ja osobiście cieszę się, że coś z tym zrobią i gdy ktoś przyjedzie z innych miast dworzec będzie wyglądał stosownie.
M
M&M
Ludzie, nauczcie się CZYTAĆ!
Nikt nie kwestionuje potrzeby remontu! Nie dociera do was, że chodzi o bezpieczeństwo podróżnych??? Jaką szerokość mają obecne schody i podziemne przejście - a jaka jest szerokość zejścia od strony Struga? Ile jest miejsca na chodniku przed dworcem - jak wąski jest chodnik na wiadukcie? Widzicie setki ludzi wychodzących z pociągu idących tam gęsiego - i równocześnie śpieszących się na pociąg?
A gdzie będzie postój taksówek? Możliwość zatrzymania samochodu, by wysadzić pasażera z bagażem?
Wasze porównania z Wrocławiem są nietrafione.

To faktycznie trafne spostrzeżenia. To są przeszkody, które praktycznie uniemożliwiają korzystanie z dworca sporej grupie ludzi. Rozwiązania tymczasowe - na czas remontu - też muszą spełniać pewne minimum i umożliwiać korzystanie i dostęp do dworca pasażerom w możliwie największym wymiarze.
e
eliot
A nie można zrobić tymczasowego wejścia prosto na perony (np. w okolicach lokomotywy)?
m
mm
Ludzie, nauczcie się CZYTAĆ!
Nikt nie kwestionuje potrzeby remontu! Nie dociera do was, że chodzi o bezpieczeństwo podróżnych??? Jaką szerokość mają obecne schody i podziemne przejście - a jaka jest szerokość zejścia od strony Struga? Ile jest miejsca na chodniku przed dworcem - jak wąski jest chodnik na wiadukcie? Widzicie setki ludzi wychodzących z pociągu idących tam gęsiego - i równocześnie śpieszących się na pociąg?
A gdzie będzie postój taksówek? Możliwość zatrzymania samochodu, by wysadzić pasażera z bagażem?
Wasze porównania z Wrocławiem są nietrafione.
j
ja
Dokladnie zgadzam sie z tym. Nowy dworzec by chcieli ale niestety trzeba troche pocierpiec. We Wroclawiu jakos tez kasy sa na uboczu i jakos ludzie zyja,mimo ze musza tez dluzsza trase pokonac.
k
kurdupel z domu zagłady
czy to koszmarne przejście na II peron zostanie zmodernizowane , przedłużone do peronów III i IV i połączone z przejściem które będzie teraz remontowane - to byłby prawdziwy przełom w organizacji opolskiego dworca i dająca się odczuć poprawa warunków użytkowania

już sporo osób kupuje bilety w internecie, będxzie ich co raz więcej, więc schodzenie i wchodzienie i kolejne schodzenie i wchodzenie po schodach kolejnych tuneli jest dla nich koszmarem [szczególnie jak się ktoś śpieszy, bieganie po schodach jest niebezpieczen więc ilość koniecznych do pokonaniazejść i wejśc powinna być ograniczana
K
Kim
Pasażerom nie uśmiecha się, aby w czasie remontu dworca na perony chodzić dwa razy dłuższą trasą, ale
uśmiecha im się codziennie chodzić przez slumsowaty, obskurny hol!!
Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie