Oceniane obiekty podzielone były na 13 kategorii, wśród których były również drogi i mosty. Walka o puchar w tej kategorii była najbardziej zażarta, ponieważ o zwycięstwo ubiegało się aż dziewięć inwestycji.
Jurorzy najwyżej ocenili rozwiązania zastosowane przy budowie ronda w Prądach. Na zlecenie opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybudowało je w ubiegłym roku kędzierzyńsko-kozielskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych, pracując według projektu pochodzącego z pracowni "Prokom" inż. Kazimierza Kurowskiego.
- Główna zasada funkcjonowania ronda turbinowego polega na tym, że po wjeździe na nie kierunki ruchu z pasa wewnętrznego i zewnętrznego nie przecinają się - wyjaśnia Michał Wandrasz z GDDKiA w Opolu.
Dojeżdżając do ronda, kierowca musi wybrać jeden z pasów, który zmusza go do jazdy w określonym kierunku.
- Z naszych obserwacji wynika, że rondo sprawdza się znakomicie, a ruch odbywa się płynnie. Nie było też w Prądach od oddania ronda do użytku żadnego wypadku czy poważnej kolizji - mówi Kazimierz Kurowski.
Galę wręczenia statuetek i wyróżnień finalistom konkursu "Modernizacja Roku" zorganizowano w czwartek na Zamku Królewskim w Warszawie.
Innym opolskim akcentem tej uroczystości było wyróżnienie dla Brzegu za rewitalizację centrum miasta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?