Wycieczki rowerowe w woj. opolskim. Gdzie w weekend 6 - 7 lipca? Pomysły na jednodniowy wypad

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Szukasz pomysłu na wyprawę rowerową w woj. opolskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Przygotowaliśmy pomysły na trasy rowerowe. Mają różne stopnie trudności czy długości, dzięki temu każdy może znaleźć coś dla siebie. Razem z Traseo proponujemy Wam 10 tras na wyprawę rowerową w woj. opolskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w woj. opolskim warto wybrać w weekend.

Spis treści

Ścieżki rowerowe po woj. opolskim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. opolskim, które przetestowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Nim wyruszysz w drogę, sprawdź, jaka będzie pogoda. W sobotę 06 lipca w woj. opolskim ma być od 12°C do 30°C. Nie powinno padać. W niedzielę 07 lipca w woj. opolskim ma być od 17°C do 25°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 15% do 50%.

🚲 Trasa rowerowa: Stanowisko obrony przeciwlotniczej

• Początek trasy: Kędzierzyn-Koźle
  • Dystans: 14,12 km
  • Czas trwania wyprawy: 53 min.
  • Przewyższenia: 12 m
  • Suma podjazdów: 15 m
  • Suma zjazdów: 15 m

Rowerzystom trasę poleca Mazi88

KuzniaWsiodełku.pl poleca Jedziemy drogą BARACHOWSKA cały czas prosto asfaltem. Podziwiamy pięknie odbudowany las po pożarze w 1992 roku. Skręcamy w lewo w drogę Obrębową. (1) Dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą Dziergowską. W tych okolicach było kiedyś stanowisko obrony przeciwlotniczej. (2, 3, 4, 5, 6, 7 zdjęcie przedstawia to mapa z geoportalu.pl) Jedziemy w lewo. Na skrzyżowaniu z drogą Od Lotniska skręcamy w lewo i „rollercoasterem” jedziemy znowu prosto. Mijamy „lotnisko”. Na kolejnej krzyżówce skręcamy w prawo na asfalt. (8) Jedziemy teraz w stronę startu naszej wycieczki.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Ołdrzychowice - Sędzisz -studnia Oppersdorff- kaplica na Górze Krzyżowej

• Dystans: 58,21 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 28 min.
  • Przewyższenia: 560 m
  • Suma podjazdów: 1 049 m
  • Suma zjazdów: 1 036 m

Januszek_44 poleca tę trasę rowerzystom

Kilka lat temu podjąłem próbę przejechania tej trasy . Gdzieś w okolicach Góry Sędzisz , która jest fantastycznym miejscem widokowym , zgubiłem czarny szlak . Tym razem oznaczenia są bardzo wyraźne i udało się przejechać fragment tej trasy . Po drodze , lekko poza szlakiem studnia Oppersdodff oraz kaplica na Górze Krzyżowej . Trasa w ciszy i spokoju , żadnych turystów na trasie

🚲 Trasa rowerowa: Jesienna trasa na Tri Kameny

• Dystans: 92,57 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 641 m
  • Suma podjazdów: 1 723 m
  • Suma zjazdów: 1 719 m

Trasę dla rowerzystów poleca Januszek_44

Piękny październikowy dzień . Wyruszam przed 10 , jest już trochę cieplej . Mijam Bielice , kieruje się w stronę granicy . Potem wybieram drogę przez Biały Spław i tak znajduje się w okolicy Travnej Hory , zimową trasą biegową dojeżdżam do Cisarskiej Boudy i teraz jadę w stronę Brannej . Wybieram szlak pieszy , który miejscami jest bardzo stromy . Dojeżdżam do Ostrużnej . Nie tu zamierzałem wylądować , ale okazał się ,że to fajne miejsce . Bocznymi drogami dojeżdżam do Brannej a stąd już prosta droga na Tri Kameny . Piękny widok jak rozciąga się tego miejsca z nawiązką odpłaca poniesione trudy . W drodze powrotnej ze zgrozą stwierdzam ,że tylna opona uległa rozległemu uszkodzeniu . Udało się dojechać :)

🚲 Trasa rowerowa: Rychlebske stezky, Cerna Voda

• Początek trasy: Otmuchów
  • Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 17,42 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 5 min.
  • Przewyższenia: 375 m
  • Suma podjazdów: 436 m
  • Suma zjazdów: 440 m

Piotrj poleca tę trasę

Dwadzieścia kilometrów od Głuchołazów w miejscowości Cerna Voda czesi pokazali, jak w pozornie mało atrakcyjnej okolicy zrobić wspaniała, wymagającą trasę enduro.
Cerna Voda to mała miejscowość odpowiednia do spędzenia rowerowego weekendu. Nocleg można znaleźć w prywatnych kwaterach lub w Hotelu Cerna Voda. Warto wybrać hotel, ze względu na panujący tu klimat. W zasadzie tylko rowerzyści(po południu dodatkowo ubłoceni). Hotel jest czysty, ceny akceptowalne, kuchnia bardzo przyzwoita. Jednak tu przyjeżdża się na rower i to jest najważniejsze, w tych niepozornych górach wytyczono i wybudowano wspaniałe ścieżki.
Wycieczkę rozpoczynamy w parkingu przy hotelu. Początek wiedzie drogą asfaltową, po opuszczeniu terenu zabudowanego asfalt kończy się i droga robi się szutrowa. Po około trzech kilometrach zaczyna się prawdziwa zabawa. Ścieżka robi się wąska, pojawiają się kładki, korzenie na ścieżce i duże kamienie. Większość trasy prowadzi lasem, więc na podziwianie widoków nie ma co liczyć. Trasa jest ciągle modernizowana. Praktycznie co miesiąc pojawiają się kolejne nowe odcinki.
Jak spędzić drugi dzień weekendu? Okolice poprzecinane są wieloma drogami asfaltowymi i szutrowymi, więc nie będzie problemu ze znalezieniem czegoś łatwiejszego.
Uwaga. Najbliższy bankomat jest Javorniku!

🚲 Trasa rowerowa: Wzdłuż Jemielnicy/Chrząstawy

• Początek trasy: Ujazd
  • Dystans: 80,58 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 147 m
  • Suma podjazdów: 2 265 m
  • Suma zjazdów: 2 353 m

Trasę dla rowerzystów poleca Oberfeldkurat

Na mapach rzeka nosi nazwę Jemielnica, według urzędowego wykazu nazw wód płynących - Chrząstawa. Jakkolwiek by się nie nazywała, nie nadaje się ani do turystyki kajakowej, ani do kąpieli, co widać na zdjęciach, to bardziej zarośnięte bajorko iż rzeka. Oczywiście, biorę poprawkę na fakt, że susza, niski poziom wody itd, ale niedawno zdrowo lało.
Zostawiłem samochód w Błotnicy Strzeleckiej koło stacji kolejowej, i ruszyłem, wróciłem z Opola pociągiem. Fajnie było, pogoda idealna do wycieczki rowerowej - słoneczna, nie za ciepło, bez wiatru...

🚲 Trasa rowerowa: Podjazd Wójtowice Huta - nie taki diabeł straszny

• Dystans: 82,46 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 37 min.
  • Przewyższenia: 562 m
  • Suma podjazdów: 1 393 m
  • Suma zjazdów: 1 404 m

Januszek_44 poleca tę trasę rowerzystom

Wyruszam rano bez bliżej określonego celu . Pogoda taka ,że niewiadomo kiedy będzie burza . Kieruję się w stronę Siennej . Ciężko się dziś kręci , pewnie daleko nie pojadę . Na przełęczy jest dość rześko , teraz zjazd prawie do samej Bystrzycy Kłodzkiej. Chmury dopiero się budują więc jadę w stronę Starej Bystrzycy. Na jakimś cudem ocalałym przystanku PKS zjadam drugie śniadanie i kieruję się w stronę Wójtowic . Może więc zaatakuje podjazd pod Hutę . Troszkę już się rozruszałem więc ten pomysł zaczyna mi się podobać . W Wójtowicach skręcam w prawo w stronę Huty . Praktycznie od tego momentu zaczyna się dość stromy podjazd. Czytałem na jakimś forum ,że nachylanie na niektórych fragmentach przekracza 25 %. Póki co jedzie się dość przyzwoicie i cały czas jest jeszcze rezerwa w nogach i w napędzie . Mój GPS w najbardziej krytycznych momentach pokazuje nachylenie 14-15 %, nie jest źle. W momencie gdy wydaje mi się ,że to co najgorsze już za mną ,zaczyna się ostatni jak się okazuje najtrudniejszy fragment , może 200-250 metrów gdzie nachylenie wynosi 18, może 19 % . Generalnie dla średni zaawansowanego rowerzysty podjazd nie sprawiający większego problemu i godny polecenia .
Za tym podjazdem kończy się asfalt i dalej droga jest kamienisto szutrowa . Tutaj największym problemem jest pokonanie tej kamienistej nawierzchni , ale za to jedzie się w cieniu drzew.
Na skrzyżowaniu szlaków turystycznych wybieram zielony i nim podążam w dalszą drogę . Tutaj droga robi się błotnisto trawiasta . Po pewnym czasie , oczarowany roztaczającym się krajobrazem , gubię szlak i podejmuje nawet decyzje o powrocie.
Na stoku górę dostrzegam jednak jakieś osoby i kieruję się w te stronę . Skoro oni tu doszli to i ja się przedostanę . Chwila rozmowy z piechurami i zjeżdżam w dół. Ten zjazd jest piękny i może dostarczyć nie mnie emocji niż niedawno zaliczony podjazd.
Wyjeżdżam w Szczawinie . Po drodze wstępuję jeszcze do Gorzanowa . Prace na Zamku posuwają się w widoczny sposób. Teraz jeszcze dotrzeć domu, aby przed burzą.
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Malinową Drogą do Lądka Zdroju

• Dystans: 24,19 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 55 min.
  • Przewyższenia: 293 m
  • Suma podjazdów: 444 m
  • Suma zjazdów: 441 m

Januszek_44 poleca tę trasę rowerzystom

W nocy trochę popadało , nic wielkiego , ale drogi śliskie . Uciekam więc do lasu . Wracam właściwie na Rozdroże Zamkowe , tam gdzie biegnie fragment singla o nazwie Trojak . Wczorajsza analiza mapy zrodziła u mnie wątpliwości odnośnie całkowitego przebiegu tej trasy . Oficjalna / jak do tej pory /mapa wskazuje ,że singiel powinien przebiegać Malinową Drogą i Drogą Wielką Okólną . Nigdzie tam singla nie zauważyłem , a trasa była bardzo przyjemna , temperatura w górach minus 5

🚲 Trasa rowerowa: ŚLĄSKO-OPOLSKA PUSTYNIA

• Początek trasy: Kędzierzyn-Koźle
  • Dystans: 26,05 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 38 min.
  • Przewyższenia: 31 m
  • Suma podjazdów: 41 m
  • Suma zjazdów: 42 m

Mazi88 poleca tę trasę rowerzystom

KuzniaWsiodełku.pl poleca:
Wyruszamy w trasę wzdłuż stadionu, prosto cały czas asfaltem. Na skrzyżowaniu drogi z Od Lotniska skręcamy w lewo i teraz po ubitych kamieniach śmigamy prosto. (1) Na końcu drogi skręcamy w prawo i zaraz w lewo. Jedziemy prosto, po prawej stronie mijamy kawałek ścieżki dydaktycznej. Dojeżdżamy do końca drogi. Skręcamy w prawo. Po lewej stronie szukamy drogi piaskowej prowadzącej pomiędzy drzewami na skraj lasu ukazującego „pustynię”. (2) Wracamy na szlak. Jedziemy drogą w lewo Od Mostka Raciborskiego. Na skrzyżowaniu skręcamy w ulicę Brzozową. Później kierujemy się w drogę Koło Bunkra. Teraz to jest główny szlak, którym się przemieszczamy. Droga się kończy i skręcamy w lewo, prosto przed siebie. Na krzyżówce skręcamy w prawo w Kotlarską (droga prosto prowadzi do Kaplicy Św. Magdaleny). Cały czas prosto po ubitych kamieniach, które pod koniec zastąpione są asfaltem. Skręcamy w prawo w stronę wieży. Mijamy tory kolejowe i jedziemy cały czas prosto asfaltem aż do stadionu.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Jezioro Nyskie - rowerem dookoła

• Początek trasy: Otmuchów
  • Dystans: 36,46 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 30 min.
  • Przewyższenia: 284 m
  • Suma podjazdów: 2 790 m
  • Suma zjazdów: 2 782 m

Rowerzystom trasę poleca Mar-ek

Trasa łagodna, przyjemna, lekko terenowa o zróżnicowanym podłożu. Dobra na rodzinne wycieczki.
Konieczne jest przejechanie mostem nad Nysą, który jest cześcią obwodnicy Otmuchowa. Jest problem z zejściem z mostu po stronie południowej na ścieżki na wale przeciwpowodziowym.

🚲 Trasa rowerowa: Na Siniaka

• Dystans: 30,28 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 29 min.
  • Przewyższenia: 242 m
  • Suma podjazdów: 483 m
  • Suma zjazdów: 470 m

Rowerzystom trasę poleca Januszek_44

Taki pomysł na wyprawę na jeden z okolicznych szczytów tj. Siniaka . Może i szczyt nie wyróżnia się niczym na tle okolicznych , ale jest ciekawy pod względem geologicznym. Wzniesienie o zróżnicowanej budowie geologicznej, zbudowane ze skał metamorficznych należących do metamorfiku Lądka i Śnieżnika, głównie łupków łyszczykowych, łupków kwarcytowych, kwarcytów, łupków grafitowych serii strońskiej. Północno-wschodnie zbocza i podnóża zbudowane są z gnejsów.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Przygotowanie do wycieczki rowerowej

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego pamiętaj, by zadbać o swój jednoślad. Przegląd powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. Można samodzielnie dbać o sprzęt, lub oddać go w ręce specjalistów. W serwisach rowerowych oferowane są kompleksowe usługi serwisowe.

Im lepiej będziesz dbać o rower, tym dłużej Ci on posłuży. Poza tym dobry stan techniczny przekłada się na bezpieczną jazdę. Jest to więc bardzo istotne.

Co najmniej raz na rok powinno się sprawdzić:

• napęd, przerzutki, linki, hamulce
  • koła
  • łańcuch

Wydawałoby się, że dbanie o rower to prosta sprawa. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz odpowiednio dbać o swój jednoślad, potrzebny jest szereg czynności. Jednak na pewno przełoży się to na komfort jazdy oraz długotrwałą sprawność roweru.

Jeśli zadbałeś już o rower, pozostało Ci jedynie zaplanowanie trasy i można ruszać w drogę!

Co zabrać na wyprawę rowerową?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Najciekawsze miejsca w woj. opolskim. Które atrakcje odwiedzić?

Woj. opolskie słynie z pięknej przyrody – amatorzy jazdy jednośladem nie powinni się tam nudzić. Jednym z najpiękniejszych miejsc stworzonych przez naturę jest wygasły wulkan, czyli Góra Świętej Anny. Kontakt z opolską florą i fauną zapewniają też pozostałe szczyty – Góry Opawskie, których szlaki przeprowadzą was przez najładniejsze tereny regionu. Okolice miejscowości Moszna kryją z kolei piękny park, zlokalizowany przy jednym z najpiękniejszych zamków w kraju. Chcąc zwiedzić podobne obiekty zachęcamy was do skierowania się w stronę pozostałych budowli na Opolskim Szlaku Zamków i Pałaców. Pełną zabytków stolicę regionu – Opole – także spokojnie zwiedzicie z perspektywy siodełka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?