reklama

Sejmik Opolszczyzny przygotuje rezolucję w sprawie podziału województwa

Redakcja
Zdaniem przewodniczącego sejmiku Norberta Krajczego, okrojenie województwa oznaczać będzie m.in. trudne do przewidzenia zmiany w gospodarowaniu pieniędzmi europejskimi, w Regionalnym Programie Operacyjnym.
Zdaniem przewodniczącego sejmiku Norberta Krajczego, okrojenie województwa oznaczać będzie m.in. trudne do przewidzenia zmiany w gospodarowaniu pieniędzmi europejskimi, w Regionalnym Programie Operacyjnym. Archiwum
Pierwszym krokiem ma być podpisana przez wszystkich radnych rezolucja, skierowana nie tylko do Sejmu, ale i Parlamentu Europejskiego.

- Z różnych źródeł dowiadujemy się, jak niedługo będziemy wyglądali. Bez Olesna, a może nawet innego fragmentu, jaki przypisany będzie województwu częstochowskiemu które się stworzy, bo zostało obiecane - mówił dziś przed sesją przewodniczący sejmiku Norbert Krajczy. - Chcemy podjąć rezolucję, która skierowana będzie nie tylko do rządzących, Sejmu, ale i Parlamentu Europejskiego. Jesteśmy za integracją Opolszczyzny. Okrojenie województwa oznaczać będzie m.in. trudne do przewidzenia zmiany w gospodarowaniu pieniędzmi europejskimi, w Regionalnym Programie Operacyjnym.

Wstępny projekt rezolucji radni otrzymają 9 grudnia. Przewodniczący Krajczy chciałby, żeby podpisali się pod nią wszyscy.
- Oczywiście, że taka rezolucja jest potrzebna i będziemy za - mówi Józef Kotyś z Mniejszości Niemieckiej. - Kto bowiem , jak nie sejmik, powinien zabierać głos w sprawach regionu, przeciwdziałać jego dezintegracji?

Według Norberta Krajczego poparcie rezolucji zapowiedziała także Violetta Porowska, przewodnicząca klubu radnych opozycyjnego w sejmiku PiS. - O ile wiem, to na razie rezolucją ma się zająć powołany w tej sprawie zespół, do którego zostaliśmy zaproszeni - mówiła jednak Violetta Porowska. - Będziemy rozmawiać. Osobiście jestem za tym, żeby województwo opolskie było
jak największe i najpiękniejsze.

Przewodnicząca klubu PiS złożyła także dziś wniosek o odwołanie odpowiadającego za służbę zdrowia wicemarszałka Romana Kolka z MN. Nie będzie on jednak głosowany, bo zgodnie z ustawą o samorządzie województwa, o odwołanie członka zarządu wnioskować może tylko marszałek.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 55

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
W dniu 26.11.2015 o 13:19, **** napisał:

OPOLSZCZYZNA... może tak lepiej O! Polszczyzna ..a może tak O! Pol szczy zna?To nasz ŚLĄSK..WOJ. OPOLSKIE!

Opolszczyzna jest zwykłym przymiotnikiem jak Opolskie takim samym i na takich samych prawach. Powiem więcej, jak zniknie województwo opolskie to ostanie się nazwa Opolszczyzna a zniknie Opolskie bo nikomu nie będzie się chciało mówić byłe Opolskie. 

****
W dniu 24.11.2015 o 20:16, gość napisał:

Nie ma Kijowszczyzny, do, bo Kijów nie bardzo nadaje się do utworzenia tej formy w języku polskim i to brzmi źle i dość sztucznie, dlatego nikt tak nie mówi. W ukraińskim jest "kijewska obłast" i "kiiwszczyna" - znawco językowy .Masz pecha, że Opole nadaje się do utworzenia formy Opolszczyzna i ona brzmi bardzo dobrze i jest powszechna i musisz z tym żyć, a nazwa kiedyś nie istniała, bo nie istniało województwo opolskie, nawet po wojnie w pierwszym podziale nie istniało, więc pretensje do jego twórców, a nie do tych co tak mówią, bo jak mają mówić - Opolskie skoro druga forma brzmi też dobrze - uprawiasz totalnie jałowy spór, nawet jak województwo ulegnie likwidacji to ta forma nie zniknie tak samo jak nie znikła Sądeczczyzna - dużo bardziej trudna do wymówienia .

OPOLSZCZYZNA... może tak lepiej O! Polszczyzna ..a może tak O! Pol szczy zna?
To nasz ŚLĄSK..WOJ. OPOLSKIE!
G
Gość
W dniu 25.11.2015 o 04:15, ,mbb napisał:

Konsekwencje takich zmian mogą byc b. szerokie. Np . zmniejszenie liczby mieszkańców spowoduje zmianę kasy dla NFZ woj. opolskiego o odpowiedni %. W takiej sytuacji np niedofinansowane szpitale marszałka zdechną z WCMem na czele a leczyć sie będziemy np w Bytomiu no albo Częstochowie na Jasnej  Górze. 

 

Liczba mieszkańców zmniejsza się systematycznie od lat i niezaleznie od tegozmniejszac sie bedzie nadal. Bo taki tu jest raj w tym opolskim że wszyscy myślą o wyjeździe.

M
Medalik

Mieszkańcy Brzegu, skoro tak bardzo wam blisko do Wrocławia to spytajcie kogoś jak jest w Częstochowie po wchłonięciu do województwa śląskiego. Totalne zadupie województwa, bezrobocie i dziurawe drogi. Katowice zabrały co można było do zabrania, a teraz... radźcie sobie sami drodzy częstochowiania. Was to samo czeka naiwni.

Z
ZnaFca

Porównujecie Brzeg do Olesna. Kompletna bzdura.  Brzeg co zrozumiałe ciąży do wielkiego  600 tys. Wrocławia,  a nie do dużego 100 tys., acz niemetropolitalnego  Opola. Tymczasem Olesno nie ciąży i nigdy nie ciążyło do Częstochowy. To raczej Częstochowa była zawsze dla Olesna domem niewoli.  Olesno nigdy tam nie chciało należeć  i tym bardziej  nie chce tam wracać.  Wyjątek mogą stanowić jedynie 2 nieśląskie gminy Praszka i Rudniki. 

 

Jak ktoś pisze o likwidacji  opolskiego na rzecz rozbioru pod przyszłe województwo częstochowskie, które nie istniało w latach 50-75 oraz po 98 roku   to naprawdę bzdurzy. Podział może się odbyć tylko  pomiędzy Wrocław a Katowice.   

G
G31

To my z okolic Głubczyc chcemy należeć do Czech i tyle w temacie my będziemy mieli spokój a  Polacy niech się  Kłócą

o
olesnianin52
W dniu 24.11.2015 o 20:17, Marcin napisał:

Samorządność jest dobra, ale czasem koszty są zbyt duże. W 1999 w planach pierwotnych było 14 województw, teraz mamy 16, a ktoś obiecał, że będą kolejne... Nie lepiej od razu powrócić do idei 49 województw, żeby było więcej miejsc pracy i więcej przejedzonych pieniędzy podatników? Osobiście twierdzę, że nie byłoby aż tak źle, gdyby stworzyć województwo górnośląskie... Wtedy (jak się niektórzy wypowiadali już wyżej) Brzeg byłby z Namysłowem w dolnośląskim, Częstochowa by mogła wziąć ze 2 gminy (nieśląskie) powiatu oleskiego, a wojewoda byłby w Opolu.A przy okazji mam dość tego, jak ludzie mówią "Sosnowiec na Śląsku".Jeśli Częstochowie się coś nie podoba to świętokrzyskie też nie jest duże, mogą się przyłączyć.

popieram calkowicie twoje zdanie :)

o
olesnianin52
W dniu 24.11.2015 o 20:17, Marcin napisał:

Samorządność jest dobra, ale czasem koszty są zbyt duże. W 1999 w planach pierwotnych było 14 województw, teraz mamy 16, a ktoś obiecał, że będą kolejne... Nie lepiej od razu powrócić do idei 49 województw, żeby było więcej miejsc pracy i więcej przejedzonych pieniędzy podatników? Osobiście twierdzę, że nie byłoby aż tak źle, gdyby stworzyć województwo górnośląskie... Wtedy (jak się niektórzy wypowiadali już wyżej) Brzeg byłby z Namysłowem w dolnośląskim, Częstochowa by mogła wziąć ze 2 gminy (nieśląskie) powiatu oleskiego, a wojewoda byłby w Opolu.A przy okazji mam dość tego, jak ludzie mówią "Sosnowiec na Śląsku".Jeśli Częstochowie się coś nie podoba to świętokrzyskie też nie jest duże, mogą się przyłączyć.

popieram calkowicie twoje zdanie :)

g
gość
W dniu 25.11.2015 o 12:13, Oleśnianin 2 napisał:

Ja też jestem z Olesna i nie chce aby Olesno należało do kołysi z Częstochowy, bo będzie jeszcze gorzej niż jest. Wszystkie sprawy załatwiane w stolicy województwa - Opolu miałbym w przyszłości załatwiać w Częstochowie? No way.... Skąd wogóle wzięła się ta dyskusja? 

A jakież to sprawy załatwiasz w województwie? Wyrabiasz paszport raz na 10 lat.

O
Oleśnianin 2
W dniu 24.11.2015 o 20:58, oleśnianin napisał:

Opole jakoś nie kocha Olesna !!!! Zawsze traktowaliście powiat oleski jak siódme koło u wozu. Może warto rozwalić woj opolskiej , część do dolnośląskiego a częsc do śląskiego lub częstochowskiego. Jestem za odejściem Olesna z opolskiego :)

Ja też jestem z Olesna i nie chce aby Olesno należało do kołysi z Częstochowy, bo będzie jeszcze gorzej niż jest. Wszystkie sprawy załatwiane w stolicy województwa - Opolu miałbym w przyszłości załatwiać w Częstochowie? No way.... Skąd wogóle wzięła się ta dyskusja? 

g
gość
W dniu 25.11.2015 o 04:15, ,mbb napisał:

Konsekwencje takich zmian mogą byc b. szerokie. Np . zmniejszenie liczby mieszkańców spowoduje zmianę kasy dla NFZ woj. opolskiego o odpowiedni %. W takiej sytuacji np niedofinansowane szpitale marszałka zdechną z WCMem na czele a leczyć sie będziemy np w Bytomiu no albo Częstochowie na Jasnej  Górze. 

Chyba konsekwencje braku zmian, w dolnośląskim funkcjonuje 5 szpitali wojewódzkich z których we Wrocławiu są tylko 2, więc nikt niczego tam nie zlikwidował. Jest jeszcze jedna kwestia dziś jak ktoś chce się dostać do specjalistycznego szpitala we Wrocławiu lub Katowicach musi kręcić i udawać albo mieszkańca dolnośląskiego, albo śląskiego. Naprawdę bycie zakładnikiem opolskiego tylko dlatego, aby kilka tłustych opolskich kotów miało nadal wyżerkę - czy to ma sens? Moim zdaniem nie.

G
Gość

Chcecie aktualnej wizualizacji Opolszczyzny, zajrzyjcie do zabytkowego parku w Mosznej, aby organoleptycznie i wprost odebrać destruktywne, urzędnicze bodźce.

c
cam

Do Parlamentu Europejskiego będziecie lamentować?

To może jeszcze prośba o zbrojną interwencję Katarzyny Merkel Wielkiej?

Zaprzańcy!

,mbb

Konsekwencje takich zmian mogą byc b. szerokie. Np . zmniejszenie liczby mieszkańców spowoduje zmianę kasy dla NFZ woj. opolskiego o odpowiedni %. W takiej sytuacji np niedofinansowane szpitale marszałka zdechną z WCMem na czele a leczyć sie będziemy np w Bytomiu no albo Częstochowie na Jasnej  Górze. 

G
Gość
W dniu 24.11.2015 o 20:39, demograf napisał:

Nie zapominajcie że to Wasze POsrane opolskie jest najszybciej wyludniającym się województwem w kraju. Jakby nie patrzeć dni tego drogiego w utrzymaniu tworu są POliczone.

 

Krajczy nie kompromituj się!

Jedynym uzasadnieniem tej jakiejś tam rezolucji jest to,żeby wasze napasione, tłuste  dupska nie były odspawane od wygodnie wymoszczonych i dobrze opłaconych foteli,

 

Za dużo nas podatników kosztujecie krajcze, bułki, kolki, rakocze, kamińskie i inne!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3