Wręczanie nagród dla najlepszych towarzyszy Kongresowi Rynku Dealerskiego, na który corocznie zjeżdża ponad 500 przedstawicieli tej branży. „Miesięcznik Dealer” oraz specjalna Kapituła - składająca się z ekspertów oraz przedstawicieli firm z otoczenia rynku - przyznają na Kongresie Nagrody Rynku Dealerskiego za najciekawsze, najlepsze i najbardziej nowatorskie pomysły oraz działania przyczyniające się do rozwoju całego rynku dystrybucji samochodów.
W tym roku aż dwa wyróżnienia powędrowały do wrocławskiej spółki Mirosław Wróbel. Nagroda w kategorii „Najlepsza duża grupa dealerska” została przyznana za stworzenie pierwszej w Polsce regionalnej grupy dealerskiej opartej niemal wyłącznie o markę premium (Mercedes-Benz).
- Cieszę się, że dostrzeżono naszą konsekwencję i politykę dynamicznego rozwoju. Rozbudowa sieci dealerskiej jest naszym pomysłem na długofalowy rozwój i stabilizację biznesu – mówi Michał Łuczak, prezes spółki Mirosław Wróbel. – Zamiast dyskutować o kryzysie na rynku samochodowym, rozszerzamy zasięg i gwarantujemy naszym klientom coraz wyższy poziom usług.
Spółka Mirosław Wróbel jest dzisiaj drugą co do wielkości siecią dealerską Mercedes-Benz w Polsce.
Latem 2012 roku uruchomiła działalność w Lubinie. W maju br. przejęła obiekt w Zielonej Górze, rozszerzając swoją sieć o kolejne, już trzecie województwo. Pozostałe lokalizacje firmy działają we Wrocławiu, Opolu, Jeleniej Górze i Pietrzykowicach.
Ta ostatnia to niewielka miejscowość położona w pobliżu autostrady A4. Firma Mirosław Wróbel usytuowała tutaj centrum obsługi pojazdów ciężarowych oraz najnowszej generacji Centrum Blacharsko-Lakiernicze, które działa na rzecz całej sieci. W Opolu spółka obok aut z trójramienną gwiazdą sprzedaje także japońską Mazdę. W sumie w całej sieci działa obecnie 8 oddziałów.
Dolnośląski dealer, działający też na Opolszczyźnie i w województwie lubuskim, sprzedaje ponad 1000 pojazdów i przeprowadza ponad 25 000 napraw rocznie. Spółka planuje, że w bieżącym roku po raz pierwszy w historii przekroczy 200 mln złotych obrotu. Firma Mirosław Wróbel to też znaczący pracodawca, zatrudniający 350 osób. Pracę w firmie tylko w tym roku znalazło ponad 50 nowych osób.
Zarządzanie tak dużą grupą dealerską nie byłoby możliwe bez nowoczesnych narzędzi, dlatego w 2012 roku dolnośląski dealer jako pierwszy w Polsce przeniósł swoje zasoby informatyczne do chmury i zmodernizował całą infrastrukturę IT. Tę innowacyjność dostrzegła kapituła Nagród Rynku Dealerskiego i przyznała Michałowi Łuczakowi tytuł Człowieka Roku za konsekwentny rozwój swojej grupy na rynku, wprowadzanie w firmie nowych narzędzi informatycznych i budowanie relacji z klientem w oparciu o najnowsze technologie.
Michał Łuczak prezesem spółki Mirosław Wróbel jest od maja 2010 roku. Ukończył Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej i „Management 2008” Harvard Business School Publishing. Obecnie kontynuuje zdobywanie wiedzy na Akademii Strategicznego Przywództwa.
W spółce Mirosław Wróbel pracuje od 2001 roku. Nadzorował tworzenie opolskiego oddziału firmy, którego w latach 2003 – 2008 był dyrektorem. W latach 2008 - 2010 dyrektor finansowy i wiceprezes zarządu. Już w trakcie studiów odbywał praktyki w centrali koncernu Daimler Benz w Stuttgarcie i u niemieckich dealerów samochodowych. Jest członkiem zarządu Stowarzyszenia Dealerów Mercedes Benz. Prywatnie miłośnik motocykli i boksu.
Gdy Michał Łuczak obejmował fotel prezesa wrocławskiego dealera Mercedes-Benz, był to dla spółki czas najtrudniejszy. Tuż po tragicznej śmierci Mirosława Wróbla, założyciela i długoletniego szefa firmy, wielu obserwator wróżyło firmie upadek. Nic bardziej mylnego. Michał Łuczak kontynuuje dzieło poprzednika, konsekwentnie rozbudowuje firmę, wzbogacając ją o najnowsze narzędzia zarządzania. Doceniono to już w 2012 roku, gdy spółka Mirosław Wróbel została Dealerem Roku Mercedes-Benz. W 2013 roku przyszła kolej na następne sukcesy.
- Tytuł Człowieka Roku przyjąłem z zaskoczeniem, ale też satysfakcją – mówi Michał Łuczak. – Szczególnie ważna jest dla mnie kontynuacja firmowej tradycji. W 2008 roku Mirosław Wróbel zdobył tytuł Menedżera Rynku Dealerskiego. Tegoroczne sukcesy są potwierdzeniem, że nie zmarnowaliśmy jego doświadczeń, a nasza sieć nadal odgrywa znaczącą rolę na polskim rynku dystrybucji samochodów.
Mirosław Wróbel Sp. z o.o. to dealer samochodów Mercedes-Benz, jedyny na Dolnym Śląsku, Opolszczyźnie i województwie lubuskim, który posiada autoryzację na sprzedaż i serwis wszystkich typów samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych marki Mercedes-Benz, a także dealer marki Mazda. Historia firmy rozpoczęła się w 1989 roku od budowy niewielkiego warsztatu samochodowego. W 1992 roku firma otrzymała autoryzację Mercedes-Benz.
Obecnie spółka Mirosław Wróbel to osiem oddziałów zlokalizowanych we Wrocławiu, w Opolu, Jeleniej Górze, Pietrzykowicach, Lubinie i Zielonej Górze. W ramach tej sieci działa salon Mazdy w Opolu oraz uruchomione w 2012 r. najnowocześniejsze na Dolnym Śląsku Centrum Blacharsko-Lakiernicze. Firma zatrudnia ponad 350 pracowników, a marka kojarzona jest z wysoką jakością, prestiżem i elegancją.
Spółka skutecznie konkuruje z innymi podmiotami na rynku autoryzowanych dealerów Mercedes-Benz, zajmując czołowe miejsca na listach rankingowych. W 2012 roku zdobyła tytuł Dealera Roku Mercedes-Benz oraz Dealera Dobrych Uczynków.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?