Studenci z Opola wyróżnieni w międzynarodowym konkursie

Mariusz Jarzombek
Na co dzień młodzi informatycy zajmują się tworzeniem gier komputerowych. Agnieszka pociąga za sznurki, czyli zajmuje się programowaniem. To ona sprawia, że postacie w danej animacji się poruszają. Pasją Maćka jest za to grafika, on tworzy tło i głębię dla całej gry. Duet ma już na swoim koncie jedną grę.
Na co dzień młodzi informatycy zajmują się tworzeniem gier komputerowych. Agnieszka pociąga za sznurki, czyli zajmuje się programowaniem. To ona sprawia, że postacie w danej animacji się poruszają. Pasją Maćka jest za to grafika, on tworzy tło i głębię dla całej gry. Duet ma już na swoim koncie jedną grę. Mariusz Jarzombek
Agnieszka Besz i Maciej Górnicki, studenci informatyki, którzy na co dzień tworzą gry na komórki, zostali wyróżnieni w międzynarodowym konkursie. Stworzyli graficzny komiks - instrukcję, jak być w życiu szczęśliwym.

Agnieszka Besz i Maciej Górnicki - studenci drugiego stopnia informatyki Politechniki Opolskiej - zdobyli wyróżnienie w prestiżowym konkursie, organizowanym przez firmę Unity z branży informatycznej.

Zgłoszono do niego prawie 100 prac z całego świata. Opolski duet został nagrodzony jako jedyna polska ekipa, a trzeba podkreślić, że o nagrodę główną (10 tys. dolarów) walczyły głównie kilkuosobowe zespoły reprezentujące firmy informatyczne czy tworzące gry komputerowe.

- W konkursie chodziło to, by w pomysłowy sposób zaprezentować możliwości Directx 11 na silniku graficznym Unity. Silnik graficzny to nazwa technologii albo raczej programu, dzięki któremu można wyświetlać grafikę w czasie rzeczywistym. Jest używany głównie do tworzenia gier, ale też wszelkiego rodzaju prezentacji czy np. wizualizacji architektonicznych - mówi Agnieszka Besz.

To bardzo wdzięczne narzędzie, bo pozwala jego użytkownikowi na graficzne przedstawienie tego, co myśli, czuje, co zauważa wokół siebie. Młodzi opolanie mówią, że praca nad konkursowym projektem była przygodą i znakomitą zabawą.

- Zajęła nam w sumie trzy tygodnie. Pracowaliśmy głównie przy komputerze. Do pierwszego koncepcyjnego etapu nie były nam potrzebne kartki, bo wszystko mieliśmy w głowie - mówi Maciej.

Do końca studiów, Agnieszce i Maciejowi został tylko jeden semestr. Działają w kole naukowym Pixel, którym opiekuje się dr inż. Mariusz Sobol. To właśnie tam po raz pierwszy zetknęli się z silnikiem graficznym. - I od razu nam się to spodobało - mówi Agnieszka.

Jury konkursu poza pierwszymi trzema miejscami przyznała też cztery wyróżnienia. W tej drugiej grupie znaleźli się młodzi Polacy. Wyróżnienie dla nich opatrzono dopiskiem: A sweet and artistically driven demo about hapiness (słodkie, artystyczne poprowadzone demo o szczęściu). Praca konkursowa Agnieszki i Maćka to - jak sami określają - komiks graficzny. Była inspirowana szczęściem.

- Chcieliśmy powiedzieć, że to nie jest coś, za czym da się gonić. Szczęśliwym się jest. Stan ten można osiągnąć np. poprzez spełnianie swoich pasji - mówi Agnieszka.
Stworzona przez nich historia pokazuje życie rolnika podczas wykonywania codziennych prac. Towarzyszy mu motyl - czyli szczęście. Ich komiks można zobaczyć na www.youtube.com. Jego tytuł to "Hapiness".

Na co dzień młodzi informatyce zajmują się tworzeniem gier komputerowych. Agnieszka pociąga za sznurki, czyli zajmuje się programowaniem. To ona sprawia, że postacie w danej animacji się poruszają. Pasją Maćka jest za to grafika, on tworzy tło i głębię dla całej gry. Zwycięski duet ma już na swoim koncie jedną grę.

- To wyścigi samochodowe. Ale z tego, co widzimy, lepiej sprzedaje się ona za granicą. Sporo ludzi kupuje ją w USA. To chyba dlatego, że jest na iPhona, który wciąż jest bardziej popularny za oceanem - mówi Maciej.

Druga gra, nad którą pracują, będzie "przygodówką". - Opowiada historię ufoludka, kosmicznego rozbitka, któremu zepsuł się statek. Żeby wrócić do domu, musi znów oderwać go od ziemi, a chce zrobić to przy pomocy balonów. Będzie je zbierał w kolejnych planszach. Jeśli gracz uzyska ich tyle, by uniosły pojazd, stworek wróci na swoją planetę - mówi Agnieszka.
Agnieszka i Maciek mają indywidualny tok studiów. Ich opiekunką jest prof. Krystyna Macek-Kamińska.

- Jestem z nich bardzo dumna. Animacje i gry komputerowe to wieka pasja Agnieszki i Maćka. Widzę, że mają nieprzeciętną wiedzę i dalej ją pogłębiają. To ich pierwszy duży sukces, ale jestem pewna, że za nim pójdą kolejne - mówi prof. Kamińska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska