MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Student to poważny klient

Mariola Chęcińska
Mariola Chęcińska
Z Mariolą Chęcińską, regionalnym koordynatorem ds. generowania biznesu w Banku Zachodnim WBK SA, rozmawia Sabina Kubiciel

- Dlaczego banki decydują się na otwieranie kont dla młodzieży na preferencyjnych warunkach?
- Studenci i uczniowie to nasi przyszli poważni klienci. Dlatego nasz bank przygotował tak atrakcyjną ofertę w tym zakresie, licząc na to, że jeżeli raz przekonamy kogoś do siebie, to klient nie będzie chciał przechodzić do konkurencji. Dlatego w ofercie bankowej pojawiły się konta dla młodzieży już od 13. roku życia.
- Kim są osoby decydujące się na założenie konta dla młodzieży?
- To przede wszystkim studenci, ale nie tylko. Obserwujemy duży wzrost świadomości wśród młodzieży uczącej się w różnych szkołach, która zakłada rachunki dla swojej wygody. Na konto są przelewane stypendia, pieniądze, jakie otrzymują od rodziców, często kieszonkowe oraz to, co zarabiają podczas wykonywania prac dorywczych. Dochody młodych ludzi nie są systematyczne. Dlatego też nie wymagamy regularnych wpłat na konto. Często takie wymogi zniechęcają młodych ludzi do otwierania rachunków. Obawiają się, że w czasie wakacji, gdy nie otrzymują stypendium, bank zamknie im rachunek. Staramy się zaoferować im w pakiecie to, z czego na pewno będą korzystać. Uwielbiają wszelkie nowości, więc mają dostęp do rachunku poprzez internet, telefon komórkowy.
- Czy studenci chętnie korzystają z oferty bankowej do nich skierowanej?
- Banki bardzo aktywnie pozyskują młodych, nowych klientów. Z roku na rok wzrasta liczba zakładanych nowych kont studenckich i młodzieżowych. W roku 2001 w stosunku do roku 2000 zanotowaliśmy wzrost o 155 proc. W tym roku liczymy, że założymy ok. 50 tysięcy nowych rachunków w Polsce.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najem krótkoterminowy - czy zmienią się zasady?

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska