Suzuki celerio – niezastąpiony w miejskiej dżungli

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Suzuki celerio to typowo miejski samochodzik.
Suzuki celerio to typowo miejski samochodzik. Sławomir Draguła
Suzuki celerio to typowo miejski samochodzik. Jest mały zwinny i oszczędny. Na rynku zastąpił modele Alto i Splash.

Wygląd zewnętrzny
Suzuki celerio do piękności nie należy, ale też nie musi. Ten typowo miejski samochodzik ma przede wszystkim być oszczędny i zwrotny z łatwością zmieścić się też nawet w najmniejsza lukę na parkingu. Z przodu autko wyróżnia się olbrzymimi reflektorami, sporych rozmiarów atrapą chłodnicy oraz wielkim zderzakiem. Patrząc na samochodzik z boku przypomina on trochę żelazko, tylko że opływowe, uroku dodają mu przetłoczenia w przednich i tylnych drzwiach.

W środku

Materiały użyte do wykonania kabiny nie są najwyższych lotów. Wszędzie króluje też plastik. Ale cóż, miejski samochodzik wygód oferować nie musi, ma być za to jak najtańszy. Tablica rozdzielcza małego suzuki składa się z umieszczonego centralnie wielkiego prędkościomierza, po jego lewej stronie znajduje się obrotomierz, po prawej zaś kontrolka paliwa, licznik przejechanych kilometrów, zegar oraz wyświetlacz temperatury na zewnątrz. W centralnym miejscu konsoli mamy dwa wloty powietrza, poniżej zestaw audio, jeszcze niżej pokrętła wentylacji i klimatyzacji. Te ostatnie są duże i bardzo łatwe w obsłudze.

Wrażenia z jazdy
Wsiadamy do samochodu i tu nasze pierwsze zaskoczenie. Pojazd klasy A, a miejsca w nim prawie tyle samo, co w niejednym aucie klasy B. Kierowca i pasażerowie mają dość miejsca na nogi, sporo jest go również nad głowami. Siedzenia są wygodne, co nie jest bez znaczenia również na krótszych trasach. Pojemność bagażnika to 245 litrów, po złożeniu oparć tylnej kanapy wzrasta ona do 726 litrów. Do napędu tego miejskiego malucha służy trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności jednego litra i mocy 68 KM. Do jazdy po mieście jest optymalny. Poza nim samochodzik bez problemu rozwija prędkość 120 km/h. Irytujący natomiast może być warkot trzycylindrowej jednostki, zwłaszcza dla tych kierowców, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z takimi silnikami.

Ceny
Na polskim rynku suzuki celerio dostępne jest od 39 900 zł. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to samochód w wersji comfort ma m.in. czołowe i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne, system mocowania dziecięcego fotelika ISOFIX, system ABS z EBD, wspomagania hamowania awaryjnego, stabilizacji toru jazdy, kontroli ciśnienia w oponach, czy wspomagania ruszania pod górę (tylko z automatyczną skrzynią biegów). Jeśli natomiast chodzi o komfort to w podstawowej wersji są m.in. elektrycznie regulowane szyby z przodu, centralny zamek, manualna klimatyzacja, dwa głośniki, radioodtwarzacz CD/MP3, system komunikacji bezprzewodowej bluetooth z zestawem głośnomówiącym, czy system podpowiedzi zmiany biegów. Suzuki celerio z automatyczną skrzynią AGS to koszt 42 900 zł, tyle samo co wersji premium. Dostępny jest również tzw. pakiet cross (plastikowe listwy i obudowa nadkoli). Jego koszt to 2490 zł, w trwającej teraz promocji 990 zł.

Dane techniczne

Silnik – 1,0 – benzynowy
Moc – 68 KM
Maksymalny moment obrotowy – 90 Nm przy 3500 obr./min.
Prędkość max. - 155 km/h
Spalanie – 5,1/3,7/4,3
Wymiary (dł./szer./wys.) - 3600 mm/1600 mm/1540 mm
Rozstaw osi – 2425 mm

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska