Przy długości 4,42 metra, nowa astra oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów i wygody tak z przodu, jak i z tyłu, dzięki większemu o 71 mm rozstawowi kół. Szczupła i smukła sylwetka mająca zapewnić maksymalne osiągi opracowana została dzięki współpracy projektantów i specjalistów od aerodynamiki, którzy poddali samochód trwającym łącznie 600 godzin testom w tunelu aerodynamicznym.
Eleganckie proporcje nadają jej mocną, opadającą nisko do przodu sylwetkę o silnie nachylonej przedniej szybie i opadającej w tylnej części linii dachu, sprawiając tym samym, iż tradycyjna forma hatchbacka staje się niezwykle przyjemna dla oka.
Opracowany w Russelsheim, nowy opel astra wyposażony został w zupełnie nowe podwozie. Większy rozstaw osi i kół oraz nowa konstrukcja osi tylnej dodatkowo zwiększają zwrotność i stabilność, nie wpływając przy tym ujemnie na komfort.
Podwozie opracowane zostało jako układ mechatroniczny całkowicie integrujący funkcje mechaniczne i sterowanie elektroniczne. Podobnie, jak insignia, astra może być
wyposażona w stanowiący rzadkość w tej klasie samochodów, inteligentny, elektroniczny system sterowania FlexRide, oferujący trzy opcje prowadzenia (Standard, Sport i Tour) a jednocześnie całkowicie i nieprzerwanie dostosowujący się do zmian stylu jazdy i prędkości na zakrętach.
Pozostałe innowacyjne funkcje techniczne wprowadzone do pojazdów kompaktowych wraz z modelem Astra to:
- nowa generacja świateł biksenonowych Advanced Forward Lighting (AFL+), zmieniających natężenie i zasięg w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych, wykorzystujących dziewięć różnych trybów oświetleniowych.
- system kamery przedniej Opel Eye rozpoznający znaki drogowe i ostrzegający kierowcę o niezamierzonym zjechaniu ze swojego toru jazdy.
- ergonomiczne siedzenia przednie, opracowane z myślą o uzyskaniu optymalnej stabilizacji i bezpieczeństwa pleców.
Oferta jednostek napędowych skoncentrowana jest na wydajności i obejmuje osiem silników spełniających wymogi normy Euro 5. Poza jednostkami o najniższej mocy, wszystkie silniki wyposażono w sześciobiegowe skrzynie biegów. Nowością będzie nowa, kompaktowa, automatyczna skrzynia biegów z funkcją Active Select.
Oferta silników wysokoprężnych CDTI obejmuje silniki common-rail i silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności od 1,3 do 2,0 litrów i mocy od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM. Wszystkie z nich wyposażone są w filtr cząsteczek stałych (Diesel Particulate Filter). Oczywiście w zakres oferty wchodzić będzie wersja ecoFLEX o szczególnie niskim zużyciu paliwa i emisji CO2.
Dostępne będą również cztery silniki benzynowe o pojemności 1,4 i 1,6 litra i mocy od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM. Nowy, mniejszy silnik wysokoprężny 1.4 Turbo o mocy 103 kW/140 KM zastąpi obecnie stosowany silnik z zapłonem iskrowym o pojemności 1,8 litra. Dzięki zastosowaniu wyjątkowych rozwiązań technologicznych w tym przedziale pojemności skokowej silnik 1.4 Turbo osiągać będzie o 14 procent wyższy moment obrotowy, zużywając jednocześnie dostrzegalnie mniej paliwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?