Taka będzie trasa średnicowa w Opolu [ZDJĘCIA]

Artur Janowski JanowskiZaktualizowano 
- Na wizualizacjach pokazujemy, jak nowa droga wkomponuje się w otoczenie parku Nadodrzańskiego i wyspy - mówi Mirosław Pietrucha, zastępca prezydenta Opola. - Chcemy też w ten sposób pokazać, że nikt nie myśli o zniszczeniu, czy oszpeceniu obu terenów. Nie ma też mowy o tym, aby ktoś chciał wyciąć nie wiadomą jaką liczbę drzew na Pasiece.
Trasa średnicowa nie zniszczy i nie oszpeci wyspy Pasieki. Tak uważają miejscy urzędnicy, a na dowód pokazali, jak będzie wyglądać nowa droga.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 55

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
b
budujemy mosty dla starost

oj tam daleko szukać toć w Warszawie przez Wisłę jest piętrowy

 most  Gdański z roku 1959

Podstawowy błąd w tych założeniach milcząco zakłada, że liczba ludności będzie rosła i korki będą większe.

Wszystkie znaki na niebie i ziemi przemawiają za tym, że ludzi będzie mniej a na dodatek będą starsi, tacy emeryci ramole akurat nadający się na prowadzenie samochodów

potrzebne jest inne myślenie, dzisiaj myślenie jest takie, że każdy musi przejechać swoim samochodem na drugą stronę a jak stoi w korku 10 minut to trzeba budować most. Jeżeli komuś naprawdę się śpieszy to nie pcha się na Pasiekę tylko wali prosto na rondo, może nadłoży deczko kilometrów ale korki ominie i prawdopodobnie spali tyle samo benzyny co w korkach. Most na Pasiekę w godzinach szczytu powinien być dostępny tylko dla taxi i autobusów, tam wystarczyłoby wprowadzić takie ograniczenie na pół godziny rano i pół godziny po południu.

Za budową mostu będą zawsze ci co mosty projektują i budują, przecież nie z ich kieszeni idzie

Inna rzecz warta rozważenia to włączenie do systemu przewozu ludzi kolei, dodatkowy przystanek miejski gdzieś na Dambonia, częste kursy od Dambonia na Opole Wschód i do opolskiej dzielnicy Czarnowąsy :) a drugi kierunek na Groszowice i dalej na Metalchem z przystankiem

J
Jarek

Aby most jak najmniej przeszkadzał protestującym byłbym za mostem dwuwarstwowym, gdzie samochody jechałby górą a pociągi dołem, podobnie jak na tym moście w Indiach (tytuł na YouTube: Megastructure!! Construction of 4.6 Kms mammoth Rail-Cum-Road Bridge over Ganga!! A Full Documentary)

d
dżap

Taaaa. przez Bolko nie przecież miała to być autostrada przez środek zoo, średnicówka obok mostu kolejowego tez nie bo przecież to też będzie autostrada dla ciężarówek biegnąca przez środek park nandoodrzanskiego. Najlepiej zostawić tak jak jest, niech się duszą na Reymonta i Piastowskiej, niech zakorkują miasto byle byśmy mieli spokój na własnym podwórku, prawda?

To może szanowni państwo przeniosą się za miasto, będzie bardziej eko, taniej, zdrowiej etc

A
Asia

Jestem całkowicie przeciwko. Ta trasa zniszczy nasze piękne zacisze, jedno z najpiękniejszych miejsc w Opolu. To będzie nieodwracalna strata dla naszego miasta. Nie można przeliczać spokoju i piękna tego miejsca na pieniężne korzyści jakie przyniesie budowa tej trasy. Czy ktoś wie, w jaki sposób możemy, jako mieszkańcy i rodzice, powstrzymać władze od realizacji tego projektu i zniszczenia wyspy?

 

Pozdrawiam

B
Błażej

Żenada..

Ta trasa zabije Park nadodrzański,który jest wyjątkowy właśnie dzięki temu, że odcięty jest od takich atrakcji jak np ruch uliczny..

Brakuje jeszcze tylko na polanie na wyspie Bolko jakiejś galerii handlowej no i jakiejś odpowiedniej infrastruktury żeby dało się po ludzku tam dojechać...

Decyzja o budowie trasy średnicowej przez Park nadodrzańskie to poniewieranie Opola.

Brawo.

 

b
bolo

Ta trasa miałaby sens gdyby była realizowana z planowaną starą obwodnicą Opola - przechodząca przy stadionie żużlowym ( do obcięcia) tj włączona wiaduktem przy Głogowskiej w ulicę Witosa.Teraz włączenie w Struga wchodząc w kolizję z 1 Maja, skomunikowaniem z placem przy PKP.Wszystko nie ma sensu.
Pomysł średnicówki lezy od czasów IIw.ś.-chcieli realizować Niemcy - nad przejściem podziemnym na dworcu PKP.SZkoda, że Im się nie udało.

O
Ola

Jestem za trasą , a całe Opole czeka na tą trasę !!!

M
Malwina

Jeśli się załapiesz mieszkańcu Chmielowickiej albo innej zaodrzańskiej dzielnicy na durny pomysł  trasy księżycowej przez Pasiekę, to wylądujesz na ul.Struga. I sam tego chciałeś bez sensu z tym ratuszowym darciem człowieczeństwa.

O
Opolanin
W dniu 18.09.2015 o 20:32, gość2 napisał:

Ma pan racje trasa jest potrzebna urzędnikom aby mogli wygodnie dojechać do nowego urzędu miasta przy ul.Struga projekt i pozwolenie mają od roku. Na dokumentację wydali 680000 tyś. Zł.


Sugeruje Pan że, wszyscy urzędnicy mieszkają na Zaodrzu ? Przeciez to nie prawda i taka wlasnie jest jakość większości wypowiedzi na tym forum.
g
gość2

Ma pan racje trasa jest potrzebna urzędnikom aby mogli wygodnie dojechać do nowego urzędu miasta przy ul.Struga projekt i pozwolenie mają od roku. Na dokumentację wydali 680000 tyś. Zł.

g
gość
W dniu 16.09.2015 o 23:12, Ksawery X napisał:

deb***e chcą zrobić z ludzi deb***i!! Czy wy naprawdę wierzycie w to co widzicie? Gdzie na tej wizualizacji jest most kolejowy? Jakim trzeba być ograniczonym, lub jakie trzeba będzie mieć z tego korzyści żeby promować ten pomysł. Tylko trzeba czekać aż zaraz pojawi się komitet popierający budowę w postaci znanych Opolan którzy ślepo lub z korzyści idą za Wiśniewskim i Kowalskim.I nie chodzi o wyspę, zieleń, choć to też ważny aspekt, ale patrząc z punktu widzenia układu komunikacyjnego ten pomysł jest tragiczny! Problemy komunikacyjne Opola, nie są spowodowane brakiem przeprawy w centrum Opola, a brakiem jakiejkolwiek przeprawy pomiędzy Opolem a Krapkowicami! 11 tysięcy mieszkańców gminy Komprachcice oraz 10 tysięcy mieszkańców gminy Prószków chcąc pojechać do Opola musi przejechać przez Zaodrze, Spychalskiego i Piastowską! To jest 20 % ludności Opola, a drugie tyle co zamieszkuje zaodrze. Budując obwodnicę południową, "problem" komunikacyjny Opola znika całkowicie. Zauważyć należy także, że owy problem dotyczy tylko godzin szczytu tj 1,5 godziny rano i tyle samo popołudniu, a dojazd w tych godzinach jest wydłużony o maksymalnie 15 minut w stosunku do przejazdu bez korków- jeżdzę codziennie z Zaodrza na Metalchem, podobnie jak 20 moich znajomych z Zaodrza. TYLKO OBWODNICA jest szansą dla Opola, szansą na rozwój, szansą na udrożnienie ruchu, szansą na nowe tereny inwestycyjne. Co więcej- budując trasę średnicową, jej utrzymanie spadnie na miasto. W przypadku budowy obwodnicy południowej, podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie, remonty, odśnieżanie itp będzie GDDKiA, ponieważ będzie ona w ciągu DK 45 oraz DK 46.

O
Opolanin

Mieszkam już 30 lat na Ozimskiej i da się ? Przy ruchliwych drogach żyją setki tysięcy ludzi w Polsce i prowadzą normalne życie. Dla nich takie ekrany jak na wizualizacji to luksus a wy trącacie nosem. Pasieka należy do wszystkich Opolan tak samo jak rynek. Argumenty 50-100 osób że im więcej aut będzie jeździć pod oknami w porównaniu jak zmniejszą się korki w mieście i zanieczyszczenia spalinami nie wytrzymują porównania. Jak ludziom przeszkadzał hałas w Rynku wieczorami to padł argument że mogą się przeprowadzić. Mieszkańcom Pasieki należy powiedzieć to samo. Jak im nie pasuje mogą zamieszkać gdzie indziej.

M
Mal

Jestem zachwycona wizualizacją. Taka piękna parówa się potramboli przez wyspę.Jak to wyglądać będzie, jak urząd marszałkowski omaniony skrzynką od cebuli. Ale nie wygląd, lecz zrozumienie. Nie cyberk park nad Odrą, tylko co dalej z płynnym ruchem drogowym potrafią zrobić urzędnicy. Pan Pietrucha niepotrzebnie tak się nadziewa, nie widzi, nie słyszy tylko jedzie do przodu z durnotą.

G
Gość

Te wizualizacje to totalna sciema. Wstyd takie cos prezentowac. Chyba ze traktuje sie ludzi jak tepakow. Np. na ilustracji skrzyzowania na Pasiece brakuje planowanych swiatel. Jest za to chodnik po prawej stronie, ktorego w planach nie ma. Przeciez pod tym wiaduktem nie bedzie przejscia pieszego wiec dokad ta panienka zmierza? O wizualizacji przejscia trasy nad parkiem nadodrzanskim juz nie wspomne. Jak juz robic propagande to z glowa!

o
oglądający obrazki

No cóż, ja pamiętam wizualizację Małego Rynku który przeobraził się w beznadziejny Betonplatz… W zanadrzu miasto ma jeszcze wizualizację pl. Kopernika, św. Sebastiana, skrzyżowanie Oleskiej i Nysy Łużyckiej… Cudne, Panie… cuuudddneeee…

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3