Testujemy Audi A4 allroad quatro. Zobacz film

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
A4 allroad ma 20-centymetrowy prześwit, ochronne nakładki na błotniki i progi, czy ochraniacz pod przednim "grillem”.
A4 allroad ma 20-centymetrowy prześwit, ochronne nakładki na błotniki i progi, czy ochraniacz pod przednim "grillem”.
Do salonów wjechał właśnie audi a4 avant z napędem na cztery koła w wersji allroad. Tym samochodem śmiało można zjechać z asfaltowej drogi.

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary
Długość: 4,72 m,
Rozstaw osi: 2,81 m,
Szerokość: 1,84 m,
Wysokość: 1,50 m,
Pojemność bagażnika: 490 litrów (po złożeniu oparcia tylnej kanapy 1430 litrów).

Osiągi

Silnik 2,0 TFSI
Moc 211 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 Km/h 6,9 s, prędkość maksymalna 230 km/h, średnie spalanie 8,1 litra na 100 km.

Silnik 2,0 TDI
Moc 170 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 8,9 s, prędkość maksymalna 213 km/h, średnie spalanie 6,4 litra na 100 km.

Silnik 3,0 TDI
Moc 240 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 6,4 s, prędkość maksymalna 236 km/h, średnie spalanie 7,1 litra na 100 km.

Pod względem stylistyki audi A4 allroad quattro wzoruje się na A4 avant, jednym z ładniejszych kombi klasy średniej. Na pierwszy rzut oka różni się od niego większym - 20-centymetrowym prześwitem, ochronnymi nakładkami na błotniki i progi, czy ochraniaczem pod przednim "grillem". Natomiast pod komorą silnika A4 allroad posiada osłonę z masywnej stali nierdzewnej zapobiegającą uszkodzeniom w wyniku najechania na przeszkodę. Dach wieńczy reling z dwoma wysokimi poprzeczkami.

Teraz kilka słów o wrażeniach z jazdy. Nowego audika prowadzi się nienagannie. Nawet w ostrych zakrętach zachowuje się stabilnie i niemal neutralnie. To nie tylko zasługa szerszego rozstawu kół, ale także niemal idealnego rozłożenia masy samochodu zbliżonego do proporcji 50/50 oraz stałego napędu na cztery koła. W normalnych warunkach drogowych 60 proc. momentu przejmuje oś przednia, 40 proc. tylna. W ekstremalnych warunkach aż 85 proc. momentu trafia na tył. Mechanizm różnicowy jest usytuowany bezpośrednio za silnikiem. Dzięki temu technicznemu trikowi oś przednia została przesunięta do przodu, co pozwoliło na zwiększenie rozstawu osi i lepsze zrównoważenie rozdziału ciężaru na osie, wspomagane przez umieszczony w bagażniku akumulator. Efektem tego jest wysoka stabilność auta.

Mieliśmy okazję pojeździć samochodem z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI o mocy 211 KM. W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów S tronic potrafi on przyspieszyć audi A4 allroad quattro w ciągu 6,9 sekundy do 100 km/h i dalej do maksymalnej prędkości 230 km/h; przeciętnie zużywa tylko 8,1 litra paliwa na 100 km.
Także komfort jazdy nowym audikiem jest nieoceniony. Głęboko osadzone przednie fotele są dopasowane do kształtu ludzkiego ciała i podkreślają sportowy charakter wnętrza. Długi rozstaw osi pozwolił na uzyskanie optymalnej wygody dla pasażerów na tylnej kanapie. Uchwyty na kubki i duże schowki pozwalają na przewożenie butelek i innych przedmiotów potrzebnych w podróży. Opcjonalny pakiet schowków obejmuje dodatkowe kieszenie i siatki. Dla przednich foteli można wybrać środkowy podłokietnik ze schowkiem i gniazdkiem 12V. Miękko tapicerowany podłokietnik przesuwa się do przodu i do tyłu oraz zmienia się ich wysokość.

Kokpit jest wyraźnie zwrócony w stronę kierowcy, konsolę środkową pochylono o osiem stopni w lewo. Kierownica posiada regulację wysokości i odległości. Tablica rozdzielcza z dużymi, dobrze czytelnymi instrumentami prezentuje klasyczne elementy stylistyczne Audi. Środkowy wyświetlacz między prędkościomierzem a obrotomierzem należy do wyposażenia seryjnego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska