Uczniowie VI LO w Opolu badali stan środowiska naturalnego

Iwona Kłopocka-Marcjasz
Iwona Kłopocka-Marcjasz
Uczniowie odławiali bezkręgowce żyjące w Warcie, by na tej podstawie ocenić stan czystości rzeki.
Uczniowie odławiali bezkręgowce żyjące w Warcie, by na tej podstawie ocenić stan czystości rzeki. VI LO
Uczniowie VI LO spędzili dwa aktywne dni w Załęczu Wielkim. Badali czystość Warty, obserwowali ślady działalności bobra.

W październikowy weekend, 17 i 18 X , młodzież PLO nr VI w Opolu wzięła udział w wyjeździe badawczym do Załęcza Wielkiego. Został on zrealizowany w ramach projektu “Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola”. Uczniowie klas 1, 2, 3 wraz z nauczycielkami biologii - Joanną Korf-Jurczyńską i Joanną Dzumlą - gościli w ośrodku Nadwarciański Gród w Załęczu. Otoczony zielenią ośrodek położony jest nad Wartą w województwie łódzkim.

W pierwszym dniu naukowych warsztatów uczniowie mieli możliwość zobaczyć, jak działa mała, ale profesjonalna oczyszczalnia ścieków. Następnie, podzieleni na grupy odławiali do specjalnych pojemników bezkręgowce żyjące w rzece. Później w sali edukacyjnej, przy pomocy odpowiedniej skali bioindykatorów, oznaczali wyłowione z rzeki zwierzęta i ustalali stan czystości Warty. Wieczorne ognisko było zwieńczeniem uczniowskich zmagań z nauką.

Partnerem serwisu "16 plus" jest prezydent Opola.
Partnerem serwisu "16 plus" jest prezydent Opola. archiwum

W drugi dzień pobytu młodzi naukowcy poznawali piękno przyrody Załęczańskiego Parku Krajobrazowego. Krótki spacer pozwolił zaobserwować ślady działalności bobra. Każdy z uczniów miał możliwość odszukania w kamieniołomach cennych skamieniałości. Udało się znaleźć kilka bardzo ładnych amonitów, a młodzi przy okazji pogłębili swoją wiedzę na temat skamieniałości przewodnich.

- Takie wyjazdy to świetny sposób na aktywny i odpowiedzialny udział w rozwiązywaniu problemów środowiska. Doświadczenia pozwalają badać i analizować środowisko z różnych perspektyw: biologicznej, chemicznej, ekologicznej.

Przeprowadzone badania nie tylko rozbudziły w nas poczucie współodpowiedzialności za stan środowiska, ale pozwoliły zaobserwować procesy zachodzące w przyrodzie - mówi Karolina Byjos z kl. 3 c. Nauczyciele nie mają wątpliwości, że takie przedsięwzięcia wpływają na wzrost świadomości i kształtowanie postaw ekologicznych młodzieży.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska