Dla klastra weszli przedsiębiorcy z rejonu Kluczborka i Olesna. Chcą oni wspólnie promować walory turystyki wiejskiej swojego regionu. Wspomagają ich naukowcy uniwersytetu.
Zobacz: Uniwersytet Opolski. Uczelnia otwiera się na biznes
Klaster przygotował już stronę internetową (www.e-kolot.pl). Znajdują się tam oferty gospodarstw agroturystycznych z powiatów kluczborskiego i oleskiego, punktów gastronomicznych i miejsc, które mają być magnesem dla turystów.
Zainteresowani mogą skontaktować się z właścicielami gospodarstw przez skype lub GG. Są tam też filmy prezentujące najpiękniejsze zabytki i zakątki, które maja zachęcić do odwiedzenia tych terenów.
To pierwsza w regionie tak innowacyjna strona promująca turystykę w Regionie
- Region kluczborsko-oleski nigdy nie było kojarzony jako turystyczny - mówi dr Maria Śmigielska z Wydziału Ekonomii UO, która z ramienia uczelni zajmowała się projektem. - Teraz ma szanse na wypromowanie się w całym świecie, bo przecież taki jest zasięg Internetu.
Pieniądze, prawie pół miliona złotych na promocję klastra, w tym przede wszystkim na stworzenie portalu, przy współpracy z klastrem turystycznym Pro Agro z Brandenburgii (Niemcy) pochodzą z projektu finansowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Dr Śmigielska dodaje, że samo techniczne opracowanie strony nie było najtrudniejsze. Więcej wysiłku wymagało przeszkolenie właścicieli gospodarstw i firm, które prezentują tam swoją ofertę.
Zobacz: Biznes łączy się z nauką na Politechnice Opolskiej
- Na początku byli przerażeni koniecznością informatyzacji, ale to jedyna droga do internacjonalizacji produktu, czyli wypromowania go w świecie - wyjaśnia. - Dołożymy starań, aby ten klaster nie podzielił losu tych, które upadły, kiedy skończyły się pieniądze zewnętrzne na finansowanie.
Prof. Piotr Wieczorek, prorektor d.s. nauki i współpracy z zagranicą Uniwersytetu Opolskiego:
Klaster turystyczny, w którym mamy udział to praktyczne wykorzystanie potencjału nauki, jeden z wielu aspektów naszej działalności. Efekt tego przedsięwzięcia, czyli stworzenie strony internetowej w dwóch wersjach językowych (polskiej i niemieckiej) przyniesie realne korzyści firmom, które zaprezentowały tam swoją ofertę i zostały przeszkolone.
Sam wybierając się na wypoczynek, poszukuję miejsc noclegowych w Internecie. Chcielibyśmy przetłumaczyć tę stronę także na język angielski, żeby stała się jeszcze bardziej uniwersalna i dostępna.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?