Volkswagen przygotował nowego transportera.

fot. Volkswagen
fot. Volkswagen
Na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie Volkswagen pokaże najnowszy model transportera. Samochód otrzymał m.in. nowe, bardziej oszczędne silniki Diesla.

Pod lupą

Pod lupą

Dla transportera z manualną skrzynią biegów, napędem na przednią oś i krótkim rozstawem osi spalanie i emisja CO2 wynoszą od 7,2 litra i 190 g/km CO2 (84 KM i 102 KM) do 7,5 litra i 197 g/km CO2 (180 KM), czyli nawet o 0,9 litra mniej niż wcześniej. Najmniejszy TDI o mocy 84 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 220 Nm od 1250 obr./min. W wariancie 102 KM, 250 Nm jest dostępnych od 1500 obr./min, 140-konny silnik TDI ma moment obrotowy 340 Nm dostępny od 1750 obr./min, a najmocniejszy - o mocy 180 KM od 1500 obr./min - dysponuje doskonałym momentem 400 Nm.

Nową generację tego jednego z najchętniej kupowanych aut dostawczych w Europie można poznać między innymi po jej całkowicie zmodyfikowanym przodzie. Poprzeczne listwy w osłonie chłodnicy są czarne. W przypadku transportera (furgon, kombi, skrzyniowy), caravelle trendline i california beach są one matowe. W caravelle comfortline, multivan i california comfortline listwy te są błyszczące i posiadają chromowany pasek. Górny z tych pasków jest przedłużony aż do reflektorów, które również otrzymały nowy kształt. Tył caravelle, multivana i californii różni się od poprzedników nowymi światłami. Sylwetkę podkreślają też nowe 17- i 18-calowe koła ze stopu metali lekkich oraz udoskonalone pod względem aerodynamicznym lusterka zewnętrzne.

Nowy volkswagen został wyposażony w układ wspierający kierowcę przy zmianie pasa ruchu (Side Assist). Tak jak w touaregu, diody w lusterkach zewnętrznych ostrzegają kierowcę, jeżeli w tzw. martwym polu znajdzie się inny pojazd. Nowością jest również wskaźnik ciśnienia w oponach. System ten analizuje w sposób ciągły prędkość obrotową kół i rozpoznaje czy ciśnienie nie jest zbyt niskie.
Zmiany zaszły też pod maską. Nowe, oszczędniejsze i niezwykle ciche silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem posiadają teraz wtrysk Common Rail (patrz ramka). Wszystkie są oszczędne i spełniają normę emisji spalin Euro5. Największą redukcję spalania widać przy zastosowanej, pierwszy raz w samochodzie dostawczym, vanie lub kamperze, 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG: w porównaniu z poprzednim modelem z 6-biegową skrzynią automatyczną zużycie w wersji 180 KM jest mniejsze nawet o 1,9 litra.

Warto wspomnieć, że siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG została użyta po raz pierwszy na świecie w tej klasie samochodów.
Jako opcja dostępny jest też nowy, sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła 4Motion ze sprzęgłem typu Haldex czwartej generacji. Seryjny asystent ruszania pod górę, udoskonalony ESP, nowa funkcja świateł ostrzegawczych w światłach stopu oraz nowe opcjonalne systemy wspierające kierowcę zostały w znacznym stopniu zoptymalizowane.

Wnętrze samochodów z tej serii zostało także poddane modyfikacjom. Zegary są podświetlone na biało i otoczone chromowanym pierścieniem. Seryjnie każdy model wyposażony jest w nową generację wskaźnika optymalnego biegu. We wnętrzu znajduje się też nowa kierownica. Jednocześnie zaktualizowano ofertę systemów radiowych i nawigacyjnych. Najbardziej rozbudowany system RNS 510 posiada ekran dotykowy i nawigację z twardym dyskiem. Interface USB Media-IN pozwala na podłączenie odtwarzaczy MP3.
Nowością są elementy obsługowe półautomatycznej i automatycznej klimatyzacji oraz trójramienne kierownice. Ponadto w wielu wersjach rozszerzone zostało wyposażenie seryjne. Szczególnie widać to w multivanie startline: ta wersja różni się od poprzednika między innymi pełną tapicerką oraz poduszkami bocznymi i chroniącymi głowę dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. Zderzaki, seryjnie lakierowane w kolorze nadwozia, podkreślają przynależność do nowej rodziny multivanów.

Nowa generacja multivana i californii będzie miała światową premierę już za kilka tygodni, na wrześniowym Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska