W 1989 r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych przyjęło najważniejszy akt prawny określający prawa i wolności osobiste dziecka, czyli Konwencję o Prawach Dziecka, która weszła w życie w 1990 r. Polska ratyfikowała ją w 1991 r.
– Dzięki warsztatom wiele dowiedziałam się o prawach dziecka. W moim odczuciu najważniejsze z nich to: prawo do nauki, prawo do swobody myśli, sumienia i wyznania, prawo do prywatności oraz prawo do wolności, godności i szacunku - mówi Jagoda Buć z klasy 1Eg.
W trakcie spotkania uczniom przybliżono także postać jednego z najaktywniejszych propagatorów praw dziecka w Polsce - Janusza Korczaka. Chociaż Korczak żył w pierwszej połowie XX wieku, nie bał się wyrazić opinii, że „dziecko ma prawo być sobą; ma prawo do popełniania błędów; ma prawo do posiadania własnego zdania.”
– To naprawdę rewolucyjne poglądy jak na tamte czasy – uważa Kamila Maniakowska. - Niestety i w XXI wieku jest wiele miejsc, w których nie wszyscy respektują prawa dzieci i warto im zadedykować myśli polskiego pedagoga.
Młodzież Budowlanki jest zdania, że warto organizować spotkania warsztatowe, ponieważ dzięki nim uczniowie są nie tylko słuchaczami, ale stają się też uczestnikami mającymi wpływ na przebieg zajęć.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?