Wyremontowana została jezdnia w kierunku Katowic oraz nawierzchnia na węźle "Brzeg". Aby maksymalnie skrócić czas remontu i uciążliwości dla użytkowników, wykonawca został zobowiązany przez opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, aby prace prowadzone były w miarę możliwości także w nocy.
- Dzięki temu, stara nawierzchnia frezowana była w tempie około 2,5 km dziennie, a nowa układana średnio po 1,25 km na dzień - mówi Michał Wandrasz z GDDKiA. - Stały monitoring ze strony laboratorium drogowego dał pewność, że jakość wykonywanych prac była na odpowiednim poziomie.
W czasie remontu sfrezowano łącznie około 330 tysięcy metrów kwadratowych nawierzchni. W jej miejsce wbudowano w jezdnię około 42 tysięcy ton masy bitumicznej. Aby przewieźć taką ilość materiału trzeba użyć około 1650 ciężarówek.
Oprócz nowej nawierzchni w trakcie remontu wymieniono także blisko 10 kilometrów systemów odwodnień autostrady A4.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?