W salonach jest już nowy dostawczy volkswagen

fot. Volkswagen
fot. Volkswagen
Nową generację użytkowego volkswagena można rozpoznać między innymi po całkowicie nowej przedniej części nadwozia.

Osiągi

Osiągi

Silnik 2.0 TDI - moc 180 KM, prędkość 191 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 11,3 s, średnie spalanie 7,5 l/100 km.

2.0 TDI - moc 140 KM, prędkość maksymalna 173 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 13,1 s, średnie spalanie 7,4 l/100 km.

2,0 TDI - moc 102 KM, prędkość maksymalna 157 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 15 s, średnie spalanie 7,2 l/100 km.

2,0 TDI - moc 84 KM, prędkość maksymalna 146 km/h , przyśpieszenie do 100 km/h 19 s, średnie spalanie 7,2 l/100 km.

Samochód dostał nowe światła, atrapę chłodnicy i zderzaki. Tył natomiast różni się od poprzednika nowymi światłami. Sylwetkę aktualnych modeli charakteryzują też nowe udoskonalone pod względem aerodynamicznym lusterka zewnętrzne. T5 został po raz pierwszy wyposażony w układ wspierający kierowcę przy zmianie pasa ruchu (Side Assist). Diody w lusterkach zewnętrznych ostrzegają kierowcę, jeżeli w tzw. martwym polu znajdzie się inny pojazd.

Nowością jest również wskaźnik ciśnienia w oponach. System ten analizuje w sposób ciągły prędkość obrotową kół i rozpoznaje czy ciśnienie nie jest zbyt niskie. Bezpieczeństwo poprawia też seryjnie montowany układ ESP wraz z układem stabilizującym przyczepę i systemem ułatwiającym ruszanie pod górę) oraz funkcja ostrzegawcza świateł stopu sygnalizujących hamowanie awaryjne.

Do wnętrza nowego T5 wprowadzono zoptymalizowane pod względem komfortu pojedyncze siedzenia i trójramienną kierownicę. Nową formę otrzymały również zegary, podświetlone na biało i otoczone chromowanym pierścieniem. Seryjnie każdy model nowej generacji posiada wskaźnik optymalnego biegu, który pomaga kierowcy zmniejszyć zużycie paliwa.

Największe zmiany zaszły jednak pod maską. Do napędu nowego volkswagena T5 służą nowe silniki TDI z wtryskiem Common Rail. Motor o pojemności 2 litrów ma moc 84 KM, 102 KM, 140 KM i 180 KM. Wśród jednostek benzynowych oferowany jest czterocylindrowy, dwulitrowy silnik o mocy 115 KM. Średnia redukcja spalania dla nowych silników Diesla wynosi 10 procent. Np. dla wariantów z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś (na przykładzie transportera w wersji furgon) wynoszą od 7,2 litra (dla silników o mocy 84 KM i 102 KM) przez 7,4 litra (140 KM) do 7,5 litra (180 KM). Jest to nawet o 0,9 litra mniej w porównaniu z poprzednikiem.

Redukcja paliwa jest jeszcze wyraźniejsza, gdy T5 zostanie wyposażony, w zastosowaną po raz pierwszy w samochodzie dostawczym Volkswagena dwusprzęgłową przekładnię (DSG). W porównaniu do poprzedniego silnika o mocy 174 KM z 6-biegową skrzynią automatyczną zużycie paliwa w wersji 180 KM obniżyło się do 7,8 litra, czyli o 1,9 litra!

Równocześnie poprawiły się koszty eksploatacji nowego transportera. Na przykład pasek zębaty silnika musi być wymieniany teraz po przejechaniu 210 000 kilometrów, a nie 125 000 kilometrów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska