Wzrost produkcji Fiata we Włoszech, kosztem Polski

IAR
Po planowanych zmianach wydajność tyskiej fabryki spadnie do 73 procent. (fot. logo firmy Fiat)
Po planowanych zmianach wydajność tyskiej fabryki spadnie do 73 procent. (fot. logo firmy Fiat)
Zapowiedziany przez Fiata poważny wzrost produkcji samochodów na terenie Włoch, nastąpi kosztem Polski.

Pisze o tym komentator ekonomiczny dziennika "Corriere della Sera" Massimo Mucchetti, którego zdaniem nie może być inaczej.

W tej chwili z zakładów Fiata na terenie Włoch wychodzi zaledwie 650 tysięcy aut rocznie. Jeżeli, jak zakłada turyński koncern, do roku 2014 ich produkcja ma wzrosnąć do miliona czterystu tysięcy, musi się to odbyć kosztem fabryk działających zagranicą.

Zobacz: Fiat Panda autem dla przedsiębiorców?

Włoskie zakłady wykorzystują swoje moce produkcyjne w stopniu niezadowalającym: od 64 procent w turyńskim Mirafiori po zaledwie 14 procent w Pomigliano d'Arco pod Neapolem, gdzie od połowy przyszłego roku powstawać będzie nowa Panda.

Tymczasem wydajność zakładu w Tychach wynosi 93 procent, podobnie jest też w Brazylii. Po planowanych zmianach wydajność tyskiej fabryki spadnie do 73 procent.

Zobacz:Fiat nadal produkuje najwięcej

Jest to konieczne, twierdzi włoski komentator, ponieważ wzrost produkcji we Włoszech jest jedynym warunkiem, aby kontrolowany obecnie przez Fiata amerykański Chrysler nie stał się w najbliższej przyszłości jego właścicielem.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska