Zaawansowana modernizacja na polskim rynku

@BadowskiMaciej
Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski prowadzi gruntowną modernizację 20 pojazdów Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych serii EN57.
Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski prowadzi gruntowną modernizację 20 pojazdów Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych serii EN57. mat. pras.
Polski Tabor Szynowy i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych zaprezentowały zmodernizowane Elektryczne Zespoły Trakcyjne serii EN57. Feniks ma stanowić nową jakość na polskim rynku kolejowym pod względem wprowadzonych rozwiązań technicznych i wizualnych.

Feniks ma być idealną propozycją dla przewozów regionalnych oraz aglomeracyjnych. Z perspektywy przewoźników, przewagą zmodernizowanych jednostek nad nowymi ma być jakość wykonania, która nie odbiega standardem od nowych konstrukcji i odpowiednio niższe nakłady finansowe związane z wdrożeniem składów do eksploatacji – EN57 Feniks między innymi nie wymaga utworzenia nowej, dedykowanej bazy serwisowej. Jednostki są dostępne praktycznie od ręki. Mogą wyjechać na tory po dostosowaniu do wymogów zamawiającego. Zmodernizowane składy mogą służyć pasażerom jeszcze kolejnych 30 lat.

- Nazwa handlowa odzwierciedla gruntowny zakres modernizacji wysłużonych, niskoperonowych zespołów EN57. Ze względu na skalę przeprowadzonych prac nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa. Naszym celem było przywrócenie do świetności tych legendarnych składów. Warto wspomnieć, że jest to najbardziej zaawansowana modernizacja pojazdów EN57 w Polsce – powiedział Marcin Guryniuk, prezes Polskiego Taboru Szynowego.

Klimatyzacja, stały monitoring przestrzeni, zintegrowany system informacji pasażerskiej i pokładowej oraz udogodnienia dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych sprawią, że podróż będzie przebiegać w bardzo komfortowych warunkach.
Konstrukcję nowych siedzeń opracowano przy współpracy z zespołem lekarzy ortopedów. Zgodnie z zasadami TSI, w czołowej części każdego z pociągów, w zakresie drzwi bocznych zamontowano dwa pomosty umożliwiające swobodny wjazd do pojazdu osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

- Nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że jedyną firmą, która sprosta temu wyzwaniu, będzie FPS H. Cegielski. Wieloletnie doświadczenie w budowaniu zupełnie nowych składów stanowi gwarancję najwyższej jakości wykonania. Zasadność tej decyzji jest podparta autorską dokumentacją konstruktorską. Jesteśmy przekonani, że w najbliższych latach na polskich torach będziemy widzieć coraz więcej EN57 w standardzie Feniksów. Chcemy również stanowić inspirację dla innych modernizowanych pojazdów – dodał ekspert.

Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski prowadzi gruntowną modernizację 20 pojazdów Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych serii EN57. 10 Feniksów jest już gotowych do eksploatacji. Wymagają jedynie dostosowania do potrzeb zamawiającego. Prototyp Feniksa przejechał bezawaryjnie ponad 4 tysiące km, a jego eksploatacja pomiędzy remontami generalnymi zakłada przebieg na poziomie około 3,5 miliona kilometrów.

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Materiał oryginalny: Zaawansowana modernizacja na polskim rynku - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie