Zadbaj o przyczepę kempingową

fot. Witold Chojnacki
Przed wyjazdem na wakacje trzeba sprawdzić m.in. hamulce oraz luzy na łożyskach.
Przed wyjazdem na wakacje trzeba sprawdzić m.in. hamulce oraz luzy na łożyskach. fot. Witold Chojnacki
Żeby przyczepa służyła nam bezawaryjnie długie lata, warto co jakiś czas sprawdzić jej stan techniczny. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Ważne

Ważne

Niektóre przyczepy eksploatowane są długo. Po 10-12 latach używania wymagają już większych napraw. Następuje np. starzenie się gąbki, którą wyłożone są ściany przyczepki. Jej trwałość zależy w dużej mierze od eksploatacji i sposobów przechowywania. W stojących pod gołym niebem te procesy przebiegają szybciej, gąbka zaczyna się kruszyć i należy ją wymienić. To samo jest z materacami.

Po zakończonym sezonie właściciele przyczep kempingowych z reguły odstawiają je na parkingi lub do garaży i nie interesują się nimi do rozpoczęcia kolejnego sezonu turystycznego.

- A przez ten czas postoju to i owo może się zepsuć - mówi Antoni Maksymow, mechanik z Kędzierzyna-Koźla.

Z reguły przyczepy nie wymagają większej troski, ale o kilku rzeczach trzeba pamiętać.

- Przed wyjazdem w trasę dobrze jest sprawdzić gniazdo zaczepu kulowego - mówi Maksymow. - Natomiast jeśli kemping posiada urządzenie najazdowe, należy je sprawdzić. W przypadku stwierdzenia luzów na zaczepie koniecznie trzeba go wymienić.

Oprócz tego uwagi wymagają szczęki hamulcowe. Pamiętajmy też o likwidacji luzów we wszystkich łożyskach i ich smarowaniu.
Natomiast po zakończonym sezonie należy starannie umyć nadwozie i podwozie kempingu. Przyczepa nie powinna stać na kołach, lecz na podporach, aby ogumienie nie dotykało podłoża. Zresztą koła najlepiej zdjąć i zostawić w suchym pomieszczeniu. Większość przyczep zimuje pod gołym niebem, stanowiąc pokusę dla złodziei. Lepiej więc wyjąć z przyczepy całe jej wyposażenie. Zresztą przechowywana w niej pościel może ulec zawilgoceniu, a gąbki szybciej się starzeją. Dobrze więc zabrać je do suchego pomieszczenia. Znacznie lepiej, gdy przyczepka stoi w garażu. Wówczas nie zamykamy wywietrznika na dachu, dzięki czemu możliwa jest cyrkulacja powietrza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska