Ważne
Ważne
Niektóre przyczepy eksploatowane są długo. Po 10-12 latach używania wymagają już większych napraw. Następuje np. starzenie się gąbki, którą wyłożone są ściany przyczepki. Jej trwałość zależy w dużej mierze od eksploatacji i sposobów przechowywania. W stojących pod gołym niebem te procesy przebiegają szybciej, gąbka zaczyna się kruszyć i należy ją wymienić. To samo jest z materacami.
Po zakończonym sezonie właściciele przyczep kempingowych z reguły odstawiają je na parkingi lub do garaży i nie interesują się nimi do rozpoczęcia kolejnego sezonu turystycznego.
- A przez ten czas postoju to i owo może się zepsuć - mówi Antoni Maksymow, mechanik z Kędzierzyna-Koźla.
Z reguły przyczepy nie wymagają większej troski, ale o kilku rzeczach trzeba pamiętać.
- Przed wyjazdem w trasę dobrze jest sprawdzić gniazdo zaczepu kulowego - mówi Maksymow. - Natomiast jeśli kemping posiada urządzenie najazdowe, należy je sprawdzić. W przypadku stwierdzenia luzów na zaczepie koniecznie trzeba go wymienić.
Oprócz tego uwagi wymagają szczęki hamulcowe. Pamiętajmy też o likwidacji luzów we wszystkich łożyskach i ich smarowaniu.
Natomiast po zakończonym sezonie należy starannie umyć nadwozie i podwozie kempingu. Przyczepa nie powinna stać na kołach, lecz na podporach, aby ogumienie nie dotykało podłoża. Zresztą koła najlepiej zdjąć i zostawić w suchym pomieszczeniu. Większość przyczep zimuje pod gołym niebem, stanowiąc pokusę dla złodziei. Lepiej więc wyjąć z przyczepy całe jej wyposażenie. Zresztą przechowywana w niej pościel może ulec zawilgoceniu, a gąbki szybciej się starzeją. Dobrze więc zabrać je do suchego pomieszczenia. Znacznie lepiej, gdy przyczepka stoi w garażu. Wówczas nie zamykamy wywietrznika na dachu, dzięki czemu możliwa jest cyrkulacja powietrza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?