Zakupy. Polacy nie omijają małych sklepów

Artur Kostecki [email protected] Tel. 94 347 35 99 Fot. sxc.hu
Polacy wolą hipermarkety - to mit.
Polacy wolą hipermarkety - to mit.
Ponad połowa Polaków codzienne zakupy robi w małych sklepach osiedlowych. Klienci doceniają dostępną tam świeżą żywność, lokalne produkty.

Aż 94% kupujących ceni indywidualne podejście sprzedawców - wynika z raportu przygotowanego na zlecenie MAKRO Cash & Carry w ramach akcji "Tu mieszkam, tu kupuję".

Zobacz: Jak nie wpaść w pułapkę wyprzedaży?

Właściciele sklepów osiedlowych, świadomi zmian zachodzących w handlu oraz rosnących potrzeb klientów, dokładają wszelkich starań, aby uczynić swoją ofertę konkurencyjną i atrakcyjną.

Coraz częściej w małych sklepach możemy kupić produkty od regionalnych wytwórców, którzy gwarantują dostawę świeżego i smacznego towaru.

Jak pokazuje raport "Sytuacja sklepów osiedlowych", przygotowany przez prof. Teresę Słaby oraz prof. Annę Dąbrowską z Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji SGH na zlecenie MAKRO Cash & Carry, zdecydowana większość Polaków docenia możliwość zakupu świeżego chleba (86%), owoców i warzyw (77%) oraz mięsa (75%) i nabiału (64%).

- Na wielu polach osiedlowe sklepy nie są w stanie konkurować z hipermarketami i dyskontami. Wspomnieć tu można choćby o niższej cenie oraz większym asortymencie oferowanych produktów - mówi Piotr Rogowiecki, zastępca dyrektora departamentu dialogu społecznego, Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej.

- Jednak są obszary, których zagospodarowanie pozwoli detaliście przyciągnąć klientów, wygrać z hipermarketami i dyskontami. Mały sklep osiedlowy może wyróżnić się na tle konkurencji nie tylko indywidualnym podejściem do klienta, ale również wysoką jakością, świeżością produktów czy dystrybucją lokalnych przysmaków - dodaje. Polacy lubią kupować w sklepach osiedlowych.

Zobacz: Zakupy online. Sprzedawcy mają podawać swoje dane

Niestety od kilku lat widoczna jest tendencja spadkowa w liczbie prosperujących placówek tego typu. W ciągu 5 lat ich liczba zmalała o prawie 10 tysięcy, przy czym proces ten dotyka szczególnie najmniejsze sklepy osiedlowe.

Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen, w ciągu roku ubyło ich niemal 7 tysięcy. Sytuacja upadających małych sklepów jest nie tylko domeną naszego kraju. W całej UE w ciągu ostatnich 5 lat liczba najmniejszych sklepów spadła o kilkadziesiąt tysięcy.

Już ponad 6,5 tysiąca właścicieli sklepów z całej Polski przyłączyło się do akcji "Tu mieszkam, tu kupuję" organizowanej przez MAKRO Cash & Carry.

Od czerwca 2009 roku podejmowane są działania, mające na celu popularyzację robienia zakupów w małych sklepach osiedlowych, a także wspieranie ich właścicieli w rozwoju biznesu. Program ma zwrócić uwagę na konieczność realizacji działań promocyjnych w tego typu placówkach. Działania te pozwolą na zwiększenie rozpoznawalności sklepów wśród okolicznych mieszkańców.

Źródło: www.strefabiznesu.gp24.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska