MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Znienawidzisz tę nowość na Instagramie. Użytkownicy sprzeciwiają się wprowadzeniu funkcji. Pojawią się reklamy, których nie da się pominąć

Kacper Derwisz
Niezwykle denerwująca funkcja jest w fazie testów na Instagramie w niektórych krajach.
Niezwykle denerwująca funkcja jest w fazie testów na Instagramie w niektórych krajach. Getty Images / Meta
Instagram niemal od początków swojego istnienia zawiera mniej lub bardziej denerwujące reklamy. Zawsze były one łatwe do pominięcia, więc nie przeszkadzały tak bardzo użytkownikom. Testowana jest nowa opcja, która sprawia, że ludzie na całym świecie zaczynają nienawidzić Instagrama. Chodzi o reklamy, których nie da się pominąć. Zobacz, jak działają.

Spis treści

Reklamy na Instagramie

Jak niemal każda darmowa aplikacja społecznościowa, Instagram także od lat wyświetla reklamy. Pojawiają się one w różnych formach, a najczęściej jako:

  • promowane posty,

  • rolki pomiędzy wrzutkami kont obserwowanych

  • czy współprace reklamowe samych twórców.

Mimo ich obecności, do tej pory reklamy dało się w łatwy sposób pominąć. Ignorowanie ich to już wręcz część doświadczenia podczas korzystania z Instagrama. Firma Meta, której produktem jest omawiana aplikacja, wpadła jednak na nowy pomysł, który już frustruje użytkowników w niektórych krajach.

Instagram – reklamy, których nie da się pominąć

Na Instagrama w niektórych krajach trafiły w ramach testów reklamy, których nie da się pominąć. Wiadomo o tym dzięki temu, że w sieci pojawiły się już komentarze zdenerwowanych użytkowników, którzy zauważyli w swoich aplikacjach nową formę płatnego promowania treści. Sprawę opisał też już jeden z czołowych amerykańskich portali technologicznych, gdyż to właśnie w USA zauważono najwięcej takich przypadków.

Nowy sposób wyświetlania postów promowanych nazywa się „przerwa na reklamę” i zmusza użytkownika do obejrzenia reklamy bez możliwości jej pominięcia. Taka wstawka trwa od 3 do 5 sekund.

– Przerwy reklamowe to nowy sposób wyświetlania reklam na Instagramie. Czasami może być konieczne obejrzenie reklamy przed kontynuowaniem przeglądania – czytamy w opisie funkcji.

Internauci nie pozostawiają na nowej formie wyświetlania reklam suchej nitki. Cześć komentarzy ironicznie wręcz dziękuje Mecie, że w ten sposób będzie przypominała użytkownikom, że to dobry czas, by wyłączyć Instagrama i zrobić coś innego.

Dziękuję, @instagram za położenie kresu doomscrollingowi poprzez spamowanie nas przerwami reklamowymi. Teraz, kiedy jestem zmuszony do odbycia jednej z tych przerw, traktuję to jako przypomnienie o zamknięciu aplikacji IG i przejściu na X.

Nie ma oficjalnego komunikatu od Mety na temat tej niechcianej nowości. Nie wiadomo też, czy reklamy, których nie można pominąć, pojawią się na Instagramie na większą skalę, w tym w Polsce. Oby negatywny odbiór nowości sprawił, że firma wycofa się z tego rozwiązania, gdyż z pewnością nie zaskarbi sobie w ten sposób miłości użytkowników.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Gra.pl codziennie. Obserwuj Gra.pl!

Zobacz również:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy nieświadomi zagrożeń związanych z AI

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska