219 mln zł na remont torów pomiędzy Opolem a Błotnicą Strzelecką

PKP PLK
Remontowany odcinek to część międzynarodowego korytarza kolejowego CE 30 przebiegającego od granicy z Niemcami przez Legnicę, Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Rzeszów do granicy z Ukrainą.
Remontowany odcinek to część międzynarodowego korytarza kolejowego CE 30 przebiegającego od granicy z Niemcami przez Legnicę, Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Rzeszów do granicy z Ukrainą. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały właśnie umowę na realizację zadania, które pozwoli skrócić czas przejazdu na odcinku z Wrocławia przez Opole do Katowic.

Prace obejmą wykonanie projektu oraz remont dwóch torów na odcinku 35 km z Opola Groszowic przez Strzelce Opolskie do Błotnicy Strzeleckiej. Odnowiona zostanie też sieć trakcyjna, a perony będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i zostaną oświetlone.

Robotnicy wyremontują również trzy wiadukty i tyle samo przepustów. Kolejarze zapewniają, że podwyższone zostanie też bezpieczeństwo dzięki wymianie urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych oraz odbudowie urządzeń diagnostycznych wykrywających awarie wagonów.

- Dzięki pracom zlikwidujemy ograniczenia prędkości, które są teraz na linii, a to przełoży się oczywiście na skrócenie czasu podróży - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz z PKP Polskie Linie Kolejowe w Warszawie.

Dziś ze względu na fatalny stan torowiska i całej towarzyszącej mu infrastruktury, pociągi pasażerskie osiągają tam prędkości 60-80 km/h. Po remoncie będą mogły jeździć 120 km/h, a towarowe 70.

Remontu doczekają się też kolejne odcinki tej linii: Błotnica Strzelecka-Paczyna-Toszek, Gliwice Łabędy-Gliwice-Zabrze, Ruda Chebzie-Chorzów Batory oraz Sosnowiec Jęzor-Mysłowice.

- W efekcie, z wykorzystaniem zmodernizowanej trasy Wrocław-Opole, po której składy już mogą jechać z prędkością 160 km/h, podróż pociągiem z Wrocławia do Katowic skróci się do około 1 godziny i 50 minut - mówi Maciej Dutkiewicz.

Remontowany odcinek to część międzynarodowego korytarza kolejowego CE 30 przebiegającego od granicy z Niemcami przez Legnicę, Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Rzeszów do granicy z Ukrainą.

Koszt prac na Opolszczyźnie to ponad 219 mln zł. Pieniądze pochodzą z Unii Europejskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie podpisały umowę w tej sprawie. Prace potrwają prawie dwa lata.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska