Akcja. Weź paragon od sprzedawcy

Archiwum
Paragon daje nam - jako klientom - możliwość złożenia reklamacji na trefny towar
Paragon daje nam - jako klientom - możliwość złożenia reklamacji na trefny towar Archiwum
To ważne dla klientów i uczciwych firm - zachęca resort finansów.

Paragon daje nam - jako klientom - możliwość złożenia reklamacji na trefny towar. To jeden z argumentów, który według Ministerstwa Finansów przemawia za braniem paragonu, choć takiego obowiązku nie ma.

- Przywiązując wagę do tego, czy sprzedawca wydaje nam ten druczek, zmniejszamy szarą strefę i wspieramy uczciwą konkurencję, która płaci podatki - podkreśla Agnieszka Derkacz z Urzędu Kontroli Skarbowej w Opolu.

Te argumenty u jednych budzą zrozumienie, u innych irytację. - Dlaczego ja płacę podatki, a inni się migają - oburza się pan Jarosław, właściciel małego sklepu w Opolu. Ale inny opolanin tłumaczy, że nie zamierza wspierać podatkami złych decyzji rządu, więc na paragonie mu nie zależy.

Dwa razy w roku - w wakacje i zimą - ministerstwo prowadzi akcję pod hasłem "Nie bądź jeleń, weź paragon".

Jej częścią są też kontrole skarbowe, szczególnie w miejscowościach turystycznych. W ubiegłoroczne lato opolscy inspektorzy przeprowadzili ich ok. 1200, nałożyli 377 mandatów na ponad 110 tys. zł.

Najwięcej nieprawidłowości znaleźli w powiecie kędzierzyńsko-kozielskim i kluczborskim. Najmniej - wśród przedsiębiorców prowadzących działalność całoroczną.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska