Będzie mniej pociągów. Jakie połączenia zlikwidowano

Redakcja
Pasażerowie, którzy na co dzień korzystają z kolei, będą mogli dojechać do celu, ale pociągów w przyszłym roku będzie mniej. Zdecydowały o tym m.in. mniejsze wpływy do budżetu województwa.
Pasażerowie, którzy na co dzień korzystają z kolei, będą mogli dojechać do celu, ale pociągów w przyszłym roku będzie mniej. Zdecydowały o tym m.in. mniejsze wpływy do budżetu województwa. Sławomir Mielnik
Udostępnij:
Niedawno zakończyły się prace nad nowym rozkładem jazdy pociągów spółki Przewozy Regionalne. Wiadomo już, że od 11 grudnia zniknie 10 połączeń, mniej pojedzie też pociągów w weekendy i pierwsze dni Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy.

Dotychczasowy rozkład będzie ważny jeszcze do 11 grudnia tego roku. Nowy wejdzie w życie 12 grudnia, ale zgodnie z przepisami spółka ma obowiązek podać go do wiadomości siedem dni wcześniej. Będzie go można znaleźć m.in. na stronie internetowej Przewozów Regionalnych.

Wiadomo już, że z rozkładu zupełnie zniknie 10 połączeń, ograniczona zostanie także liczba połączeń w weekendy i święta. Pociągi znikną natomiast całkowicie na trasie Tarnowskie Góry- Zawadzkie. Linia ta ma być zlikwidowana.

- Przygotowując nowy rozkład jazdy musieliśmy wziąć pod uwagę mniejsze dochody budżetu województwa, a jednocześnie wzrost kosztów, jakie ponoszą Przewozy Regionalne, w tym opłat za korzystanie z torów dla PLK - tłumaczył cięcia Tomasz Kostuś, wicemarszałek Województwa Opolskiego. - W sumie musimy zrezygnować ze 100 tysięcy tzw. pociągokilometrów na 3,5 miliona wykonywanych rocznie. To niewiele w porównaniu do np. województwa zachodniopomorskiego, gdzie cięcia sięgają ponad miliona pociągokilometrów. My likwidujemy w sumie 10 połączeń na 243, które wykonywane są codziennie przez Przewozy Regionalne.

Ze zmianami muszą liczyć się więc podróżni na trasach z Opola Głównego do m.in. Strzelec Opolskich, Brzegu czy Zawadzkiego.

Na pewno z rozkładu wypadną następujące połączenia: Wrocław-Kluczbork (odjazd 13.35, przyjazd 15.35), Kluczbork-Wrocław (o.13.46, p.16.08), Opole Gł.-Brzeg (o.22.23, p.23.08), Brzeg-Opole.Gł. (o.15.56, p.16.24), Opole Gł.-Zawadzkie (o.22.26, p.23.21), Zawadzkie-Opole (o.4.34,p.5.34), Opole Gł.-Strzelce Op. (o.7.50, p.8.26), Strzelce Op.-Opole Gł (o.8.41,p.9.20), Opole Gł.-Strzelce Op. (o.17.17,p.17.53) oraz Strzelce Op.-Opole Gł. (o.18.41,p.19.20).

- Od 12 grudnia nastąpi też całkowita likwidacja pociągów na odcinku Zawadzkie - Tarnowskie Góry - informuje Ireneusz Cieślik, naczelnik Działu Przewozów, Gospodarki, Eksploatacji i Utrzymania Taboru w Opolskim Zakładzie Przewozów Regionalnych.

Nowy rozkład przewiduje również ograniczenia terminów kursowania pociągów. Zamiast jeździć np. w dni robocze, będą jeździć w dni nauki szkolnej, a pociągi jeżdżące od poniedziałku do soboty, będą jeździć w dni robocze. Czterdzieści trzy pociągi nie będą kursować w Boże Narodzenie i Wielkanoc - dotyczy to całych linii: Kluczbork-Opole, Opole-Nysa, Kędzierzyn Koźle-Nysa, Nysa-Brzeg oraz częściowo linii Opole-Zawadzkie.

Wprowadzone w rozkładzie ograniczenia dotyczą połączeń o niewielkim zapełnieniu lub przypadków, w których jest możliwość przejazdu pociągiem jadącym godzinę przed lub po zlikwidowanym połączeniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
były mieszkaniec opolskieg
Zlikwidowali pociągi z Tarnowskich G. do Opola tłumacząc że, Urząd marszałkowski woj. śląskiego nie ma kasy na dopłacanie do linii. Tymczasem na już raz zlikwidowanej, i reaktywowanej linii z Bytomia do Gliwic (po roku od przywrócenia chcieli połączenie z powrotem zlikwidować - takie było obłożenie) zwiększono liczbę połączeń z 8 do 22! Tylko te pociągi już teraz, przy ośmiu połączeniach wożą bardziej powietrze niż pasażerów. To już wiemy gdzie poszła kasa i dlaczego trzeba gdzie indziej połączenia likwidować.

Opolskie to takie coś co naciąga sąsiadów, podobna sytuacja jest jak Wrocław w ramach jakiegoś połączenia stykowego płaci za pociągi aż do Brzegu mimo, że to jest już Opolskie i logicznie opłata powinna się skończyć 2 kilometry za Oławą, gdzie kończy się województwo. Kolejnym elementem naciągania jest przyjeżdżanie do pracy, wywożenie zarobionych pieniędzy i płacenie podatków gdzie? W Opolskim. Młodych obywateli za nauką też się wyśle, chorych do leczenia również i jest git. Tak więc strategią istnienia tego czegoś jest życie na koszt sąsiadów, ciągłe udawanie no i jeszcze ogłupianie ludzi, którzy wierzą, że bez opolskiego to świata nie ma i zaklinanie rzeczywistości do czego służą lokalna telewizyjka i radyjko.
g
górny ślązak
Zlikwidowali pociągi z Tarnowskich G. do Opola tłumacząc że, Urząd marszałkowski woj. śląskiego nie ma kasy na dopłacanie do linii. Tymczasem na już raz zlikwidowanej, i reaktywowanej linii z Bytomia do Gliwic (po roku od przywrócenia chcieli połączenie z powrotem zlikwidować - takie było obłożenie) zwiększono liczbę połączeń z 8 do 22! Tylko te pociągi już teraz, przy ośmiu połączeniach wożą bardziej powietrze niż pasażerów. To już wiemy gdzie poszła kasa i dlaczego trzeba gdzie indziej połączenia likwidować.
G
Gość X
Rok trzeba bylo czekac na przywrocenie przedpoludniowego pociagu z Raciborza do Kedzierzyna. Tylko jak sie ludzie od niego przez rok odzwyczaili to kto teraz nim pojedzie?
b
były mieszkaniec opolskieg
Zlikwidowano w opolski grajdole, bo w dolnośląskim uruchomiono 50 nowy połączeń, więc tam pewnie onaczej się liczy te osobokilometry. Utrzymujcie dalej swoje "województwo" a będziecie jeździć rowerem, leczyć się jak w XIX wieku i patrzeć jak inwestują, ale inni.
k
kulejarz
"stratoosoba"

Prosta definicja
Kolej przynosi straty więc na jednego pasażera przypada jakaś kwota strat.
Więc im więcej dany pociąg przewozi pasażerów tym większe przynosi on straty
(przez owe "stratoosoby") - logiczne
k
kolejoŻ
Co to za nowomowa "pociągokilometr" Nowa jedkostka kolejowa?
Przypomina to inną genialną jednostkę taką jak "stratoosoba"
Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie