Targi nto - nowe

Będzie nowy sprawdzian szóstoklasisty

Archiwum
Pierwszym rocznikiem, który napisze sprawdzian po nowemu, są obecni czwartoklasiści
Pierwszym rocznikiem, który napisze sprawdzian po nowemu, są obecni czwartoklasiści Archiwum
Nowa formuła sprawdzianu w VI klasie szkoły podstawowej kładzie nacisk na wiadomości i umiejętności z kluczowych dla dalszej nauki przedmiotów - języka polskiego i matematyki. Będą zdawać polski, matematykę i język obcy.

Pierwszym rocznikiem, który napisze sprawdzian po nowemu, są obecni czwartoklasiści, którzy w tym roku szkolnym rozpoczęli naukę według nowej podstawy programowej.

Od 2015 roku sprawdzian ma się składać z dwóch części, przeprowadzonych jednego dnia. Pierwsza sprawdzi wiadomości i umiejętności z języka polskiego i matematyki. Będą to zadania otwarte i zamknięte, a część z nich zostanie osadzona w kontekście historycznym lub przyrodniczym.

- To pozwoli na większe niż dotychczas wykorzystanie wiedzy z tych przedmiotów - mówi Marian Ligęza z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.

Na rozwiązanie pierwszego zestawu uczeń będzie miał 80 minut. Druga część sprawdzi wiedzę z języka obcego obowiązkowego (do wyboru: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, włoski).

W arkuszu znajdą się zadania zamknięte, a na ich rozwiązanie uczeń dostanie 45 minut.
- Sprawdzian z języka sprawi, że uczniowie będą musieli się do jego nauki bardziej przyłożyć - uważa Marian Ligęza.

Według starych reguł, obowiązujących jeszcze przez dwa lata, szóstoklasiści rozwiązują arkusz z zadaniami z różnych przedmiotów. Sprawdza on umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji oraz wykorzystywanie wiedzy w praktyce. Maksymalnie można uzyskać 40 punktów.

Wyniki nowego sprawdzianu będą podawane w procentach, odrębnie z obu części, z wyszczególnieniem wyniku dla zadań z polskiego i z matematyki oraz z języka obcego nowożytnego. Zadania otwarte będą oceniane holistycznie, czyli całościowo.

W odróżnieniu od obecnego oceniania - analitycznego - egzaminator oceni pokonanie tzw. zasadniczej trudności zadania oraz kolejne czynności prowadzące do pełnego rozwiązania.

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska