W 2016 roku z oferty biura skorzystało 637 tysięcy klientów. Przychody touroperatora wyniosły 1,815 mld złotych.
Kierunki, które odnotowały w 2016 r. znaczące wzrosty sprzedaży to: Bułgaria, Chorwacja, Wyspy Kanaryjskie i Włochy.
Podróżujący chętnie też korzystali z nowości. ITAKA jako pierwsza firma na rynku polskim wprowadziła loty czarterowe do Albanii i Omanu. Ta oferta będzie poszerzana w bieżącym roku.
Rok 2016 jest kolejnym, który potwierdził rosnący udział sezonu zimowego w ogólnej sprzedaży. Największe wzrosty Itaka odnotowała zimą w ofercie wypoczynku w ciepłych krajach, takich jak: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wyspy Zielonego Przylądka, Kuba, Dominikana i Zanzibar.
Klienci zdecydowanie chętniej niż w 2015 r. w okresie zimowym wybierali też wycieczki objazdowe do Indii, Chin, Republiki Południowej Afryki, Malezji i na Madagaskar.
Biuro zakupiło też w 2016 roku czeską wiodącą firmę turystyczną Čedok. Itaka otworzyła również 15 nowych salonów firmowych. Teraz ma ich aż 169 i jest to największa w Polsce sieć sprzedaży.
Biuro postawiło też na nowe technologie komunikacyjne, wprowadzając aplikacje, które pozwalają na szybkie i wygodne wyszukanie wakacji, wynajęcie samochodu czy rezerwację pojedynczych noclegów w hotelu.
- Biuro kontynuowało też współpracę z instytucjami charytatywnym jak UNICEF, Fundacja Mam Marzenie, Fundacja Omeny Mensah, Fundacja Rafiki, wspierającej mieszkańców najbiedniejszych regionów Afryki - podsumowuje Piotr Henicz.
ZOBACZ WIDEO: Uruchomienie telefonu bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?