Gotowa jest zasadnicza cześć konstrukcji nośnej mostu - dźwigary ułożone na czterech filarach. Trwają prace przy montażu barierek. Konieczne jest też wykonanie zabezpieczeń antykorozyjnych. Wszystkie elementy konstrukcji powinny być gotowe do końca roku.
Jeszcze w listopadzie zostaną usunięte tymczasowe podpory między filarami. Ustawiono ich pięć. Były potrzebne podczas montowania konstrukcji. Będą też rozebrane resztki grobli. Zwiększy to przepustowość kanału, zapewniając miastu lepszą ochronę przeciwpowodziową.
Układanie nawierzchni i chodników zaplanowano na wiosnę. Rozpoczęcie prac i ich tempo zależą od pogody i pieniędzy. Inwestycja prowadzona przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej finansowana jest z budżetu państwa. Koszty konstrukcji inwestor oblicza na 2,6 mln zł. Dodatkowo 1 mln zł trzeba zapłacić za montaż.
Prace ziemne i drogowe po obu stronach kanału obejmą wykonanie nasypów pod podjazdy do mostu oraz przebudowę dróg. Na podjazdach trzeba usypać 10 tys. metrów sześciennych ziemi. Na prawym brzegu kanału zostanie rozebrany jednorodzinny dom przy ulicy Spychalskiego. Mieszczą się w nim prywatne przychodnie lekarskie. Te roboty mogą zacząć się już wkrótce. Po stronie Zaodrza zaproponowano zupełnie nowe rozwiązania komunikacyjne. Na skrzyżowaniu ulicy Spychalskiego z Krapkowicką powstanie rondo. Zmodernizowane ma także zostać skrzyżowanie Spychalskiego z Niemodlińską.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?